Hij is er !!

wimZ

Lid
dan ga ik je vast een keer spotten, zelf Gouda/Zoetermeer en dagelijks naar Breda via Rotterdam
 

Lordje

Actief lid
Proficiat Marco, is dit ook een 1.8TSI 4x4?
Kunnen we het verbruik al wat meer vergelijken dan :)
Ik zit nu net boven de 1500km, de 500 waarin je stilaan de max moet halen per versnelling, mja die max niet gehaald dus. Lijkt me onmogelijk die te halen.
Is nu uitzien wat het verbruik verder gaat doen, moet nog een stuk zakken bij mij.
Voor de rest echt heerlijk rijden er mee, echt een fantastische auto.
Wat ik me wel beklaag is het zwarte interieur en hier zit dan nog een witte hemel in.
Nu de hemel nog geen problemen, alleen de zwarte matten, deurdorpels, mja rap vuil he, je kan blijven reinigen dus. Ben wel heel blij dat ik de rubber koffermat heb genomen (met boord) da's lekker net.
 
Lordje,

Nee ik heb niet de 4x4 maar gewoon de 1.8 TSI combi met wat leuke extra's erop. De auto is Amathist purple met sierstrippen, sunset, 17" , busnissline, bleutooth.
Moet zeggen dat de auto heerlijk rijdt, nu pas 200 km op de teller dus naar verbruik heb ik nog niet gekeken. Ik krijg ook mijn Nokia nog niet verbonden met de carkitt, heb zelf een E71 die wel gewoon zou moeten werken.
Overigens heb ik veel negatieve geluiden gehoord over de audio, maar ik moet zeggen na de juiste instellingen qua lage en hoge tonen klinkt het echt perfect zonder gekraak. ( ja wel als ik de volume voluit draai maar dat gebeurt bij alle auto's.
De bekleding en interieur is inderdaad zwart wat veel stof aan kan trekken, maarja daar heb ik nu nog geen last van aangezien ik de auto gisteren heb opgehaald.
Auto stond bij Rijnwoud netjes in de showroom onder een doek en kreeg er een grote doos chocalade er bij ( was al gesmolten toen ik thuis kwam ) dus wel alles goed geregeld en alles uitgelegd.
Overigens moet ik nog wel even wennen aan de navigatie en andere instellingen, maaaar de navigatie op een Sd kaartje van de dealer werkt perfect qua snelheid.

Grt Marco.
 
Yes eindelijk!

Gistermiddag eindelijk mijn SII Combi mogen ophalen bij Noordhoek Tilburg. Leuk bordje erbij: Gefeliciteerd met uw nieuwe auto! Verkoper was nog even druk met een andere klant dus ff gaan zitten. Tijdens het wachten diverse klanten zien binnenkomen wiens (jaloerse?) blik richting mijn SII werd getrokken.
Afhandeling van paperassen was snel gebeurd, de uitleg over de diverse nieuwigheidjes die ik destijds niet op mijn Octi2 had zitten, kostte wat meer tijd. Navi software werd ter plekke nog op de SD-kaart gezet. De Mocca kleur staat 'm uitstekend (sjiek!), het leer ziet er goed uit (en zit heerlijk) en het panoramadak was het wachten meer dan waard! Ook de paraplu zat nog erbij :) en de 140pk worden door een CR aangedreven ipv de pompverstuiver die ten tijde van de bestelling nog gespect stond.

Komende weken gaan we maar eens rustig uitzoeken wat de beste instellingen zijn voor de diverse zaken als maxidot, navi, radio etc.... en kilometers maken natuurlijk om de rijeigenschappen te ervaren. Zal t.z.t. mijn ervaringen met jullie delen.
 

Pasulu

Nieuw lid
Weer een S2Combi op de weg erbij

sinds maandag 14 juni is de lichtrode Octavia2 HB ingeleverd bij S-Point Amsterdam ZO, en is er een donkerrode 'rosso brunello' Superb Combi Ambition BL bijgekomen op de Nederlandse autowegen. Hij zit fantastisch, rijdt fantastisch (40pk meer voel je echt wel) en op de A10 Oost vandaag werd ik ingehaald door een grijs broertje/zusje ;) Een prachtig gevoel als je bij het voorbijrijden dan even de hand naar elkaar opsteekt. Ik zal binnenkort wat foto's maken en hier op de site publiceren.

Nu vooral lekker spelen met alle speeltjes aan boord, en binnenkort lekker op de Duitse wegen naar een mooie bestemming!
 

rufus1904

Nieuw lid
inmiddels 1600 km op de teller... fijne wagen. kleine minpuntjes: ik krijg electrische zetel maar niet in goede houding. zit alsmaar aan de knopjes te prutsen.. ook jammer dat de middenconsole niet een beetje meer naar rechts zit, zit steeds met mn rechterknie tegen het dashboard aan.
 

___JC___

Forumguru
Om nog even op mn verbruik terug te komen...

In het begin was het verbruik schrikbarend, 1 op 10 was echt net te halen. Ik heb inmiddels 10.000 km gereden en het verbruik begint eindelijk echt te zakken. De opgaaf voor gecombineerd verbruik van mijn 4x4 is 8.1 liter per 100 km. De laatste tank heb ik voornamelijk in Duitsland opgereden met redelijk hoge snelheden en het verbruik kwam gemiddeld op 8,4 liter per 100 km. Best netjes gezien de hoge snelheden en bijbehorende toerentallen.
 

michelover

Forumguru
@ JC ik rij wat minder km's dan jij zo te zien. Zit nu na bijna een jaar op 14000km en mijn verbruik is inmiddels ook gezakt van de 1:10 tot 1:12,5.
Moet nog wel iets beter kunnen denk ik.
 

___JC___

Forumguru
Klopt, maar jij zou ook 1 liter minder moeten verbruiken per 100km dan die van mij omdat je geen 4x4 hebt.
 
Ik heb nu dik 3000km in mijn 02 1.8tsi 4x4 gereden en het verbruik ligt op 1:12. Langere stukken op ca 100km/uur rij ik 1:14 a 1:15 maar vorige week op de snelweg cc op 160 dan rij ik 1:7 a 1:8. Ik hoop dat ik gemiddeld nog op 1:13 a 1:14 kan komen. Op dit moment heb ik i.i.g. het idee dat ik bijna dagelijks aan de pomp sta.
 

___JC___

Forumguru
Dat wordt gelukkig dus nog wel minder als ie echt ingereden is (rond de 10.000km) Zoals gezegd, kruissnelheid 160 haal ik nu 1 op 11 ongeveer.
 

___JC___

Forumguru
Zo even een korte update na ruim 75.000km. De SuperB heeft net een beurtje gehad, weinig problemen eigenlijk. Af en toe een beetje olie (1/2 litertje per 25.000km ongeveer). Ik heb wel twee nieuwe emblemen gehad want die waren aan het verweren. Verder alles okee, blijft een heerlijk ruimte, vlotte reisauto.

Ow en sinds vandaag een subwoofer van Pioneer in het reservewiel. Geen overdreven basdreunen die je 200 meter verder nog voelt, maar gewoon een goeie aanvulling op het sound system. Ik moet zeggen de eerst indruk is goed! Door de sub kan je de bas in de overige boxen iets omlaag draaien waardoor de deurpanelen niet meer zo irritant trillen. Aanrader voor de audio liefhebbers!.

Ik zie trouwens dat ik Chris zn vraag nooit beantwoord heb...schaam schaam. Top in Duitsland tot nu toe was ongeveer 240 op de teller dus zeg ruim 225 echter km's. Niet slecht op zich.
 

___JC___

Forumguru
Ik heb m in laten bouwen door de dealer. Vroeger deed ik dat zelf, maar ja met die nieuwe auto's wel zo makkelijk om dr een expert aan te zetten. Je moet in ieder geval stroom vanaf de accu hebben en een min + remote. Zover ik begrepen heb is het allemaal redelijk makkelijk aan te sluiten.
 

eddiea

Forumguru
Dat is goed te horen. Heb je toevallig een typenr van de sub? Ga ik het mijn dealer ook is vragen.

Gr
 
Bovenaan Onderaan