Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

cali05

Forumguru
Onze dealer wist te vertellen dat bestellingen die nu gedaan worden pas in week 37 worden uitgeleverd!
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Onze dealer wist te vertellen dat bestellingen die nu gedaan worden pas in week 3 worden uitgeleverd!

Week 3? Wat je "pas" noemt...
Mensen genoeg die 7 maanden of nog veel langer hebben moeten wachten op hun Skoda... dan is een week of 4 niet zo schokkend.

Of bedoelde je week 23 c.q. 33? :)
 

Me Zelf

Forumguru
Dat is wel extreem lang. Er komen zoveel nieuwe EV’s op de markt in 2020/2021 dat het dan het overwegen waard is om daarop te wachten. Al vermoed ik niet dat de initiële aanbieding van de citigo nog verbeterd gaat worden, zal meer range en/of grotere auto voor veel mensen belangrijke factoren in hun keuze zijn.
 

Gitty up go

Nieuw lid
Mezelf, 27 november, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, 12 feb, 28 feb, ........
Bulletdodger, 27 november, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, eind feb, .....
ElcocheSKODA, 19 november, Auto Arena, Style, Crystal Blue, week 5 (definitief), eind feb. ......
Simonron, 24 november, Pouw Apeldoorn, Style, Crystal Blue, half feb. ......, ........
Tward, 30 november, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, 13 feb, ...., .........
Robvee, 14 november, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, nnb. .........
Cali05, 16 november, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 5, week 9, .........
El Bautista, 22 november, Pon dealer naarden, Style, Sunflower Yellow, 7 feb, nnb. .........
Dixon, 17 november, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, ......, ........, ......
Gitty Up Go, 18 november, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, ?, 3 feb op contract, ?

Op 18 november contract getekend geretourneerd, op contract stond 3 feb al verwachte levertijd. Krijg echter van de dealer niet een duidelijk antwoord over de uiteindelijke levertijd of productie moment, hij gaf begin december aan dat eind december de productielijst definitief zou zijn, afgelopen weekend antwoord gekregen dat hij nog niks weet en hier volgende week voor naar Leusden gaat ......
 

Gitty up go

Nieuw lid
Hebben jullie overigens na tekenen en retourneren contract nog ooit van iemand of iets een bevestiging ontvangen ?
Bij mij is het daarna namelijk angstig stil.
 

Gitty up go

Nieuw lid
Gelukkig, dan is mijn situatie in ieder geval geen bijzondere maar krijg al wel een beetje déjà vu gevoelens

Ooit een nieuw Beetle besteld toen hij net geïntroduceerd was, kon je toen ook op inschrijven. Zo'n beetje als aller eerste besteld en toen ze 4 maanden over de beloofde leverdatum waren hebben ze maar voorgesteld een voorraad auto te leveren met iets meer opties..... Eigenlijk nooit kunnen achterhalen of het nu aan de dealer of bij volkswagen heeft gezeten.

Aantal jaren zelfde verhaal met Jetta Hybride, toen bleek echter na 3 maanden en 4 verschoven leverafspraken dat de dealer niet geleverd kreeg omdat hij een te grote betalingsachterstand bij pon had.
Na interventie leasemaatschappij auto toch geleverd en 2 dagen dealer failliet....

Ben benieuwd wat voor info er na 9 januari van mijn dealer komt, ik houd jullie op de hoogte..
 

Twardt

Lid
Heb zojuist eens geïnformeerd bij de dealer. Ze vertelden mij dat de levertijd iets was opgelopen, en dat de auto nu niet half februari verwacht wordt maar begin mei. Maar dit is nog niet definitief.
 

Gitty up go

Nieuw lid
Tsja, het is maar wat je onder de term "iets"verstaat :facepalm:

Heb nog even contact gehad met onze dealer en die heeft beloofd me op 10 januari definitief terugkoppeling te geven.
Gelukkig heeft onze oude auto nog keuring tot oktober dus ik heb iets speling.
 

pemojo

Nieuw lid
Ik heb ook maar eens even navraag gedaan bij mijn dealer. Dealer melde mij dat als status in het systeem staat "Besteld bij fabriek, geen voorlopige week bekend". Kreeg wel te horen dat de Citigo's vertraging hebben er nu over het voorjaar wordt gesproken mbt uitleveren. Zodra de auto's definitief gepland gaan worden voor productie wordt ik nader hierover bericht.
 

Berrychello

Forumguru
Mezelf, 27 november, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, 12 feb, 28 feb, ........
Bulletdodger, 27 november, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, eind feb, .....
ElcocheSKODA, 19 november, Auto Arena, Style, Crystal Blue, week 5 (definitief), eind feb. ......
Simonron, 24 november, Pouw Apeldoorn, Style, Crystal Blue, half feb. ......, ........
Tward, 30 november, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, 13 feb, ...., .........
Robvee, 14 november, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, nnb. .........
Cali05, 16 november, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 5, week 9, .........
El Bautista, 22 november, Pon dealer naarden, Style, Sunflower Yellow, 7 feb, nnb. .........
Dixon, 17 november, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, ......, ........, ......
Gitty Up Go, 18 november, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, ?, 3 feb op contract, ?
Berrychello, 14 november, Pon Dealer Hoogland, Style, Kiwi Green, week 5, ...

14 november heeft de dealer mijn auto besteld, toen had de private lease aanvraag hem dus ontvangen. We dachten aan een Ambition, maar zijn toch gegaan voor luxe: een Style met verwarmbare voorruit (heb ik op de Focus ook) en het Comfort pakket.
De levering staat nog op week 5, maar dat neem ik met een korreltje zout. De dealer geeft aan dat de definitieve productiedatum nog niet bekend is, dus we wachten af. Ik gok op eind februari/begin maart levering.

@RobVee1981 collega, gok ik? :D
 
Vandaag contact gehad met de dealer er nog geen concrete informatie beschikbaar. Wel wist hij te vertellen dat er vertraging is en hij ons begin februari zou terugbellen.
 

Gitty up go

Nieuw lid
Mijn dealer had gisteren een gesprek bij pon en zou me vandaag een update geven, blijft helaas angstvallig stil...
Of zou geen nieuws deze keer echt goed nieuws zijn ??. ::maakmegek:

Vind het echter wel vreemd en verschillende keren meegemaakt dat levertijden veel langer blijken te zijn als toegezegd, je zou zeggen dat wanneer ze een actie doen en ze hiermee max. 500 auto's mee weg mogen zetten ze toch minimaal een paar honderd productieplaatsen gereserveerd hebben.

Als ik bericht van de dealer heb laat ik het weten.
 

Gitty up go

Nieuw lid
Dealer belde vanmiddag, schijnt enorm storm gelopen te zijn en hij had het over in totaal 1500 bestelde auto's.
Die van mij stond eerst levertijd begin feb, nu staat voorlopige productie op wk 8 en levering ca wk 10/11. Over 2 weken is productieplanning voor wk 8 definitief en dan kon hij definitief bevestigen of het allemaal ging lukken.
Hij vertelde dat er mensen waren die 2 weken later als ik besteld hadden en nu leverweek 44 hadden gekregen...
 
Bovenaan Onderaan