0ri0n88
Forumguru
Ja helaas kan niet iedereen gepleased wordenJammer dat het deze keer niet de juiste geteste maten zijn voor de OIII... Wou wel eens weten wat ze vonden van de Conti 860 tov de 850 van vorig jaar.

Laatst bewerkt:
Ja helaas kan niet iedereen gepleased wordenJammer dat het deze keer niet de juiste geteste maten zijn voor de OIII... Wou wel eens weten wat ze vonden van de Conti 860 tov de 850 van vorig jaar.

Jammer dat het deze keer niet de juiste geteste maten zijn voor de OIII... Wou wel eens weten wat ze vonden van de Conti 860 tov de 850 van vorig jaar.

Lijkt me een broodje aap verhaal om eerlijk te zijn, ook ik doe dit al vele jaren en nooit iets van een negatief effect gehad. een band is gemaakt om te rekken en krimpen en zo heel veel is dat niet eens bij het omleggen.Volgens mij wordt de wang van de band slapper.
Omdat deze steeds opgerekt moet worden omdat deze anders niet om en van de velg kan.
Maar er zijn vast mensen die het beter kunnen verklaren.

Zou bij mijn O3RS de maat 7j ET54 passen? Huidig is 7,5j ET51 @Corné de Kluijver.. jij hebt hier meen ik kaas van gegeten?
Dat zou moeten passen ja, uiteraard afhankelijk van welke banden je gaat gebruiken.
Je krijgt een smallere velg die dieper in de wielkas komt te liggen.
Het verschil in ET is inderdaad 3mm
Je zou ook een smallere band kunnen proberen.
Dan heb je namelijk meer ruimte voor je sneeuwkettingen en als je band iets smaller is heb je meer druk per cm2 en dus ook meer grip.
. 
.Kan ik dan beter voor een 215-45-17 of 215-50-17 gaan?
Daarom zeg ik, 205.205-50-17 is vrij wel identiek qua rolomtrek aan 225-45-17
215-45-17 heeft een iets kleinere rolomtrek en 215-50-17 moet je niet doen, dat gaat niet passen, zeker niet met sneeuwkettingen.
Edit: check het prijsverschil eens van de bandjes anders? 205-50-17 is volgens mij wel een gangbare maat.