Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spaced

Senior Member
Ik heb ze afgelopen maandag weer laten montere. Deze velgen smoelen toch een stuk beter dan die wintervelgen, zeker omdat ze iets groter zijn. Daarbij is het stuurcomfort een stuk beter (stuurrespons is accurater, minder "lag" tijdens het sturen), maar daarenteger zijn ze wel wat laawaaiiger in ieder geval tot oktober november weer deze bandjes er onder.

Er is hier zoveel expertise, dat ik jullie het volgende voorleg:

Vier winterbanden (Michelin Alpine A4) incl. alu-velgen naar keuze (ENZO, DEZENT of INTERACTION) + ventiel, uitbalanceren en wisselen.
Incl. btw. zeshonderdzestig euro's.
Is dit een goede koop?

Ik wilde eerst een thuiskomer kopen, maar dan ben ik nog eens extra 140-150 euro kwijt!

Ik ken de "bandenwereld" absoluut niet, dus iedere tip is welkom......

@Sgl49

Afgelopen november aangeschaft 16inch Interaction Aluvelgen met Dunlop Winterbanden 215 breed voor Euro 900

Vr. Gr.
Jan
Yeti 1.8

Ben in december bezig geweest met een set 16 inch 215 op stalen velgen.

euro 700.00 incl bouten en uitbalanceren.

Dus euro 660,00 incl Alum velgen is een scherpe prijs.

kwaazaar

Actief lid
Ik heb 749,- betaald voor 16", 205 Continental Winterbanden TS830 op LM-velgen. Da's inclusief balanceren, maar exclusief de wielwissel. Daar iheb ik later bij Kwikfit nog EUR 30,- voor betaald.

kwaazaar

Actief lid
Op sneeuw geloof ik dat meteen. Kijk maar naar rally-auto's, die rijden op sneeuw ook altijd op idioot smalle bandjes.
Maar in de praktijk zul je de banden voor 95% van de tijd op droog asfalt rijden. Mijn lijkt dan 205R16 een betere keus. Ook optisch.

Daarnaast spreekt dit artikel nog over "temperatuur onder de 7 graden daalt bewijst de winterband al z’n voordeel". Dat trek ik de rest van het artikel dus ook in twijfel.

Het is misschien nog wat vroeg maar gisteren een mooie deal kunnen maken:

4x nieuwe Goodyear Ultra Grip 8 banden maat 185/60/R15 (84T) + 4x 2e hands zwarte metalen velgen (in zeer goede staat) alles te samen voor 350 euro incl balanceren. Advertentie op marktplaats gevonden voor de velgen en toen de banden erbij uit onderhandeld.

MacManiac78

Forumguru
Ik heb onlangs een geheel nieuwe set gekocht, inclusief (nieuwe) velgen voor 500,-.
Michelin Alpin A4, 185 60 R15.
Faab moet nog geleverd worden, maae ach.... de prijs voor winterbanden is nu al aan het stijgen.

turboturbo

Forumguru
...zit net een beetje van de zon te genieten. :winkie:
Nee, nee. Ken je het verhaal van de mier en de krekel? :laugh:
Nu regelen en kopen is goedkoper én er is nu tenminste nog aan te komen... Als de eerste sneeuw ligt, belt iedereen naar de bandenboer en rijzen de prijzen de pan uit, of het is: helaas, te laat. Op.

Ik heb pas een setje 2e hands velg + GoodYear banden gevonden via MP voor een kleine prijs, kon een beetje onderhandelen. Dat was me misschien niet gelukt als ik had gewacht tot het kwik < 7 C aan geeft....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan