Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wasmachineman

Forumguru
Oh oh, jij vraagt erom Deusjevo! Want donderdag op vrijdag gaat het sneeuwen...:smirk:

Vanmiddag allemaal belletjes of er nog banden zijn? Ja hoor banden zat! Maar pas medio december hebben ze tijd om ze op afspraak eronder te zetten.
Of je kunt je auto 's morgen neer zetten en 's avonds weer ophalen. Goed bedacht van ze!

Spaced

Senior Member
Mede door het feit dat ik nu even op de bank zit, rijd ik zakelijk even wat minder kilometers. Wel weet ik dat als het vrijdag behoorlijk sneeuwt, ik er op uit ga om een paar mooie fotorepo's te maken :)

Ben benieuwd hoe de octavia zich houdt in dit winterse geweld :)

Overigens ga ik zeer netjes met m'n leaseauto om. Jij bent immers gewoon plaatsvervangend eigenaar. Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand denkt "boeie" over mijn spullen...

Mistraller

Senior Member
@ Van_der_P: ...(mijn) lichtmetalen velgen roesten niet... ;)

Reken maar van wel. Alleen op een andere manier dan ferro-metalen.

Hier een forse corrosieschade:
corrosievelg_01.JPG

MarcoO2

Forumguru
Ik heb sinds gisteren dezelfde winterbanden als wasman (Michelin Alpin's) eronder liggen, maar dan een maatje kleiner: 205/55 R16. Had ineens behoorlijk piepende banden in een bocht waar ik normaal nooit problemen van heb. Toch altijd weer even wennen, die wintersloffen, en mijn gedrag erop aanpassen!

E

Ex-lid 2926

Sinds vorige week zaterdag heb ik mijn 16 inch LM met Bridgestone ER300 voor een paar maanden ingewisseld voor 15 inch (mooi is anders) stalen wielen met Goodyear Ultra Grip 7+ in de maat 195/65-15. Deze iets smallere en hogere Goodyears rollen comfortabeler over klinkerwegen dan de ER300's.
Deze wintersloffen zijn vrij stil. Het geluid wat ze veroorzaken is iets lager van toonsoort dan het geluid van de ook vrij stille ER300. Het stuurgevoel is iets "wolliger".
Ben nu nog op zoek naar een setje 15 inch Skoda wieldoppen.
Eem MP aanbieder heeft al een bod ontvangen en ook op het Duitse Ebay zijn de nodige setjes te vinden.

O2_1.2TSI

Actief lid
Ik heb ook de Goodyear Ultra Grip 7+ in de maat 195/65-15 maar ik vind het lawaai nogal behoorlijk. Dit in vergelijking met 205/55-16 Continental Sport Contact 2 die ik nou ook niet bepaald echt stil vind. Met de GoodYears is net of ik nu in een Jeep rijd :1884:
Maar goed, ik heb het er voor over als de grip onder gladde omstandigheden straks maar goed is. :aangenaam:

kwaazaar

Actief lid
Ik heb de Conti T830 205/R16 er sinds gisteren op zitten. Rijdt totaal anders dan de Conti Sport Contact 215/R18 die ik normaal heb. Stuurt een stuk lichter, maar ook minder grip en dan vooral bij wegrijden.

Overigens zijn winterbanden ook weer gevaarlijk: je remweg is een stuk korter dan die van mensen zonder winterbanden, dus voor je het weet zitten ze in je kofferbak (gelukkig zit er nog zo'n 2m tussen mij en de achterbumper ;)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan