Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

deusjevo

Forumguru
Maar ja waarschijnlijk niet zwart op wit laten zetten ??

Ik ben niet de koper van de auto maar de berijder, zaken doe ik dus niet direct met de dealer alleen met Arval Lease.
In principe weet ik niet eens bij bestelling bij Arval wie de leverende dealer gaat worden.

Jochie

Lid
Same here. Heb de Potenza ook op de zomerbanden liggen. Sinds vrijdag liggen hier de sneeuwbanden op van Goodyear Ultragrip 7+ M+S (195/65/15) en het is een enorm verschil.
Was het eerste wat me opviel, toen ik vertrok aan de garage.

TamRex

Actief lid
Ja hemi24, je hebt gelijk, khad me vergist! Dus rij nu met 120 op de teller langzamer
goedkoper dus hahaha! M'n navigatie (Amundsen) geeft de snelheid niet aan, m'n iPhone met Navigon laat ik er binnenkort eens op los.

Ik heb het nu uitgeprobeerd en rij met 120 op de teller in werkelijkheid 108, ja 108 km/u volgens Navigon, op de iPhone!! Dit vind ik te veel verschil en wil nu de banden inruilen/verkopen.
Ik moet dan wel 205/60 zien te krijgen van Continental, Michelin of Dunlop. Omdat ik een paar jaar met de banden wil doen neem ik het verlies maar op de verkoop.
De Dunlop SP Winter Sport 3D 205/55 16" die er nu sinds 4 dagen onder zitten komt uit de top 3 en rijden behoorlijk stil, dit wil ik bij een andere band graag weer terug hebben.
Ze staan nu te koop in: Te koop aangeboden.

Rick Blaine

Actief lid
Ik zou gewoon bij de fabrieksmaat blijven, het is erg normaal dat een teller teveel aanwijst! Nog nooit gehoord dat iemand daarom zijn banden wisselt... :shocked:

Constant

Erelid
Bij mijn Octavia Scout was er dezelfde problematiek, het was kiezen tussen twee voorgeschreven maten, 205/55/16 en 225/50/17. Ik had eigenlijk voor 16 inch winterbanden+velgen betaald bij de aankoop van de auto, maar de dealer kwam ook terecht in de moeilijke afwegingen rondom de snelheidsafwijking en gaf me ongevraagd de veel duurdere 17 inch banden met velgen (iets cadeau krijgen van een autodealer bestaat nog! :shocked:).

Ik zou wel bij de officiële maten van de fabrikant blijven. Als de ophanging van de Yeti op de Scout lijkt, dan zit er bar weinig speling tussen de ophanging en het wiel. Met je huidige banden kun je probleemloos een sneeuwketting omleggen (mocht je op wintersport gaan).

Als je toch de banden omruilt, dan adviseer ik de 225/50/17, dat rijdt als een vorst (maar heb je erg dure sneeuwkettingen nodig).

hemi24

Forumguru
205/55R16 wordt door Skoda aangemerkt als juiste maat winterband voor de Yeti, maar aan de andere kant mag de 215/60R17 ook en die is beduidend groter!!!

Leuk detail: de Yeti Greenline staat standaard op de "kleine" 205/55R16..!

Je kunt ook (omslachtig) ervoor kiezen om de afrolomtrek met vag-com te wijzigen...

Captain Hook

Forumguru
Als je de weersvoorspellingen zou mogen geloven, kunnen aan het einde v.d. week de winterbandenrijders hun hart ophalen! :smirk:

Constant

Erelid
En zelfs als we toch een kwakkelwinter krijgen, ik rijd eind januari naar Val d'Isere, winterbanden omstandigheden gegarandeerd :super:

EdK

Forumguru

Ja dan heeft het geen zin om hier naar toe te rijden voor een mooie prijs.

http://www.bandenservicevandenenghel.nl/

was ik voor Conti st830 695 ,00 incl 16" velgen staal klaar
en LM voor 750,00

incl band opzetten op velg, uitbalanceren en opzetten ( alleen laatste deed hij toch maar niet omdat hij dan naar CZ moest rijden. :winkie:

Maar je kunt er altijd een mail tegenaan gooien , misschien dat het wel voordelig genoeg is dat het een rit waard is. ??

Mistraller

Senior Member
Vandaag zijn mijn winterbanden onder de Auto gegaan. Gemonteerd door Skoda Nieuwkoop, op de LM velg (zo wil INGcarlease het graag). Het zijn bridgestones geworden.

Helaas is er iets gruwelijk mis gegaan, er zijn 2 velgen flink beschadigd. flinke V groeven in de velg. Precies op de plaatsen waar bij de andere velgen alleen het bekende wegpoetsbare lijntje stond, toen ik met mijn vorige O2 naar profile tyrecenter ging.
......etc.....

Hierbij de afhandeling: Dinsdag 29 nov gaat de wagen terug naar de dealer, en worden de velgen hersteld. (plamuren en spuitwerk). De medewerker die met me mee ging kijken, vond het ook bijzonder onvakkundig gedaan, en niet kunnen dat ik de auto zo meekreeg.

Hetzer

Forumguru
Hier idem, vanaf woensdag gaan ze bij mij er weer onder, strak gepland zeg maar!!
komen nu weer eens 195/55 R15 banden op.

darkprojectx

Forumguru
als je hem plant moet je hem wel water geven :grin:

vanaf donderdag schijnt het inderdaad weer feest te worden..
ik ben er niet zo heel blij mee, moet nog bandjes kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan