Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
Als het prijsverschil niet groot is, zou ik liever een Vredestein, Goodyear of Continental nemen, i.p.v. de Firestone. Wat is 4x € 15,- over een kilometrage van 30k of meer..?

EdK

Forumguru
Constant , doe er een hoes overheen en zet ze in de schuur.
Erg goed voor het profiel, verstoft het niet.

En de betere wasstraat bestaat ook al, ben laatst een advertentie tegen gekomen van de borsteloze wasstraat.
Gebeurde alleen met waterstralen, maar hoe excact is me ontschoten.
Zal eens kijken morgen of ik die site nog kan terugvinden

Constant

Erelid
Ik laat meermaals gedurende de winter bij Loogman mijn auto wassen om de dikke laag pekel te verwijderen (soms zit er genoeg zout op mijn auto om een walvis in te pekelen).

Maar die pekel is toch ook niet goed voor mijn winterbanden, zijn er nog conserveringsmiddel ofzo?

EdK

Forumguru
praat je dan over LM velgen ?
Tectiel (blank) maar een heidens karwei om na winterperiode weer schoon te krijgen
Zuurvrije vaseline dik opbrengen

Deze twee methodes paste ik vaak toe in de winter met de motorfiets
En heb in al die jaren nooit door dit toe te passen pekel schade aan wielen (LM) en blok gehad !

EdK

Forumguru
Ja je hebt velgenzwart maar of dat een beschermende werking heeft ????
Maar een wasstraat over je banden en ze zijn weer schoon !
Zou er geen vaseline opsmeren, glibber jeook nog met die winterbanden zonder ijs en sneeeuw alle kanten op !

van_der_P

Senior Member
Als het prijsverschil niet groot is, zou ik liever een Vredestein, Goodyear of Continental nemen,
De keuze voor een band is vaak persoonlijk.
De genoemde banden hebben een naam. Waarom zou een onbekendere band niet goed zijn ?
We praten toch over een verschil van ongeveer 20% en soms zelfs 25% als je over 15 euro praat.

GJS

Senior Member
Wie weet leuke wieldoppen voor op de stalen velgen? Of staat dat niet bij 15"?

Ligt er helemaal aan wat jij leuk vindt natuurlijk maar persoonlijk vind ik deze niet verkeerd, zitten onder een Opel Omega van zo'n 15 jaar oud.

opel_omega_wieldop.jpg

VEEJAY

Forumguru
Ik denk inderdaad hoe dichter ze zijn hoe beter.

Net even gereden, grip valt me vies tegen op het moment. ABS en ASR hebben het er maar druk mee, en niet eens bij vol vermogen of vol remmen.

Ik hoop dat het komt doordat het nog boven de 10 graden is en/of de banden nog moeten inslijten (inmiddels 100km op gereden). En dat het niet aan de maat 195mm ligt.

ddejonge

Actief lid
Zal niet aan de maat liggen...afgelopen maandag van Groningen naar Amsterdam gereden op de nieuwe winterbanden (Snowtrac 3) en geen centje pijn.

rweersch

Actief lid
Komende winter, wie heeft er winterbanden?
Absoluut. Wij wonen vrij dicht bij de Duitse grens, en gaan daar vaak boodschappen doen. Aangezien de wet m.b.t. winterbanden nog dit jaar voor de winter wordt aangepast (het wordt nu een plicht), is het niet slim om zonder winterslofjes onze oosterburen te bezoeken.
Daarnaast wonen wij in een soort "bergdorpje" (nou ja, dorpje tegen een flinke Zuid-Limburgse heuvel aan ;) ), met hier en daar een stijgingspercentage van meer dan 10%. Afgelopen winter leverde dat, tussen de strooibeurten door, lastige situaties op voor auto's zonder winterbanden; ik heb er de nodige naar beneden zien schuiven terwijl ze eigenlijk berg-op wilden.

Hetzer

Forumguru
Grappig is dat ik nooit echt negatieve ervaringen met banden hebt gehad. Nu gebruik ik Pirelli SnowSport, daarvoor had ik Semprit Sport Grip, over beide ben ik zeer tevreden.

FredV

Banned
Voor de gemiddelde rijder zijn alle banden prima. Het verschil merk je pas als je een grens bereikt. Dan kan een betere band net het verschil betekeken.
En die grens merken en meten wij nooit. Dat zijn de testen.
En je zult maar net die ene meter te kort komen...

Jerrie

Lid
165/70 R14 81T
165/70 R14 85T XL BSW
Continental WinterContact TS 800

Denk eraan deze band te kopen.
Had liever de snowtrack 3, alleen kan mijn bandenspec. daar voorlopig niet aan komen.
Tussen beide banden van de TS800 zit best nog een prijsverschil.
Geprobeerd helder te krijgen wat XL BSW betekent>of dat het prijsverschil waard is.
Iemand die wat helderheid kan geven?

GJS

Senior Member
XL betekent eXtra Load, dus die band mag meer gewicht dragen, zie je ook aan de loadindex die is 85 i.p.v. 81 bij de eerste.
Wat BSW betekent weet ik niet, maar volgens mij zijn dat soort afkortingen in dit draadje al ergens besproken, misschien dat je daarop kan zoeken of anders misschien bij Continental op de website kijken, daar zal het ook wel op staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan