Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Met velgen 215/60R16 99H

En met conti 830p ??
Bovenstaand werd bij mij dus voor 1068 aangeboden.
Denk dat ik morgen eens de Kwlikplit, euromaster, en tyrecenter afrij voor en prijsopgave
Banden met velgen dus !
En als ik die prijzen heb dan mag de dealer het zeggen, lager dan de anderen en dan mag ie leveren en anders dan mag één van de anderen gaan leveren.
Want 2 á 300 euro lager moet ik kunnen uitkomen volgens mij

Noord26

Forumguru
Is dat exclusief montage en BTW, tweede hands, een kleinere maat? Want € 350 is wel heel erg laag.

Splinternieuw, particuliere aankoop bij dealer- dus met BTW in 186/60R14.

Lage prijs valt wel mee, als je maar weet dat je dealer vrijwel standaard 40% korting krijgt op zijn banden bij EuroMaster oid. Beetje onderhandelen bij aankoop en een factuur in bezit hebben van EuroMaster naar de dealer scheelt een hoop..

Hetzer

Forumguru
Ik ga voor een set BRIDGESTONE 165/70R14 81T Blizzak LM-20 bij Novarota :)

Enige wat ik zef moet regelen zijn wielbouten. Weet iemand wat die kosten en waar ik deze kan halen?

Anderen banden van Novarota al binnen??

Zijn het stalen velgen???, zo, ja dan passen je originele bouten gewoon..

Hallo allemaal, vraagje: Bij ATU (D/Aken) zag ik deze:

BRIDGESTONE BLIZZAK LM-20 Komplettradpreis € 94,90
Winterreifen, M+S 165 / 70 R 14 81 T www.atu.de

Maar is dat dan wel de juiste maat/hoogte voor de Fabia GL? De LM velgen zijn 185x60x15
2007_153_S.jpg
Komplettrad-Preis: 94,90 EUR
2007_153_S.jpg
Komplettrad-Preis: 94,90 EUR
2007_153_S.jpg
Komplettrad-Preis: 94,90 EURPreis inkl. MwSt. - nach Deutschland versandkostenfrei

FredV

Banned
Maar is dat dan wel de juiste maat/hoogte voor de Fabia GL? De LM velgen zijn 185x60x15
Ja, dat is een maat die zondermeer kan. Kijk in je instructieboekje, daar staat ook die maat.
185/60 en 165/70 komt kwa hoogte op een tellerafwijking van ruim 2% negatief. Dus bij 50 rijd je iets van 48.
Een smallere band (165) is voor winterse omstandigheden (sneeuw) beter dan een bredere (185) omdat de band dan meer vlaktedruk heeft, en daardoor meer grip.

hemi24

Forumguru
:ot: geeft -/- 1,4 km/h wat afgerond nog altijd 49 is, tenzij de 50 in werkelijkheid bijvoorbeeld 49,5 is natuurlijk... :2133:

FredV

Banned
:ot:48,605 om precies te zijn.
Waar ik nog rekening mee heb gehouden, is de bandenslijtage, waardoor de afwijking nog groter wordt.
Slijtage bij welke banden.. geen idee.:):)

Beste,

Vandaag de Fabi Combi GL gekregen. De dealer vertelde dat hij mij een set winterbanden kan leveren voor EUR 575 incl. montage.
Dit betreffen dan stalen velgen met de maat 185/60/R15 en met Vredestein Snowtrac 3. Goeie deal?

Ik heb vandaag bij de dealer 4 stalen velgen incl. wieldoppen en 185/55/tr15 Good-Year Ultragripbanden 7+ banden laten monteren voor € 770,-

Beste,

Vandaag de Fabi Combi GL gekregen. De dealer vertelde dat hij mij een set winterbanden kan leveren voor EUR 575 incl. montage.
Dit betreffen dan stalen velgen met de maat 185/60/R15 en met Vredestein Snowtrac 3. Goeie deal?

Dat lijkt me wel een goede deal, als mijn dealer ze ook aanbied voor dat bedrag keek ik niet verder maar ging ze bestellen.

Gerke

Forumguru
Dat was al geregeld bij de aanschaf van de GL ;)

En zoals je op het moment vast al wel gezien hebt, is de vraag groter dan het aanbod en zijn de prijzen voor winterbanden weer fors aan het stijgen.

Vorig jaar noodgedwongen voor de Corolla de hoofdprijs betaald, 800 euro voor 4 stalen velgen met Snowtrac3. Marktwerking heet dat geloof ik :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan