Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

FredV

Banned
De boetes in Duitsland voor geen winterbanden en/of sneeuwkettingen zijn weer verdubbeld, (EG-harmonisatie heet dat...)

EdK

Forumguru
Oehj dit doet me zeer om te vragen :
Maar goed wil het weten dus hoop dat iemand duidelijkheid kan brengen.

Net bij dealer geweest vanwege leverdatum Yeti en die is iets verschoven dus nu heb ik hem definitief week 48 / 49

Maar tevens eens wat prijzen opgevraagd voor winterbanden met velg.
En met de wintercheck hebben ze tevens weer een actie met winterbanden met velg

Semperit 215/60R16 99H voor de prijs van € 979,00
en met de ContiWinterContactTM TS 830 215-60R16 voor € 1068,00

Buiten dat ik dit voor beide flink aan de prijs vind in mijn beleving kwam ik ook tot de volgende opmerking.

In de folders wordt er zoals je bovenstaand kan zien gesproken over de 215 brede band
maar als ik de manual erbij pak dan wordt er aangeraden de 205/55 R16 band.

Dus wat moet je nu aanhouden zij ik tegen de dealer ! En je raad het al ik kreeg niet echt een duidelijk antwoordt omdat ze het zelf eigenlijk ook niet wisten !?

Dus weten jullie het als Yeti rijders of banden experts wel ???

EdK

Forumguru
Ja maar dat is bij de dealer en als ik op internet al kijk zit ik met de conti en nokian al onder de prijs van de semperit

Maar ik zit ff met die bandenmaat. zit in twijfel wat ik nu moet aanhouden

Tallguy

Forumguru
@Ed: zie mijn postings over de winterband voor de Yeti in dit topic. Ik heb 205/60 R16 besteld maar op een smallere velg (een 6x0J velg).
Normaal heb ik 225/50 R17 op een 7x0J velg.

De bestelde maat winterband (Conti TS830P) is in die maat leverbaar. 2cm smallere band maar wel de juiste hoogte/breedte verhouding. Dat meot voor jou dus ook lukken, tenzij je de 7x0J velg houdt...dan past een 205 band er niet op (velg is dan te breed voor de band)

EdK

Forumguru
Kensei: Bedankt voor je reactie, en inderdaad is het wel eens raadzaam om alles weer eens door te lezen.
Leuke is dat de dealer belgie de bandenkeuze zoals jij ook hebt voorschrijft en de dealer/PON nederland zegt dat je de 215 band moet nemen !?
Terwijl dus de 205 ook in manual wordt voorgeschreven.

Affijn in deze negeren we dus het woord van de dealer en gaan we eens verder opzoek naar de combinatie waar jij ook over spreekt.

Even een vraag die ter indicatie voor mij is mbt de prijzen in bandenland
Wat was jou totaalprijs voor velgen en banden uitgaand dat je set van 4 hebt !
want dat zag ik nergens staan in topic

Mag ook per PM

Erkens

Lid
Ik heb de manual doorgezocht, maar ik kan in mijn exemplaar niks vinden over bandenmaten (anders dan voorschriften met betrekking tot sneeuwkettingen). Wat ik overigens ook vreemd vind (nooit eerder opgevallen overigens) dat er nergens in het boekje gesproken wordt over mijn motor (1.2) dus wellicht heb ik het verkeerde boekje gehad :X

EdK

Forumguru
Blz 224 van de manual !
en staat inderdaad onder sneeuwkettingen maar ik wil wel velg met band hebben waar een sneeuwketting omheen gelegd kan worden.
Dus mag ik van eerste kader uitgaan als velg band combinatie !

Maar denk dat ik morgen maar eens tijd ga besteden aan een mail naar PON , eens kijken of die nu een echt uitsluitsel hierin willen geven !

Bertm

Actief lid
[MODERATORBREAK]Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Bedankt![/MODERATORBREAK]

En wat is dan de prijs voor een set velgen met banden?
Mijn dealer vroeg € 685 voor stalen velgen met banden. (exclusief montage).

Ik heb nu bij ATU besteld .
Gewoon dezelfde maat, Bridgestone Blizzak LM30 185/60/R15 op licht metalen velgen. € 566, inclusief montage.

En wat is dan de prijs voor een set velgen met banden?
Mijn dealer vroeg € 685 voor stalen velgen met banden. (exclusief montage).

Ik heb nu bij ATU besteld .
Gewoon dezelfde maat, Bridgestone Blizzak LM30 185/60/R15 op licht metalen velgen. € 566, inclusief montage.

a.s vrijdag komt er onder mijn Fabia de standaard lichtmetaal velgen met
Contiwintercontact ts 830 standaard maat inclusief montage balanceren enz zijn de kosten 750 euro.

Jerrie

Lid
[MODERATORBREAK]Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Bedankt! Kies dan voor @<naam>[/MODERATORBREAK]

Hmm, ik betaal alleen voor evt nieuwe banden.
Wisselen en opslag is service:)

a.s vrijdag komt er onder mijn Fabia de standaard lichtmetaal velgen met
Contiwintercontact ts 830 standaard maat inclusief montage balanceren enz zijn de kosten 750 euro.

Zijn dat de originele velgen waar de banden op gemonteerd worden of heb je ook nieuwe velgen gekocht?
Bij (volgens mij) dezelfde dealer kostte 4 stalen velgen en 4 Bridgestone LM30 88T totaal 679,60 of met Conti TS800 84T 16 euro meer.

[MODERATORBREAK]Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Bedankt![/MODERATORBREAK]
Ook 4 nieuwe standaard lichtmetaal velgen, wilde niet twee keer per jaar de banden laten omzetten, als reserve ook een lichtmetaal met zomer band.

Heb mijn auto gekocht bij DeGroot Autoservice. Positief. Kan niet anders zeggen.
Die hadden nu een actie voor winterbanden. 400 euro incl stalen velg

:1884:Bij van Essen Eerbeek set lichtmetaal ATP esse velgen met Goodyear Ultragrip7+banden in de maat 185/60/15 voor 596euro vond ik wel mooie prijs nog bij AKTO geweest zit je zo op de 700+met uniroyal bandjes.

Volgens de dealer (Ab Mulder Apeldoorn) moeten er 15inch onder en daar was een set op stalen velgen al 600.

Volgens de bandenboeren (ben er bij 4 geweest) de vraag heel erg hoog en word er weinig geleverd hoop backorders dus hoe langer je wacht hoe minder kans op betaalbaar setje:winkie:

Noord26

Forumguru
Wat schieten die prijzen de laatste week omhoog! Rondom €400,- voor een setje staal met A-merk banden moet makkelijk te doen zijn normaal. Zelf voor €350,- stalen velgen + Goodyear UltraGrip 7 + Skoda wieldoppen gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan