Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnand850

Forumguru
In elk geval een IQ dat niet verder komt dan de schoenmaat. Er is maar één ding dat het filmpje laat zien: dat je met zulke omstandigheden thuis blijft, of als je niet thuis bent wacht tot de omstandigheden verbeteren/ de weg is schoon gemaakt. Dit heeft in elk geval niets te maken met de keuze zomer of winterbanden.

Constant

Erelid
Kijk eerst eens goed naar het filmpje, 9 van de 10 keer lag er een dun laagje verse sneeuw waarop men met winterbanden veilig kan rijden. Alleen die beijzelde helling in Engeland zou ik niet aandurven.

MacManiac78

Forumguru
een dun laagje sneeuw, dat klopt.... maar.... wat lag er onder die sneeuw?
Een bus van X kilo, kan normaal gesproken met gemak die helling pakken, ook al ligt er iets meer sneeuw.
Stiekem denk ik dat hier sprake is van een dun laagje ijs onder de sneeuw. ;)

Constant

Erelid
Ik denk eerder aan stuifsneeuw, dan ben je met zomerbanden reddeloos verloren. Stuifsneeuw mengt erg slecht met strooizout, dus dan blijft het glad. Ik heb gereden onder omstandigheden dat bussen, bestelwagens en vrachtwagens geen meter verder kwamen in de stuifsneeuw op de Autobahn en auto's (met winterbanden) wel met aangepaste snelheid konden rijden.

Ook heb ik autobussen gezien op een gladde helling met platgereden sneeuw in Zwitserland, moesten kettingen omdoen waar met winterbanden nog te rijden was (voor de zekerheid heb ik toch mijn kettingen omgedaan, je weet maar nooit en ik was niet bekend met de lokale weg).

Krijg volgende week mijn winterbanden onder de Fabia Combi Greenline,nu lees ik net onderstaande tekst, iemand bekend of dit op de Fabia problemen geeft?, aangezien er een bandenspannings controle op zit! ?.
BVD, voor de antwoorden.

Bandenspanningcontrolesysteem.​
Alle wintersets worden geleverd zonder bandenspanningcontrolesysteem

wanderer

Senior Member
geen problemen, wel zal het controlesysteem aanspreken.....even resetten en alles is weer OK...
waar heb je trouwens die tekst gelezen....?

Canon-Eye

Forumguru
geen problemen, wel zal het controlesysteem aanspreken.....even resetten en alles is weer OK...

Maar soms reageert het controlesysteem niet, omdat het verschil in aantal omwentelingen/minuut tussen de wielen beneden de detectiegrens blijft. Dan hoef je dus ook niet te resetten.

piair1982

Forumguru
waterpas klinkt mij als onzin verhaal. gewoon stilstaan en niet met een band op de stoeprand ofzo.

de controle van de bandenspanning vindt plaats aan de hand van de afrollengte van de band welke gemeten wordt door de ABS sensor.
Als sta je op een brug met de wielen van de grond dan kun je hem nog resetten.

De controle meet alleen verschil wanneer de afrollengte van een van de banden afwijkt, die kan dus door een lek zijn...

maar goed, dit is al in eerdere draadjes uitvoerig besproken :)

wanderer

Senior Member
als men nu eens zou beginnen met aandachtig de gebruiksaanwijzing die bij de auto geleverd wordt te lezen dan zou dit soort onzinverhalen (bijna) niet meer voorkomen, maar ja lezen blijft moeilijk.......

Noord26

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik vandaag pas er aan gedacht had om het geheel weer eens te resetten na omschakeling naar wintersloffen een 3tal weken geleden. De omtrek is toch wel wat afgenomen op mijn wintersloffen, maar kreeg geen melding. Wat is de grens voor dit systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan