Het grote VAG #Dieselgate topic

laagvlieger

Forumguru
Moest de opgeslagen roet kunnen worden verwijderd zonder regeneratie, dat niet direct haalbaar is of zeer kostelijk.

Een filter dat je geregeld kan uitwassen of met een as(stof)zuiger kan leeghalen, en liefst zelf zodat je niet om de haverklap bij de garage staat. Maar dat zal vast ook wel nadelen hebben, als het al mogelijk zou zijn ...
 

MacManiac78

Forumguru
Een met as volgelopen roetfilter is te reiniger. Dit filter laten vervangen kost 4x meer. En nee.... Niet met een stofzuiger.
 

oco1979

Forumguru
****** is veel meer dan een tuningfirma, wij doen diagnoses en zoeken samen met dealers naar oplossingen voor hun klanten‼️

Deze wagen doet veel korte afstanden en kreeg na de gekende sjoemelupdate veel last van EGR storingen en bijgevolg roetfilter storingen.

Wij bieden een simpele oplossing aan zonder dat uw wagen niet meer conform is, dus niet simpelweg terugdraaien naar een oude versie, maar een permanente fix (geheim recept) voorzien.

Problemen met uw wagen? Uw garage stuurt of van het kastje naar de muur? Wij doen een zeer uitgebreide diagnose en stellen u een mogelijke oplossing voor. No cure = no pay‼️



 
Laatst bewerkt:

Brutus12

Actief lid
Er komt een einde aan auto's zonder of niet werkende roetfilter. Nederland heeft als eerste land in de wereld een procedure gespecificeerd voor een APK deeltjestest voor dieselvoertuigen. Met een deeltjesconcentratiemeting wordt tussen 10 en 30 seconden vastgesteld of een roetfilter wel of niet voldoende filtert. Eerder heeft TNO vastgesteld dat zo’n 9% van de dieselvoertuigen (personenauto’s en bestelvoertuigen) geen of een slecht functionerend roetfilter heeft, bijvoorbeeld omdat het filter onwettig is verwijderd.
Dit zal waarschijnlijk januari 2021 ingaan.
 

MaxN

Donateur
Volgens mij eens gelezen dat er ook naar het roetfilter gekeken wordt op lasnaden die niet origineel zijn of horen. Maar puur optisch naast de test.
 

Brutus12

Actief lid
In 2020 wil de RDW beginnen met de deeltjesteller bij weg controles en in de keuringsstations. Nu moet er tijdens de APK beoordeeld worden of een roetfilter aanwezig hoort te zijn. Is het ja, dan moet het roetfilter aanwezig zijn en mag deze niet duidelijk defect zijn. Eigenlijk ook wel terecht, roetfilters zitten er niet voor niets onder.
 

Michelv.

Forumguru
Ben blij dat ik na 15 jaar dieselen de O3 TDI ingeruild heb voor een golf 7 benzine, geen gezeur meer voor mij over dit soort problemen.
 

hendrik38

Forumguru
Ik ook blij om van de diesel af te zijn. Ben zelfs goedkoper uit nu. Wegenbelasting van een zware 4x4 diesel tikt ook aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jewepe

Forumguru
Over smaak valt niet te twisten. Ik hou dus van laagtoerige karakter van een diesel. Zelfs als ik duurder uit zou zijn dan met een benzine-auto, dan nog kies ik voor diesel.
 

hendrik38

Forumguru
Over smaak valt niet te twisten. Ik hou dus van laagtoerige karakter van een diesel. Zelfs als ik duurder uit zou zijn dan met een benzine-auto, dan nog kies ik voor diesel.
De 1.5 tsi zit niet hoger in de toeren dan mijn 2.0 TDI hiervoor. Mogelijk ook doordat dat een dsg6 was. Vind de sportstand dsg nu ook prima. Bij de diesel trok hij hem altijd door naar de 3000 toeren. Bij de TSI naar de 2500.
 

Jewepe

Forumguru
Mocht ik in de toekomst minder gaan rijden en ik ben de Leon zat, dan ga ik gewoon zo'n nieuwe TSI-motor proberen. Wie weet wat er dan gebeurt :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Fabia Greenline had gewoon een roetfilter waar niet mee is geknoeid (net als trouwens mijn daaraan voorafgaande laatste dienst-Octavia 1.9TDI) dus op dit punt hoefde ik me geen zorgen te maken. Maar je weet niet wat er nog meer voor gezeur op de dieselrijder afkomt en dat was voor mij een van de redenen om vorig jaar van de diesel af te stappen.
 
Bovenaan Onderaan