Het grote VAG #Dieselgate topic

CharlesTucker

Forumguru
Goed om te weten dat er niet moeilijk gedaan wordt over de vergoeding, ik ben wel benieuwd of dat geluk of structureel is. Wel jammer dat het zo lang moet duren, en je kennelijk niet goed door kunt rijden in de tussentijd. Zelf ben ik tot nu toe de dans ontsprongen, sinds het ontsjoemelen heb ik inmiddels een dikke 8000 km probleemloos gereden. Het enige wat veranderd lijkt te zijn is het door de BC aangegeven brandstofverbruik, dat is veel lager dan voorheen. Het werkelijke verbruik is niet meetbaar veranderd.
 

CharlesTucker

Forumguru
Voor het ontsjoemelen klopte het aardig, en was het verbruik volgens de BC zelfs iets hoger dan aan de pomp gemeten. Dus in mijn geval heeft @Vmax gelijk, ik heb nu kennelijk sjoemelsoftware in m'n BC. Niet heel goed verstopt, bij iedere keer tanken valt het op.
 

punicajack

Actief lid
Contact gehad met de dealer. Min of meer krijg ik het advies om niet door te rijden en de auto in te leveren. Dan zouden ze het tussendoor kunnen fixen en dan misschien over meerdere dagen. Geen garantie wanneer dit dan klaar is. Is in principe een redelijke oplossing, alleen ik kan met geen mogelijkheid kosteloos vervangend vervoer krijgen.

Ik baal hier wel van, want ik heb graag nog een auto tot mijn beschikking. Ik heb em gelukkig niet nodig voor woonwerk verkeer, maar om nu echt een tijd zonder vervoer te zitten vind ik echt vervelend. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat ik ga doen, misschien toch wachten op de normale afspraak en af en toe gebruiken wanneer nodig. Het probleem deed zich vooral voor op de snelweg, dus met hogere snelheden/constant hoger verbruik. Die zou ik even kunnen vermijden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar ze hebben misschien wel een leenauto voor en bescheiden bedragje per dag, zoals ook bij reparaties die niet onder garantievallen? Kun je in elk geval vervoerszekerheid kopen.En als je 'm niet nodig blijkt te hebben, hoeft er ook vrijwel geen brandstof in vóór het inleveren.
 

Skodasuperb2011

Actief lid
lees net dat in Duitsland auto's die geen software-update hebben gehad géén TUV goedkeuring meer krijgen.
Zou dit ook gevolgen hebben voor de Nederlandse APK eisen ?
Zit zelf erg in dubio wat te doen. ( 1.6 TDI 2011 238.000 km) "garantie na update is 2 jaar of 250.000 km.
Dat is voor mij 3 maanden......
 

oco1979

Forumguru
lees net dat in Duitsland auto's die geen software-update hebben gehad géén TUV goedkeuring meer krijgen.
Zou dit ook gevolgen hebben voor de Nederlandse APK eisen ?
Zit zelf erg in dubio wat te doen. ( 1.6 TDI 2011 238.000 km) "garantie na update is 2 jaar of 250.000 km.
Dat is voor mij 3 maanden......

Het is te hopen van niet :mad:.
Spreek nu wel voor belgie.
 

Huibdos

Senior Member
Gooi er wat geld tegenaan, en laat na het ontsjoemelen de auto tunen/EGR dichtzetten e.d.
Met 2ton per 3 maanden krijg je dat wel terugverdiend en het rijdt zoveel lekkerder.

Hoewel ik vind dat ze het niet kunnen maken om je APK niet te verlengen, moet je het ook van de kant van het openbaar bestuur bekijken: met minimale kosten zouden ze je zo kunnen dwingen je auto te ontsjoemelen.
Ik ben blij dat de melding voor openstaande acties voor mijn auto uit het RDW register is.
 

achbrouwer

Forumguru
Gooi er wat geld tegenaan, en laat na het ontsjoemelen de auto tunen/EGR dichtzetten e.d.
Met 2ton per 3 maanden krijg je dat wel terugverdiend en het rijdt zoveel lekkerder.

De mijne is al voorzien van "speciale" software :deuk:

dus een bezoek bij de dealer zit er voor mij niet in.
zeker niet vanwege de vele klachten en reparaties van de "ontsjoemelde" soft- en hard- ware :koffie:
 
Vorige week was ik bij de dealer in Hengelo voor een nieuw slotmechaniek voor de achterklep van mijn Fabia Greenline. Daar even gesproken met de magazijnman. Hij gaf aan dat de update nogal voor wat problemen zorgde. Bij de 1.6TDI veel verstopte verstuivers, bij de 1.2TDI veel defecte EGR kleppen. Ze konden niet snel genoeg nieuwe EGR kleppen krijgen om ze te vervangen.
 

oco1979

Forumguru
Vorige week was ik bij de dealer in Hengelo voor een nieuw slotmechaniek voor de achterklep van mijn Fabia Greenline. Daar even gesproken met de magazijnman. Hij gaf aan dat de update nogal voor wat problemen zorgde. Bij de 1.6TDI veel verstopte verstuivers, bij de 1.2TDI veel defecte EGR kleppen. Ze konden niet snel genoeg nieuwe EGR kleppen krijgen om ze te vervangen.

verstopte verstuivers lijk me niet direct iets door sjoemelsoftware.
Eerder door slechte kwaliteit brandstof/verstuivers.
 

Vmax

Lid
als je wilt ontsjoemelen dan meteen erbij vragen om de egr te vervangen omdat ie toch stuk gaat heb je geen w8tijd later en je kunt blijven rijden
 

Canon-Eye

Forumguru
En wat kun jij met die info .......................................................???? :pieker::lezen:
Volgens mij kun je dat zelf ook wel bedenken :pieker::lezen:, maar voor de zekerheid zal ik het toch maar even uitspellen:

Ik kan die info betrekken bij mijn overwegingen inzake de keuze van een volgende auto.
Dat is overigens niet op korte termijn aan de orde (hoop ik althans), maar als ik weet welk merk het betreft dan kan ik dat in de tussentijd een beetje in de gaten houden.
 

ertromp

Forumguru
Volgens mij kun je dat zelf ook wel bedenken :pieker::lezen:, maar voor de zekerheid zal ik het toch maar even uitspellen:

Ik kan die info betrekken bij mijn overwegingen inzake de keuze van een volgende auto.
Dat is overigens niet op korte termijn aan de orde (hoop ik althans), maar als ik weet welk merk het betreft dan kan ik dat in de tussentijd een beetje in de gaten houden.
Tja als je weer in de categorie sjoemeldiesels wil shoppen :D:sterretjes::lezen::pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Tja als je weer in de categorie sjoemeldiesels wil shoppen :D:sterretjes::lezen::pieker:
Als het zo ver is dan is de diesel een product wat we per halve liter in flessen kunnen kopen.
Dus kanonsoog ik zou me in je voor onderzoek geheel richten op de eleketrike wagen of de skelter.
Want andere keuze is er dan niet meer..........
 

ertromp

Forumguru
Als het zo ver is dan is de diesel een product wat we per halve liter in flessen kunnen kopen.
Dus kanonsoog ik zou me in je voor onderzoek geheel richten op de eleketrike wagen of de skelter.
Want andere keuze is er dan niet meer..........
Duidelijk gespeld lijkt me alleen vrees ik dat Kanonsoog een uitgebreide les gaat besteden aan de spelling van "eleketrike" :nailbiting::deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan