Het grote VAG #Dieselgate topic

Even een vraag voor de mensen die de update wel gedaan hebben: kan je op de rdw site (ovi.rdw.nl) ook zien dat de update is uitgevoerd ?

Ik vraag dat omdat ik een gebruikte greenline heb gekocht en ik dus niet weet of de update al is uitgevoerd of niet.
 

eriktv

Forumguru
Hij staat inderdaad onder de terugroepacties als je mijn kenteken invoert op ovi.rdw.nl.

Neem aan dat dit spoedig verdwijnt (was namelijk de enige reden om het uit te laten voeren ;)).
 

Octaaf

Forumguru
4 juli ontsjoemelen bij Skoda.
5 juli de tuningsoftware opnieuw laden.

Net te kort om te kijken of ik verschil merk :maakmegek:
 
Ik heb gisteren mijn Superb II sjoemel-frei laten maken. Ik lijk wel degelijk verschil te merken. Het optrekken in 1e en 2e versnelling is slomer t/m +- 2000 toeren. Dan lijkt de motor ineens "wakker" te worden. Een bezoekje aan VAG techniek stond/staat op de planning. Wilde eerst de vermelding bij RDW weg hebben.
 

Canon-Eye

Forumguru
omdat ik een gebruikte greenline heb gekocht en ik dus niet weet of de update al is uitgevoerd of niet.
Die kans is klein, wantde updatebrieven zijn nog maar een week of 2 geleden verstuurd. Dus als je hem langer hebt, kan het niet zijn uitgevoerd.
En inderdaad, als het goed is wordt de update na uitvoering gemeld bij de RDW en zou je dat dus na heel korte tijd daar moeten zien. Kan wel een dgje overheen gaan trouwens, ik vermoed zo dat er een nachtelijke bijwerkrun wordt gedraaid om de dagelijkse wijziigingen door te voeren naar het 'toegankelijke' deel van de site.
 

GJS

Senior Member
Toch vreemd dat dat een dag duurt terwijl ik gisteren mijn auto APK heb laten keuren en ik al zag op de rdw site dat hij goedgekeurd was voordat de garage belde dat hij klaar was.
 

Frup

Forumguru
Toch vreemd dat dat een dag duurt terwijl ik gisteren mijn auto APK heb laten keuren en ik al zag op de rdw site dat hij goedgekeurd was voordat de garage belde dat hij klaar was.
Bij mij was de terugroepmelding op RDW ook dezelfde dag al weg. Ik denk dat veel garages software gebruiken dat direct met RDW communiceert.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het was ook een vermoeden, geen vermelding van een vaststaand feit...
Blijkbaar wordt het publieksgedeelte wel realtime bijgewerkt. Netjes.
 
Iedereen bedankt die gereageerd heeft op mijn vraag. Ik heb 'm langer dan 2 weken dus zal de ontsjoemeling nog niet hebben plaats gevonden. Heb ook nog geen brief gehad dus wacht rustig even af.
De melding wil ik weg hebben bij de rdw dus ook ik zal na de ontsjoemeling een afspraak "moeten" gaan plannen om geen nare gevolgen te ondervinden van de ontsjoemeling.
 

BlackSuperb

Nieuw lid
Vorige week ook de sjoemelupdate gehad bij de dealer, op dit moment staat de melding echter nog steeds op de RDW site:mad:

Komt het misschien doordat hij een 1/2 uur na de vrijwillige sjoemelupdate meteen bij de Tuner stond voor een "echte update"...:deuk:

Wat een verschil is dat zeg en wat loopt dat motortje nu soepel.
 

Frup

Forumguru
Vorige week ook de sjoemelupdate gehad bij de dealer, op dit moment staat de melding echter nog steeds op de RDW site

Komt het misschien doordat hij een 1/2 uur na de vrijwillige sjoemelupdate meteen bij de Tuner stond voor een "echte update"...
Ik denk dat ze jou gewoon extra in de gaten houden! En naar blijkt terecht .
Maar serieus, ik zou daar wel even werk van maken. Misschien is je dealer vergeten de update door te melden bij RDW?
 

eriktv

Forumguru
Bij mij staat de melding een week na de update ook nog open. Maar had ik ook wel verwacht, moest zelf actief naar het certificaat vragen, anders had ik dat ook niet gekregen. :nono:

Ik ben gisteren bij TVS langsgeweest voor chip op maat + DSG-optimalisatie (groupbuy). Voelt goed dat alles nu optimaal afgesteld is voor motor + DSG. In de zes dagen dat ik met de software-update reed (3 ritjes) ging 'ie direct al een keer regenereren, iets wat ik in het voorgaande jaar slechts 3x (bewust) heb meegemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BlackSuperb

Nieuw lid
Heb de dealer toch nog maar even gebeld,

Vraag: waarom de auto bij het RDW nog niet was afgemeld...?

Antwoord: de chef werkplaats was nu met vakantie en er lagen er nog meer op een stapeltje voor hem te wachten op afmelding...

Ok, we wachten verder af...

P.s. wat loopt dat motortje soepel zeg na een "JD behandeling"
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn zusje is onlangs met haar polo diesel langs geweest om de software up te daten. Qua prestaties niet op achteruit gegaan, verbruik is echter er wel op vooruit gegaan. Gemiddeld 1L minder. Mijn vader die (voorlopig nog) de brandstof betaald was heel blij :D
(En mijn zusje heeft een héle zware voet :deuk:)
 

leon-cupra

Forumguru
Genetisch bepaald wellicht? :pieker: :D
en nog niet een klein beetje :deuk:

Mijn vader hielt ook wel van stevig rijden. Heeft de mooiste tijd gehad met een bmw 525tds. Donutjes maken, driften op de opritten en afritten van de autostrade, ... Hoor je dan allemaal vele jaren later wanneer nadat je je preek gekregen had bij het ontvangen van je rijbewijs.:D

Mijn jongste broer heeft ook altijd redelijke zware wagens gehad. Eerste wagen 130pk, daarna gechipte 160pk, daarna gti die uiteindelijk 365pk had en nu een golf 7 R die voorlopig nog standaard staat (chip en dergelijke komt er nog aan).

Mijn oudste broer is beetje een uitzondering. Heeft ook altijd redelijke vermogens gehad in zijn wagens maar rijdt ermee als een bompa.

;)
 

Skodasuperb2011

Actief lid
deze week praatje gemaakt met mede Superb-rijder op parkeerplaats. Zijn auto ( 1.6 TDI)
had vorige week de update gehad. Volgens de Superb-rijder is de auto wellicht iets sneller geworden en is er verder geen verschil.
Tevens wist hij mij te vertellen dat Skoda 2 jaar garantie geeft ook op verstuivers/ EGR enz (dus niet na reparatie) Een certificaat en /of bevestiging had hij niet ontvangen. Helaas ben ik niet in de geledenheid geweest te vragen welke dealer ( hij kwam uit het noorden)
 
Laatst bewerkt:

Skodasuperb2011

Actief lid
deze week praatje gemaakt met mede Superb-rijder op parkeerplaats. Zijn auto ( 1.6 TDI)
had vorige week de update gehad. Volgens de Superb-rijder is de auto wellicht iets sneller geworden en is er verder geen verschil.
Tevens wist hij mij te vertellen dat Skoda 2 jaar garantie geeft ook op verstuivers/ EGR enz (dus niet na reparatie) Een certificaat en /of bevestiging had hij niet ontvangen. Helaas ben ik niet in de geledenheid geweest te vragen welke dealer ( hij kwam uit het noorden)


hebben er al meer Skodarijders een bevestiging gehad van verlengde garantie na "ontsjoemeling" van de dealer ?
 

eriktv

Forumguru
Nee, ik heb alleen het certificaat, zoals hierboven gepost. Overigens is de aantekening bij RDW na 2 weken nog niet weg...

Even advocaat van de duivel spelen (direct afkloppen!): stel dat ik problemen krijg met bijv. EGR, en ik laat TVS de originele (ontsjoemelde) software terugplaatsen, kan men dan zien dat de auto gechipt is geweest? Dan is de garantie nog wel interessant. Gewoon een gedachtenspinsel.

Dan moet ik echter wel naar de dealer voor onderhoud... :thumbsdown: En laat ik daar nu 2x geweest zijn, en 2x slechte ervaringen hebben gehad...
 
Bovenaan Onderaan