Het grote VAG #Dieselgate topic

GJS

Senior Member
Ik wil hem ook bij VAG techniek laten chippen maar dan wel de stage 2, ik wil wel eens weten wat het vermogen voor en na de tuning is en je krijgt er gelijk iets meer PK's voor terug.
Enige nadeel is dat je bij stage 2 geen korting krijgt als je met meerdere auto's tegelijk komt, dat heb ik tenminste begrepen uit de diverse topics hier.
Maar die € 579 is nog altijd goedkoper dan een nieuwe EGR klep.
 

eriktv

Forumguru
Er is nog geen uitsluitsel over exacte vorm van garantie, lees ik, maar ik ga er alvast van uit (auto van 2012 en ik ga van m'n leven niet meer naar de dealer voor onderhoud) dat dat dan niet voor mij geldt... Bovendien, als ik op 't forum zie hoe Pon zich soms in bochten wringt (producteigenschap, onjuist gebruik, slijtage) hoef ik de garantie ook eigenlijk niet.

Software-update erop, tunen en lekker doordieselen :D
 

Ligflits

Senior Member
Garantie is sigaar uit eigen doos:
https://fd.nl/economie-politiek/1206049/europese-vw-eigenaren-krijgen-extra-garantie

Zelf uit eigen zak een nieuwe EGR betalen, maar dan krijg je daarna 2 jaar garantie op die EGR (t onderdeel, niet de kosten van arbeid als die binnen 2 jaar nog een keer gaat)

Garantie op onderdelen
De extra garantie van twee jaar die Volkswagen nu biedt, heeft betrekking op de onderdelen die worden gerepareerd en geldt vanaf het moment van reparatie. De woordvoerder van eurocommissaris Jourova sprak woensdag van een 'positieve stap'.
 

eriktv

Forumguru
Dat is dan wel een potentiële tijdbom.. Binnen een paar jaar volgt het volgende schandaal: continu kapot gaande EGR-kleppen en aanverwante zaken. Hopen voor VW dat ze met de nieuwe software gemiddeld gezien dan nét iets langer dan 2 jaar meegaan :)
 

Octaaf

Forumguru
"ja, sorry. De garantie is 1dag verlopen. U heeft pech"

"ja maar gisteren was het 2de paasdag, toen waren jullie gesloten. Anders was ik gisteren al gekomen!"

"ja, dat is pech, garantie weg. Te laat is te laat! Geen uitzonderingen, dan blijven we bezig natuurlijk"
 

Canon-Eye

Forumguru
Garantie is sigaar uit eigen doos:
Dat is natuurlijk per definitie het geval. Wat had je dan gedacht?
Het verlenen van garantie is nu eenmaal een onderdeel van de voorzienbare bedrijfskosten, dus zit altijd ingecalculeerd in de verkoopprijs.
En die heb jij betaald... (ik ook trouwens).
 

oco1979

Forumguru
Dat is natuurlijk per definitie het geval. Wat had je dan gedacht?
Het verlenen van garantie is nu eenmaal een onderdeel van de voorzienbare bedrijfskosten, dus zit altijd ingecalculeerd in de verkoopprijs.
En die heb jij betaald... (ik ook trouwens).

Nog gelezen dat ze golf 7 ,20 procent goedkoper konden maken(maar de prijs klant blijft hetzelfde of hoger)
Garantie is allemaal berekend.
 
Hier ook die brief gehad 2 weken geleden... aankomende donderdag afspraak staan voor de update.. de bedoeling is om m daarna te tunen, eigenlijk gaat t mij om de EGR wegschrijven. Maar prijstechnisch doe ik ook maar t tunen dr bij, wat ik zie als het wegschrijven van de Anti-Sjoemelsoftware.
 
De brief is ook bij mij geland, ook maar een afspraak maken en daarna chiptuning, Egr wegschrijven en roetfilter eruit.

@Chatslet zou je misschien wat informatie kunnen sturen
 
Roetfilter verwijderen met deze nieuwe wet in aantocht is problemen verwachten, maar ze kunnen hem wel softwarematig weg programmeren
 

Spierings

Forumguru
Roetfilter verwijderen met deze nieuwe wet in aantocht is problemen verwachten, maar ze kunnen hem wel softwarematig weg programmeren
Een roetfilter software matig weg programmeren en het filter laten zitten is vragen om nog grotere problemen. Deze zal binnen de kortste tijd verstopt zitten..
 

hemi24

Forumguru
Hahaha: "roetfilter softwarematig wegprogrammeren en filter laten zitten"; dat is vrijwel hetzelfde als dat een peuter z'n handen voor z'n ogen doet en roept: "jij ziet mij niet, ik ben verstopt..!"

Welke gelukzoeker is trouwens op het lumineuze idee gekomen dat je als consument een schadevergoeding zou kunnen eisen voor een auto die je een hoop brandstof heeft bespaard?!?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Je kan het roetfilter natuurlijk ook leeg laten halen en daarna het lege huis laten terugplaatsen.
 

Kempes

Forumguru
Auto's tm 2010 hoeven geen roetfilter te hebben..enigste wat je dan volgens de wet moet doen is na het verwijderen van het roetfilter de auto naar rdw om te laten keuren en daarna meer belasting betalen
 

eriktv

Forumguru
Vandaag de update gehad, kan niet echt zeggen dat ik verschil merk. Had heel even de neiging te denken dat ik minder vermogen voelde, maar ben me er van bewust dat dat zeer waarschijnlijk tussen de oren zit. Knappe jongen ook die het verschil tussen 170 en 168pk merkt, zeker op 15km terwijl het bloedjeheet is (met airco aan)...

Certificaat bij de documentatie en op naar TVS, volgende week :D

IMG_0291.JPG
 
Bovenaan Onderaan