Het grote VAG #Dieselgate topic

laatste nieuws geen idee hoe je kan zien welke motor dit is greenline ?


in totaal gaat het om 4100 auto's die zijn uitgerust met een Euro 5 dieselmotor van het type EA 189, die binnen de organisatie op voorraad staan, aldus Pon. Uitsplitsingen per merk werden niet gegeven.
 

Tafkah

Forumguru
Mijn SII is volgens mij een Euro5... maar geen EA189... ben benieuwd of ik binnenkort van de weg afgehaald wordt door de milieupolitie.. ;)
 

plaza

Forumguru
En nu gaan de 1.8 en 2.0 TFSI blokken van 2009-2012 ook nog door de mangel..:( :(
Blijkt dus dat het een gekozen productiefout is om ook weer de uitstoot naar beneden te krijgen , met als gevolg dat de zuigers er voor zorgen dat je auto gemiddeld 1 liter olie nodig heeft voor nog geen 1000 km.
Net Radar gezien , en hier komt het volgende schandaal om de hoek zetten.....
OEI !!!!!........dit gaat een rampjaar worden voor de VAG wereldwijd.
 

tr7

Actief lid
Hoe weet je of je een Euro5 of Euro6 motor hebt besteld? Ik zou bijna denken: Euro6 is de nieuwe (opgelegde) norm, dus alles wat daarna geleverd wordt moet daaraan voldoen?
 

EHS

Actief lid
Wat staat er dan bij pon en of komt er de komende dagen.
Ze hebben het over 4100 auto's die al gereed zijn (er dus staan of onderweg zijn).

Maar welk model is dan nog euro5?
Octavia en superb is euro6 en zou niets mee zij??? Zou denken hoe zuiniger dus nieuwer hoe meer kans dat ze "creatief" met software bezig zij geweest om hem in die euro6 te krijgen.
 

Bakkertje

Forumguru
De rapid heeft bijvoorbeeld een euro 5 diesel (de 90 pk 1.6). Ik weet niet of dat een ea 189 motor is, maar in ieder geval euro 5..
 

jalex_h

Forumguru
Zeker het eerste jaar dat ik Skoda reed, had ik regelmatig het gevoel van "straks blijkt het allemaal een grote grap te zijn en blijkt dat we met z'n allen belazerd zijn". Was nergens op gebaseerd, behalve dan dat je bij Skoda wel heel erg veel waar voor je geld kreeg (en nog steeds krijgt). Met de loop der jaren is dat gevoel verdwenen en heeft Skoda z'n betrouwbaarheid wel bewezen. Maar met de ontwikkelingen van de afgelopen dagen komt die gedachte toch weer boven drijven.
En eerlijk gezegd stemt dat me niet blij. Niet alleen de berijders worden nu gemangeld maar heel, heel veel mensen die zich jaren lang naar eer en geweten voor Skoda (en de andere VAG-merken) in gezet hebben, krijgen nu een enorme koude douche over zch uit gestort. Voor praktijken waar ze niets van wisten laat staan er wat aan konden doen.
 

JXX

Senior Member
Ziezo.

Gratis upgrade in België voor nieuwe wagens die geblokkeerd zijn;

D’Ieteren Auto, de onafhankelijke invoerder voor merken van het VW-concern in België, stelt klanten die een voertuig besteld hebben dat betrokken is in het milieuschandaal met de sjoemelsoftware, voor om hun bestelling te wijzigen naar een gelijkwaardig voertuig met een EU 6 dieselmotor, waarvan de Volkswagen-groep garandeert dat die volledig beantwoordt aan de wettelijke en milieunormen. De kost van deze operatie, ongeveer 2 miljoen euro, zal volledig gedragen worden door D’Ieteren Auto, meldt het bedrijf.
Het gaat daarbij om voertuigen die in afwachting van levering en nog niet ingeschreven zijn. ‘Dit initiatief betreft ongeveer 800 lopende bestellingen in België van voertuigen van de merken Volkswagen, Volkswagen bedrijfsvoertuigen, Audi, SEAT en Škoda’, klinkt het in een persmededeling bij D’Ieteren Auto.
 

ElScorpione

Forumguru
Ze testen in NL alleen de roetuitstoot. 4 gas test is alleen bij benzine en lpg. De NOx meet men bij een diesel niet.
 

ElScorpione

Forumguru
Laten we nu ook eens heel eerlijk zijn. Wie heeft hier het arugment 'goed voor het milieu' gebruikt toen hij zijn skoda kocht? Ik denk niemand. De aankoop van een zogenaamd groene diesel werd alleen gedreven vanuit financieel gewin. Geen bpm, geen wegenbelasting of lagere bijtelling. Bij mij is milieu nooit een factor geweest.
 

Wouter1

Forumguru
Aan NOx uitstoot worden wel eisen gesteld voor euro 5 en6 normering. Als deze gemanipuleerd is bij het toekennen van euro 5 dan is er dus een probleempje... En dat blijkt...:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: JXX

Hetzer

Forumguru
Wat ik begrepen heb betreft het vooralsnog alleen de 1.6 TDI en 2.0 TDi met motortype EA189
Grotere motoren die standaard "teveel" uitstoot hebben.


2zbypzxbd94f_600.jpg
 
Bovenaan Onderaan