Het grote Skoda Abonnement / Prive-Lease Topic

Forrest

Actief lid
Nee nog niet, heb er nog geen tijd voor kunnen vinden. Ik laat denk ik een offerte maken met en zonder inruil.

Zodra ik wat weet post ik het hier.
 
Vandaag was het zover , om 1600 uur een afspraak bij ames . Werd prima ontvangen me zoontje kreeg zelfs een T5 ambulance autootje . Ik was zelf al goed voorbereid en weet dus al wat ik wil . We hebben 2 berekening gemaakt, een 1.4 en een 1.8 tsi elegance business line met wat opties . In plaats van 4 jaar uitgegaan van 5 jaar , scheelt weer maandlasten . Verder uitgegaan van 20 k ipv 25k kilometers , maar dat is maar tientjeswerk . Wel leuk en wat ik niet wist , als je meer km's rijd moet je een X bedrag per km betalen , maar als je minder rijd krijg je dat zelfde bedrag per km terug , leuk . Het maandbedrag komt nu tussen de 5 en 6honderd euro , je hoeft nu alleen nog maar benzine te betalen. Daarna werd mijn auto bekeken en daar krijg ik volgende week een bod op . Om het maandbedrag naar beneden te halen kan je daar een deel van gebruiken , geloof Max 25% van nieuw waarde . Ook word er een offerte van Aa lease (in het zelfde pand) gemaakt om te beide contracten en voorwaardes naast elkaar te leggen . Verder had ik nog een hele belangrijke vraag waar ik ook volgende week antwoord op krijg . Namelijk wat gebeurt er als ik of mijn vrouw de baan verliest . Er zit een soort boete clausule voor in waar ik wel het fijne van wil weten . Je gaat immers een contract aan voor een bepaalde tijd .
Dus volgende week weer terug . Tot nu toe lijkt me het een prima deal om 5 jaar zorgeloos nieuw te rijden , maar of ik het doe moet ik volgende week nog even goed berekenen thuis . Word vervolgd ..
 

CDK

Forumguru
Spannend! Ik ben benieuwd @internetboarder :jaja:
Wat ik wel raar vind en dat doet Ames altijd, dat ze je niet direct een inruilprijs geven voor je auto, ze gaan eerst handelaren bellen en kijken dan wat ze er zelf voor kunnen krijgen, vervolgens pakken ze er de nodige procentjes op die van het bod worden afgetrokken en dat is uiteindelijk het bedrag wat jij er voor terug krijgt.
Persoonlijk is de verkoper bij mij dan gediskwalificeerd, die markt moet je van buiten kennen en dus gewoon per direct een bod uitbrengen op de inruiler en zaken doen!
 
Vreemd . Ik ben ook nog niet helemaal klaar maar weet wel waar ik aan toe ben voor een groot deel . Heb jij nog wat aan te vullen aan mijn verhaal , dan hoor ik het graag . .
 

Ridley

Forumguru
In het gunstigste geval 60 maanden keer 500 euro... 30K zonder benzine. En dan is het nog niet eens je eigendom. Ik vind het nogal eerlijk gezegd.
 
Heb het gelezen @Peter-036 .
Jij vind het veel@Ridley ? Leen maar is 30k dan kost het echt meer . Ja ok je heb niks aan het einde dat is ook het grootste nadeel . Met de spaarrente van tegenwoordig kom je ook niet ver ..
Ik bedoel als je zorgeloos nieuw wil rijden is dit best een optie . Ben nu ook al aardig wat kwijt iedere maand en dan bereken ik de afschrijving nog niet eens mee .
Tja alles kost geld hoe het het ook went of keert . Denk overigens dat meer als de helft van alle auto's geleast of van geleend geld rond rijden ..
 

Ridley

Forumguru
Daar heb je gelijk in, ik oordeel ook niet ik maak in die gevallen alleen even een rekensommetje. Toen ik mijn lease auto nog reed en 480 per maand moest betalen inclusief tankpas, heb ik om die reden ook besloten om die alleen zakelijk te gaan rijden. Dan maar wat kleiner en wel van mezelf tegen lagere maandlasten.

Iedereen maakt daarin eigen keuzes en als het goed voelt moet je het doen.
 
Ik zeg ook nog niet dat ik het doe , maar overweeg het wel . Als de maandlast nog wat naar benden gaat gaat ik er nog harder over nadenken . Wel een moeilijke keuze hoor , aan het einde heb je niks . Nu heb ik een ouder wordende wagen met kosten erbij en heb niks om ff bij te leggen voor een 3 a4 jaar jongere . Wat is wijsheid
 

EdK

Forumguru
Wel gaat er wel van uit dat men niet voor niets met dit soort abbo's komt
Blijkbaar is er goed aan te verdienen voor dealers / importeurs.
Als dit niet zo was dan was zo'n product nooit op de markt gekomen.

Nu heb ik de regels totaal niet gelezen maar wat als je de wagen total los rijd ?
Staat er dan een nieuwe voor de zelfde maandprijs weer binnen een week voor de deur ?

En een goede bijna nieuwe 2e hands ook eens in zo'n berekening meenemend..... is dat uiteindelijk misschien financieel nog gunstiger ?

Ik blijf altijd erg sceptisch met dat soort dingen, we zijn al jaren genaaid door de banken en verzekeringen en ondanks alle beerputten die geopend zijn zal er uiteindelijk niets veranderen en word je alsnog weer van achter gepakt door die gasten.....
 
Bovenaan Onderaan