Het grote Skoda Abonnement / Prive-Lease Topic

Forrest

Actief lid
Ik zie op de site van Skoda abonnementen staan voor auto's. Dit is een soort private lease constructie. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
 

Altos

Banned
Ja, ik heb mijn Citigo zo verkregen. Ik ben er zeer tevreden over, ik weet dat ik wat meer betaal voor de zekerheid van vaste kosten maar voor mij voelt het goed. Overigens loopt mijn private lease via Smilease wat van mijn dealer zelf is, deze hebben andere voorwaarden dan de meeste private lease maatschappijen. Als je meer vragen hebt, hoor ik het wel.
 

Forrest

Actief lid
Ik zit ook aan deze constructie te denken maar weet niet hoe gunstig dit voor mij is aangezien ik 40.000 km per jaar rijdt.

Heb je ook inruil gedaan bij de private lease?
 

Desperado

Forumguru
Er is wel ergens op het forum een discussie over gevoerd. Volgens mij waren de tegen argumenten erg sterk.
 

Forrest

Actief lid
Had al een zoekactie gedaan maar kon niets vinden.

Weet jij zo nog wat de tegen argumenten waren?
 

Noord26

Forumguru
Voornamelijk dat onder aan de streep het behoorlijk duurder was als je alle kosten optelde die je had.
 

Altos

Banned
Ik heb geen inruil gedaan maar was wel mogelijk.
Dat er onder de streep meer betaald wordt is idd meestal het geval, bij grote pech is dit natuurlijk niet zo, ook gevallen buiten de garantie om zitten hierbij...het is net hoe je risico's mee rekent. Mensen denken nog al snel dat ze het zelf beter doen en rekenen zichzelf rijk, wat op zich logisch is maar ik was het beu om steeds mijn spaarpot aan te spreken voor reparaties van mijn 2e hands auto en 4 maanden later weer...vandaar mijn keuze in deze. Echter wil ik er wel bij vermelden dat ik mocht profiteren van een aktie waarin een aktie model (voorraad) zat en een speciale prijs icm lage kilometers per jaar (12.000) waardoor ik het interessant vond voor mij, lekker zorgeloos en 1x tanken voor 45,- in de maand en de vaste lease kosten. Bij een Octavia 3 icm 40.000 per jaar ben ik bang dat de maandprijs niet op weegt tegen zelf kopen/financieren. Maar laat je vooral niet gek maken door iedereen die meteen roept dat ze het beter weten zonder het zelf ooit gehad te hebben, spreek mensen met veel pech aan de auto maar eens wat het kost...forums zijn leuk maar een minimaal percentage van de werkelijke aantallen natuurlijk. Welk model heb je voor ogen?
 

Noord26

Forumguru
Pech en 2e hands? Het gaat toch om een constructie met een splinternieuwe nieuwe auto met fabrieksgarantie?
 

Altos

Banned
Dit geheel kan ook op een dealerauto (demo) en pech kan je hebben toch? hoeveel verhalen zijn er intussen over auto's van 3/4 jaar oud die kosten krijgen buiten de garantie?
 

Noord26

Forumguru
3/4 jaar oud kun je gewoon verlengen met garantie als je dat zou willen. Dat hebben wij ook gedaan. Nog steeds aanzienlijk goedkoper onder aan de streep in totaal. Enige voordeel is dat je nu niet meteen het gehele bedrag op tafel moet leggen. Maar alleen elke maand vast bedrag; wat dus helaas duurder uit pakt. Skoda moet ook verdienen op de gehele constructie natuurlijk. ;)
 

Altos

Banned
Absoluut mee eens. Ik zal het verder ook niet aanprijzen als ideaal, maar voor mij was/is dit een mooie optie...laat ze maar verdienen:)
 
Laatst bewerkt:

Forrest

Actief lid
Ik heb een 2.0 TDI op het oog. En aangezien ik veel kilometers rijdt heb je veel onderhoud en over onderhoud buiten de reguliere beurten om maar te zwijgen. Als het 100 euro in de maand meer kost dan nu vind ik het prima. Rijdt je iedere 4 jaar nieuw en je weet waar je aan toe bent.
 

Altos

Banned
Idd...het is gewoon een simpele berekening. Neem daarin ook mee de verzekering en tel bij het onderhoud nog wat buffer bij op en je weet wat je kwijt bent in alle gevallen...het gevoel van zekerheid was mij ook wat extra's waard, ieder voor zich.
 

Noord26

Forumguru
Ik heb een 2.0 TDI op het oog. En aangezien ik veel kilometers rijdt heb je veel onderhoud en over onderhoud buiten de reguliere beurten om maar te zwijgen. Als het 100 euro in de maand meer kost dan nu vind ik het prima. Rijdt je iedere 4 jaar nieuw en je weet waar je aan toe bent.

Onderhoudsprijzen liggen vast. Alles wat daarbuiten valt is garantie volgens de fabrieksgarantie welke je gewoon uit kunt breiden naar 4 jaar. Dus je weet exact waar je aan toe bent vooraf toch?
 

Forrest

Actief lid
Daar vallen vast slijtagedelen en draaiende delen etc onder. Maar ik ga binnenkort eens langs de dealer.
 

turboturbo

Forumguru
Bij een meerprijs van laten we zeggen 100 per maand voor de lease constructie, kun je ook zeggen: ik koop toch particulier, spaar die 100 per maand op voor onvoorziene reparaties, waarmee je met geluk ruim 1000,- per jaar in je zak houdt.

Ik vergelijk het maar met een lease-telefooon abonnement: wel zo 'gemakkelijk' als die stuk gaat, maar bij het aflopen van het contract mag je 'm inleveren en ben je 'm kwijt (voor een schandalig hoge prijs alsnog eigenaar worden = geen optie ) Dus ook geen restwaarde / 2e hands doorverkopen.
 
Ik heb een 2.0 TDI op het oog. En aangezien ik veel kilometers rijdt heb je veel onderhoud en over onderhoud buiten de reguliere beurten om maar te zwijgen. Als het 100 euro in de maand meer kost dan nu vind ik het prima. Rijdt je iedere 4 jaar nieuw en je weet waar je aan toe bent.

Ik weet niet niet zeker maar een 2.0tdi staat volgens mij niet in de lijst.
1 Model en 3 uitvoeringen nl. 1.2TSI , een kleine 500 euries voor de elegance
van 25k . Dus zal de diesel van zeg maar 35k nog een heel stukje duurder zijn;)
 

Forrest

Actief lid
Heb al contact gehad via de Chat met Skoda en de diesel kan ook gewoon via een abonnement of private lease construtie.

Ik vergelijk de kosten ook met mijn huidige wagen. Ik weet wat die kost per kilometer / maand. Als dit iets duurder wordt vind ik dat geen probleem. Op dit moment baal ik al weer aangezien ik een nieuwe accu moest hebben en op dit moment een nieuw wiellager. Is toch weer €250 extra kosten waar ik niet echt op gerekend had. Niet dat het erg is. Mag ook voor een auto met 200.000 op de teller van 7 jaar oud.
 
Had je al een offerte laten maken en ruilen je je oude auto in dan? Dan ben ik ook erg benieuwd wat het per maand gaat kosten , ik rijd dan wel iets minder kilometers ..
Snap jou argumenten helemaal en vind dit ook interessant . Ik heb nu 163 k en heb ook zat onkosten telkens .
Houd ons op de hoogte
 
Bovenaan Onderaan