Het grote S3 levertijden topic

En ik maar denken dat de belgische platen persoonlijk zijn. Maar begrijp hieruit dat jullie net als in nl gewoon een kenteken hebben dat aan de auto gekoppeld zit en waarvan de letter/cijfer combinatie oploopt

Tegen bijbetaling wel mogelijk toch?
Racemuis+kenteken+X.jpg

Jan A

Actief lid
En ik maar denken dat de belgische platen persoonlijk zijn. Maar begrijp hieruit dat jullie net als in nl gewoon een kenteken hebben dat aan de auto gekoppeld zit en waarvan de letter/cijfer combinatie oploopt
Onze platen zijn inderdaad persoonlijk en dus niet gekoppeld aan het voertuig en die neem je dus mee naar je volgende auto. Maar bij leasing is dat dus niet het geval en krijg je dus bij je volgende leasebak een nieuwe plaat.

Middag

Forumguru
Een aanhangerplaat begint met Q ipv met 1, dus bv. Q-RAP-161. Als je 2000 euro neerlegt, dan mag je je eigen plaat samenstellen. Dit is niet gebonden aan een format. In Brussel al een wagen zien rijden met enkel de letter A en een Porsche met als plaat BETJE, de BMW in bijlage is ook leuk. IMG_6594.jpg IMG_6597.jpg

sandervdw

Actief lid
En die gepersonaliseerde nummerplaten zie je best vaak.
Wij hebben hier op het werk Yoda en Lithium staan, zal er straks eens een foto van nemen :) en ook al wat meer "absurde" varianten tegengekomen:

Je kan natuurlijk ook gewoon pech hebben:

Maar standaard zijn de nummerplaten inderdaad persoonsgebonden (dus niet persoonlijk als in "eigen keuze") en die volgen gewoon een vast patroon (1-AAA-000). Bij leasewagens zijn die ook persoonsgebonden => aan de eigenaar van de wagen => aan de leasingmaatschappij. Vandaar dat je dus bij elke nieuwe leasewagen ook een nieuwe nummerplaat krijgt.

In elk geval wel veel leuker dan het NL systeem waar niets te kiezen valt. Hoewel ik €2000 best veel geld vind om voor de Superb een plaat "spaceship enterprise" te kopen :tegek:

sandervdw

Actief lid

Kurtcl

Nieuw lid
Eindelijk een eerste maal een effectieve productiedatum " week 34" om Dan een week of 2 later te leveren. Het zal dan 9! Maanden wachten geweest zijn.

gdisselkoen

Forumguru
Vorige week maar eens een mailtje gestuurd naar de dealer of we nog op schema liggen. Maandag antwoord gekregen dat de aflevering nog steeds in week 23 gaat plaatsvinden. Auto is besteld in week 13 en gebouwd in week 19.

Bovenaan Onderaan