Het grote S3 levertijden topic

Jan A

Actief lid
Vrienden van mij hebben begin januari een Combi Style 1.6TDI DSG met panodak besteld bij d'Ieteren en hem gisteren kunnen afhalen.

Florisvdb

Nieuw lid
Nieuw op dit forum, leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is. Ik heb half april mijn superb 1.6 TDI ambition business modeljaar 2017 in lava blue besteld. Kreeg te horen dat hij eind juni begin juli geleverd wordt. kan hij mooi mee op vakantie in augustus dit pakezel kunnen we dan wel gebruiken

riskitalltowin

Actief lid
Begin januari bestelt, midden maart toegekomen bij de stealer en morgen eindelijk afhalen. Lava blauwe combi Style met panodak en nog wat shizzel

LiesaD

Nieuw lid
Idem, vriend van mij zijn Skoda superb combi ambition (white en automaat) besteld vlak na het autosalon in Brussel en reeds mogen ophalen vorige week.

NikoI

Nieuw lid
Van mijn verkoper afgelopen week gehoord dat zij het ook erg vervelend beginnen te vinden dat bijna identieke wagens aan de config die ik besteld heb plots in 8-10 weken geleverd worden... hopelijk gaan ze er in Tjeschië toch eens wat beter over nadenken. (Zoals het er nu uit ziet ga ik 5-6 maanden wachten in het totaal op een style combi (BE))

Rajackar

Senior Member
Van mijn verkoper afgelopen week gehoord dat zij het ook erg vervelend beginnen te vinden dat bijna identieke wagens aan de config die ik besteld heb plots in 8-10 weken geleverd worden... hopelijk gaan ze er in Tjeschië toch eens wat beter over nadenken. (Zoals het er nu uit ziet ga ik 5-6 maanden wachten in het totaal op een style combi (BE))
Bizar is dat inderdaad. Misschien dat het bij jou ook aan het leer kan liggen? Dat was samen met de Stratos verlgen en het pano dak het grootste probleem.
Succes!

NikoI

Nieuw lid
Geen pano (net door de lever problemen...), Pegasus en alcantara/leer. Ik hoop dat dat laatste effectief het probleem is en dat ze niet simpelweg de moeite niet doen om wagens eerder in te plannen indien mogelijk.

RefleCs

Forumguru
@NikoI Een Combi of een Hatchback? En welke motorisatie? En NL of BE? Ik had ook het Panodak, Alcantara, Stratos af fabriek (ingeruild voor Pegasus) maar effectief 5 weken tot aan productie. De auto staat al ruim 2 weken bij de dealer en maandag 9 mag ik hem in ontvangst nemen. Bij mij was de vertragende factor de Eibach Pro kit.

NikoI

Nieuw lid
@NikoI Een Combi of een Hatchback? En welke motorisatie? En NL of BE? Ik had ook het Panodak, Alcantara, Stratos af fabriek (ingeruild voor Pegasus) maar effectief 5 weken tot aan productie. De auto staat al ruim 2 weken bij de dealer en maandag 9 mag ik hem in ontvangst nemen. Bij mij was de vertragende factor de Eibach Pro kit.

5 weken? hilarish... 5-6 maanden voorlopig voor BE Combi style 2.0 dsg, de drie BE style packs, pegasus, DCC en nog wat opties. Eigenlijk geen L&K om net een te lange wachttijd te vermijden.

Rajackar

Senior Member
BE of NL maakt niet heel veel uit volgend mij. Ik heb een hatchback 1.6 dsg style business met leer, panorama dak, Stratos velgen en nog wat opties. Heb 7 maanden mogen wachten.

gdisselkoen

Forumguru
Vanmorgen een mailtje van de dealer gekregen:

Van de Škoda-fabriek hebben wij zojuist de bevestiging ontvangen dat uw Škoda Superb Combi in week 19 zal worden geproduceerd. Nadat uw auto is geproduceerd, volgt transport naar Nederland. Na aankomst zorgen wij voor het volledig afleverklaar maken van uw auto, inclusief de door ons te monteren accessoires

Auto is besteld in week 13

Robbie146

Senior Member
Idioot toch, de mijne (hatchback) is half oktober besteld en wordt nu ook in week 19 geproduceerd, logica.....?????

RefleCs

Forumguru
@Robbie146 de hatchbak snap ik. Daar is te weinig productieruimte voor ingekocht. De importeur heeft de productieplekken gekocht op basis van de verkopen van de S2. Daar waren de verkoopcijfers 80% Combi om 20% Hatch. Van de S3 is het nu 60% om 40% en zelfs neigend naar 50% om 50%. Dat is dus een inschattingsfout.

@Rajackar Dat is toch wel bijzonder. Op het leer na heb ik een vergelijkbare configuratie en tot aan productie heeft in mijn geval 5 weken geduurd. Wellicht dat het leder de vertragende factor is geweest dan, maar dat blijft toch gissen.

Robbie146

Senior Member
Dek dat je daar inderdaad een valide punt hebt, alleen als "klant" heb je daar niet veel aan en komt e.e.a. toch maar vreemd over :)
Al met al lijkt het einde van mijn traject eindelijk in zicht te komen :) :)

RefleCs

Forumguru
Eens, een dealer kan het gewoon op deze wijze uitleggen aan de klant. Daar kweek je best begrip mee. En ach uiteindelijk komt hij er wel.

In België moeten ze nog veel langer wachten. Helemaal als je een dik aangeklede L&K hebt besteld. Ook daar lijkt het om ingekochte productieruimte te gaan. De importeur in België heeft nooit aan zien komen dat de L&K daar zo goed zou worden verkocht. Heb je daar dan ook nog eens uitzonderlijke motorische specs bij dan duurt het nog langer.

Bovenaan Onderaan