Het grote S3 levertijden topic

Sluiskamp

Nieuw lid
Klopt, eigenlijk is het te gek voor woorden dat je bijna 8 maanden op je auto moet wachten. Maar ik besef ook dat er meer helaas meer mensen zijn die een lange wachttijd achter de rug of nog voor de boeg hebben.
En de autoindustrie maar klagen dat het zo slecht gaat....Waar ik me helemaal over verbaas is dat
meer en meer winkels op zondag open zijn. Maar de deuren van de garages steevast dicht blijven. Wanneer je de meeste tijd heb om rustig een auto uit te zoeken of te vergelijken ( ik zou zeggen de zondag) kun je nergens terrecht.(op een paar uitzonderingen nagelaten)
Verder alleen de mogelijkheid om door de weeks als iedereen moet werken of de zaterdag.

BadBert

Forumguru
Kijk aan! nog een nieuwe S3 rijder erbij op goede vrijdag :D

mijne komen ze vrijdag ochtend brengen!!!!!

kan niet wachten... hahahahha

BadBert

Forumguru
Tjah... ik heb ECHT geen tijd om hem te halen (planning op het werk is TE vol), en de persoon die onze auto's aflevert (lease maatschappij) werkt voorlopig niet op zaterdag... .

met ons wagenparkbeheer is er dan de afspraak dat ze hem komen brengen! Dat neemt namelijk minder tijd in beslag, en dat is makkelijker in te plannen.

wel jammer dat ik hem niet onder een doek vandaan mag halen.... maar het is niet anders! Heb de auto liever gewoon onder mijn kont :tongue: hahaha

@Sluiskamp en @BadBert van harte gefeliciteerd met het aanstaande geluksmoment!
Veel veilige kilometers!
Uiteraard zie ik de mooie foto's graag tegemoet.

Update van mijn dealer.
Skoda Superb 3 COMBI 2.0 TSI L&K
Geplande levertijd was rond week 15.

Vandaag een update per email:

Goedemiddag,

Voorlopig staat de auto gepland voor productie op half mei. Dit is slechts een indicatie en de productie van de Superb is nog niet bevestigd.Wat betekend dat dat nog kan wijzigen (naar voor of naar achter)

Mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag!

Conclusie
Week 15 wordt verschoven naar week 20.
Wat ik jammer vind is dat geen enkele reden wordt aangegeven waardoor de vertraging wordt opgelopen.

Laatst bewerkt:

BadBert

Forumguru
Bedankt! Fotos komen zeker op dit forum!

Jammer dat jij weer langer moet wachten zoals het er nu naar uit ziet..

Bart81

Forumguru
@Superb zonder parkeerhulp zie het al... Je hebt hem begin februari besteld...
Verheug je er maar niet te hard op dan, ik heb de mijne begin januari besteld ( s3 combi 2.0 tsi 280 pk l&k)
Verlopig staat hij ten vroegste op september....

Denk niet dat jij de jouwe in mei gaat hebben hoor:maakmegek:

Of het moet zijn dat jij Laurent of Clement persoonlijk kent natuurlijk....:deuk:

@Bartjanssens de koopovereenkomst is getekend op 5 februari 2016 bij een Nederlandse dealer

Superb combi 3 TSi 2,0 L&K
Bruin interieur
Panorama Dak
Achteruitrijcamera
Parkeerassistent
Trekhaak wegklapbaar
Verwarmende stoelen achter
Reserve wiel
Verwarmbare vooruit
Travelassist
Lichtpakket
Virtueel Pedal

Aanvankelijk levertijd week 15 nu week 20, maar allemaal met ik weet niet hoeveel slagen om de arm. Productiedatum is namelijk nog niet bekend.

Bart81

Forumguru
@Superb zonder parkeerhulp mijne ook met alles erop en eraan....
We kunnen alleen maar hopen hé!!

Maar verwacht er maar niet teveel van....

Levering mei is helemmal niet realistisch voor de l&k als hij pas in februari besteld is...

Servaas

Actief lid
@Superb zonder parkeerhulp mijn L&K is begin november besteld. Oorspronkelijke leveringsdatum was 10 maart 2016 vervolgens ging de productiedatum al naar eind mei begin juni en nu kunnen/durven ze zelfs geen datum meer geven bij D'Ieteren :sterretjes::nono:

@Servaas ik hoop (tegen beter weten in) dat er een verschil zit tussen België en Nederland.
Ik vrees met grote vreze!

Sommige (goed gelovigen) hebben het over gedane reserveringen door bijvoorbeeld een PON of de dealer waaraan rechten kunnen worden ontleend. Dit kan dan ook de grote verschillen in levertijden verklaren die we zien op het forum.

Transparant is het in ieder geval voor mij niet.

Ook voor een dealer lijkt het me lastig. Je onderhandelt met de klant over een inruilwaarde. Daarbij speelt de actuele kilometerstand een cruciale rol. Als dan blijkt dat de levertijden 6
maanden later wordt dan gepland kan het maar zo dat de kilometerstand flink is opgelopen.

PlannedObsol

Actief lid
@Superb zonder parkeerhulp : bij Pon is dat zeker het geval. Twee keer bij een Pon-dealer een zelf samengestelde auto besteld waarvoor productieslot al vast lag, in april 2013 was dat week 26 (Beetle Cabrio in Mexico) en in september 2014 was dat week 41 (Golf gebouwd in Wolfsburg).

Mijn inruilauto voor de S3 is de week na tekenen contract ingeleverd (januari) i.v.m. jonge leeftijd en lage km-stand. Helaas van mijn S3 nog niet kunnen achterhalen of die nu wel of niet in NL is, hoop morgen op meer info :banghead:

DavidV

Forumguru
Ik dacht een bevestigde productiedatum voor week 15 te hebben. Zit momenteel op vakantie aan de andere kant van de evenaar, en stuurde vorige week nog een een mailtje naar de dealer voor opvolging en herbevestiging, krijg ik volgende terug :

"Beste David,

Ik heb uw vraag even doorgegeven aan Skoda Import.

Momenteel kan ik nog niets meer vermelden.

Ik kom hier asap op terug.

Met vriendelijke groeten,"

En nadien weer radio silence... Ik weet het echt niet meer, als het niet zo was dat ik de auto echt wel graag heb, konden ze hem al lang steken waar de zon niet schijnt.

Maar eerst even verder genieten van de vakantie, volgende week nog maar eens persoonlijk langsgaan en hun mijn gezicht laten zien, zal "boekdelen" spreken ;)

Fonny

Nieuw lid
Toch ook eens effe geinformeerd in de garage: voorlopig geen wijziging in de leverdatum, 12 juli (besteld half februari)

PlannedObsol

Actief lid
@Superb zonder parkeerhulp : nog geen nieuws.

Ik beschik over nog een auto voor woon/werkverkeer, dat was de A1 op de avatar, maar deze is 27-2 vervangen door een nieuwe Fabia (eerste 1600 km zitten er al op). Moet de avatar nog vervangen, maar wil wachten tot F3 & S3 samen erop kunnen. Kortom geen vervangend vervoer noodzakelijk of geregeld.

Vandaag bericht gekregen van de garage dat de S3 (Combi 150pk DSG L&K) deze week of begin volgende week geleverd wordt. Met het nodige papierwerk mag ik deze hopelijk tegen begin april ophalen.

Oef, ik begon al ongerust te worden.

eeuwige_student

Actief lid
Volgens mij komen de leveringen wel los. Vandaag op de snelweg 5 Superbs in het wild gezien en vanochtend nog een vrachtwagen vol Superbs op de A2 bij Eindhoven in zuidelijke richting.

ABN

Nieuw lid
zojuist een update gehad van de dealer

besteld: 10-03-2016
--
Verwachte productieweek: 18
Verwachte leverdatum: 15-06-2016

Bovenaan Onderaan