Het grote S3 levertijden topic

Rajackar

Senior Member
Best wel. Maar ik blijf ook naar mezelf herhalen: "Het is maar een auto".

(en daarna wil ik met meubilair gooien ;) )

BadBert

Forumguru
Communicatie was/is bij mij ook dramatisch.
Beloven dat ze je bij allerlei momenten op de hoogte brengen, en achteraf gewoon niet doen.
En als je dan wat vragen gaat stellen, reageren ze gewoon niet meer :(

ach... nog een week of 4.... dan is het voor mij EINDELIJK zo ver, en heeft de S3 ongeveer 6 weken bij de dealer op mij staan wachten

Rajackar

Senior Member
Dat is ook zuur zeg.
Het lijkt soms wel alsof je actief zoeken naar manieren om je dwars te zitten.

Thefritzzz

Actief lid
Vanaf productieweek 22 vindt er een wijziging plaats in de opties van de SIII. Voor de Style Business vervalt de achteruitcamera. Wil je deze wel dan komt er automatisch ook een pakketje bij met een achterruitenwisser en led kentekenplaatverlichting... Toch fijn zo'n gesprek met een dealer. Als het een beetje meezit blijft Stratos gehandhaafd, maar als je ingrijpende dingen wil toepassen (pano dak etc) dan kan het maar zo zijn dat er nog meer zaken wijzigen.

Vandaag bestellen is productieweek 21/22

Thrar

Actief lid
Het blijft mij toch wel verbazen al die wijzigingen. Ikzelf had begin juli 2015 een 1.6TDI DSG Style BL besteld (lease) inclusief 18 inch velgen voor een cataloguswaarde van net over de 42k. Inmiddels is deze bijna 43.4k geworden. Zonet onderzocht waar nou eigenlijk het verschil in zit.

1. De 16/17 inch 1.6TDI DSG was 105 gram en is per 1/1/16 100 gram geworden. 18/19 inch was en is 106 gram. Totaal verschil in BPM: 932 euro. In 2015 was het verschil maar 1 gram CO2, oftewel 69 euro volgens de brochure.
2. De auto zelf is, ondanks de CO2 verlaging, in prijs omhoog gegaan van 39290 naar 39840 euro. Verschil: 550 euro.

Aan de ene kant kun je dit soort wijzigingen verwachten en teken je ook daarvoor. Aan de andere kant knaagt het toch wel een beetje dat de auto naar 100 gram CO2 is gegaan en ze deze evengoed duurder hebben gemaakt. Toch een flinke prijsstijging. Hoe kan het verder toch dat in de prijslijst van juni 2015 het verschil CO2 maar 1 gram bedroeg bij alle uitvoeringen tussen 16/17 & 18/19 inch en nu per uitvoering verschilt?

Anyway, het goede nieuws is dat ik hem vrijdag mag halen. Totale levertijd 8 maanden. Toch maar proberen te genieten :-)

RefleCs

Forumguru
Man man man wat een gedoe met al die wijzigingen.... ik hoop dat die van mij voor week 22 wordt geproduceerd want ik heb nagenoeg alle vertragende factoren aangeklikt ;) Ik heb geen zin om concessies te doen eigenlijk. Ik zag in de configurator op skoda.nl dat je daar ook al geen panodak meer aan kan klikken op de combi. Iets dat voor mij een absolute must is.

BasMab

Actief lid
Mijn 1.6 Tdi DSG Style Bus. (zonder kanteldak) was besteld eind november en staat sinds vroige week vrijdag klaar om opgehaald te worden. Enkel mag niet voor eind maart, tenzij oude lease contract afgekocht wordt. Maar ja, bezit van de zaak is einde vermaak. ik hoop enkel dat het dan pas begint.

dirkr

Senior Member
Vanaf productieweek 22 vindt er een wijziging plaats in de opties van de SIII. Voor de Style Business vervalt de achteruitcamera. Wil je deze wel dan komt er automatisch ook een pakketje bij met een achterruitenwisser en led kentekenplaatverlichting... Toch fijn zo'n gesprek met een dealer. Als het een beetje meezit blijft Stratos gehandhaafd, maar als je ingrijpende dingen wil toepassen (pano dak etc) dan kan het maar zo zijn dat er nog meer zaken wijzigen.

Vandaag bestellen is productieweek 21/22

Misschien kunnen ze beter beginnen met de auto gewoon te bestellen als Superb 3 (combi of HB) en dat ze dan zelf maar er op zetten wat ze toevallig hebben liggen..
Begint toch wel een beetje belachelijk te worden. Dat ze opties wegnemen in de offertes tot daar aan toe maar bestelde wagens aanpassen zomaar?

Robbie146

Senior Member
Zucht....ik ben benieuwd wat ik uitgeleverd ga krijgen straks..... Ben met Dirkr eens, dit wordt echt belachelijk.

MarsMars

Senior Member
Man man man wat een gedoe met al die wijzigingen.... ik hoop dat die van mij voor week 22 wordt geproduceerd want ik heb nagenoeg alle vertragende factoren aangeklikt ;) Ik heb geen zin om concessies te doen eigenlijk. Ik zag in de configurator op skoda.nl dat je daar ook al geen panodak meer aan kan klikken op de combi. Iets dat voor mij een absolute must is.
Ik kan pano dak gewoon selecteren in de configurator. Net geprobeerd. Geen probleem. Kost €1.100...

Ik heb die van mij afgelopen weekend besteld. Leverweek is vooralsnog week 25.

Uitvoering: 1.4 ACT Style Business
Opties:
- ACC
- DCC
- 19 inch phoenix
- Sunset
- wegdraaibare trekhaak
- Moon white metallic lak

Mag toch hopen dat de achteruitrijcamera er gewoon op zit. Ik wist dat ik eigenlijk alle standard opties van mijn uitvoering gewoon in de offerte had moeten laten zetten na alle verhalen hier op het forum.

RefleCs

Forumguru
@MarsMars ik nu ook weer. Hij is er even uit geweest erg vreemd.

Vandaag even contact gehad met de dealer. Vanaf week 22 gaat MY 2017 gebouwd worden. Daar zitten wat kleine (verkapte prijsverhoging?) in. De achteruitrij camera gaat uit het standaard pakket van de Style BL en komt beschikbaar als los pakket. Als je dat pakket kiest zal er ook een sproeier bij de camera zitten die hem schoonspoelt.

Daarnaast komen er regelbare achterveren beschikbaar (Novimat). Vandaag was de verkoper zijn vrije dag maar toch heeft hij op mijn vraag gereageerd :D

Morgen hoop ik meer info te krijgen over MY2017

@Tuulster wat is die dealer toch een topper! Of niet?!

Laatst bewerkt:
Ik geniet nog steeds elke dag van het rijden in de S3. Wat een fantastische auto is het toch.
Het wachten meer dan waard.

andrehj

Forumguru
Daarnaast komen er regelbare achterveren beschikbaar (Novimat).
Hé, dat is interessant nieuws. Dergelijke dempers zou ik ook graag op mijn S2 hebben. Voorlopig roept dit voor mij vooral vragen op:
- Vreemd dat ik hierover bij Google maar weinig kan vinden (en niets i.c.m. een Superb).
- Combineerbaar met DCC?
- En zou het retrofittable zijn op een S2?

Bart81

Forumguru
@RefleCs bedoel je dan dat je wagen uiteindelijk duurder gaat zijn dan?
Ik neem aan als de prijs al vastgelegd is dat deze niet meer kan verhogen?

Bovenaan Onderaan