Het grote S3 levertijden topic

MarsMars

Senior Member
Combi 1.6 Style DSG met de 3 pakketten, panoramisch dak, Stratos 17" en oh jawel de 230V USB optie. Zo goed als alle opties die kennelijk problemen geven als ik het hier goed lees.
Toch wel opvallend dat de problemen met de Stratos velgen en het panoramisch dak al vanaf september 2015 gemeld worden: kennelijk zijn deze moeilijk op te lossen en lijken ze een steeds grotere impact op levering te hebben...

Krijgt VW soms voorrang (ervan uitgaande dat een Passat hetzelfde panoramische dak heeft) ??

DavidV

Forumguru
Nu heb ik de status update dus wel, ik word er echt niet vrolijk van :mad::mad::mad::angry::angry:

Omdat mijn levertijd nu richting 13 maanden lijkt te gaan, ben ik toch op een paar extra knoppen aan het drukken, en proberen het terug te brengen naar 6 maanden (zit nu op 4 maanden wachttijd sinds bestelling, 6 april zit ik op 6 maand)... ...Hou jullie op de hoogte ;)

Iemand zin in een vervolg van de soap ? Here we go....

Vorige week vertelde men dat ze begin deze week nieuws gingen krijgen, om de productie van oktober 2016 (besteld 5 oktober 2015) mogelijk kunnen terug te brengen naar eind juni. Omdat begin deze week naar mijn normen vandaag is (woensdag is midden van de week, donderdag en vrijdag is eind van de week... naar mijn normen ;)), deze morgend even een telefoontje gedaan, en men ging terugbellen. Toen ik vanavond nog niets gehoord had, even langs de dealer gereden. Samen met de dealer de importeur gebeld, en het nieuws was....
- Omdat op mijn L&K bruin leder en pano dak zit, is de productie pas mogelijk eind juni.
- Als ik bruin leder zou vervangen door zwart leder, kan er 6 weken productietijd af
- Als ik het pano dak laat vallen, kan er 2 weken af

Morgen zou er een vergadering zijn tussen importeurs en fabriek, specifiek over de L&K's, en men zou als optie gaan aanbieden om ipv beige of bruin leder, nu ook zwart leder aan te bieden (alle andere L&K items zoals zwarte pianolak blijft dan wel behouden). Dit wordt pas later beslist en bevestigd... maar men zou het overwegen. In het systeem gaf de wagen nog steeds levering eind oktober 2016 aan.... nadien loop ik even verder om bij een collega over mijn ervaringen te vertellen, die kijkt in het systeem, en ergens deze avond is het systeem aangepast, en geeft nu volgende weer : productie 29/04 en bij de invoerder op 11/05 :sterretjes::banghead::tegek::tegek:.

Ik weet dat de dealer zijn uiterste best doet, en ook de importeur lijkt me echt wel met de zaak bezig te zijn, maar belet niet dat de productie en productieplanning in Tsjechië toch maar een zootje blijft.

Afgesproken om eind deze week, naar de vergadering dealer-importeur, eens terug te polsen, wordt vervolgd ;)

2016-02-09 18.14.58 (2).jpg

Robbie146

Senior Member
Het lijkt wel een loterij.
Bij de leasemij zie ik nog steeds week 14/2016 staan, maar volgens mij is dat gewoon statisch.
De dealer durf ik eigenlijk niet meer te bellen...... :(

DavidV

Forumguru
Ik ga eerst een paar dagen afwachten, en dan garanties vragen qua levertijd of mobiliteit. Omdat het toch een zootje is ga ik niet aanpassen denk ik. Stel dat je nu aanpast, das is het volgende week wel weer de velgen of de 220V, of een andere optie... 't is gewoon een loterij. Ik heb nu vandaag mogen meeluisteren toen de dealer belde met de verantwoordelijke bij de importeur, en die vertelde ook dat het specifiek de L&K is die nu problemen geeft, en eigenlijk met zowal alles wat in het interieur L&K specifiek is (beige leder, bruin leder, 220v, ...). Ik laat binnen een paar dagen wel weten wat ik al of niet te weten ben gekomen ivm meeting tussen D'Ieteren en Skoda Tsjechië....

Servaas

Actief lid
Ik hoop dat D'Ieteren zelf contact gaat opnemen met de eigenaars van de bestelde L&K wagens voor een update over de aangepaste leveringstermijnen. Ik wist enkel van de problemen bij de levering via dit forum en heb daarom zelf navraag gedaan bij mijn dealer

Bart81

Forumguru
Heeft hier dan al iemand zijn l&k geleverd gekregen anders dan dat hij besteld was dan?.

Voor zo ver ik weet heeft de l&k wel vertraging, maar wordt hij wel afgeleverd zoals overeen gekomen, dus inclusief pano dak 230v enz...

Of kan iemand mij dat tegenspreken? Gaat hier wel over l&k uitvoering voor alle duidelijkheid.

Bart81

Forumguru
@DavidV zou het mogen hopen ja.

Als ik de topversie bestel in l&k uitvoering zou ik graag hebben dat hij komt zoals ik hem heb samengesteld hoor...

Voor die prijs mag hij helemaal op en top geleverd worden

dirkr

Senior Member
@DavidV zou het mogen hopen ja.

Als ik de topversie bestel in l&k uitvoering zou ik graag hebben dat hij komt zoals ik hem heb samengesteld hoor...

Voor die prijs mag hij helemaal op en top geleverd worden

Ik denk niet dat dit mag uitmaken. Zelfs al zou iemand een ambition bestellen voor de helft van de prijs het blijft voor die persoon een bom geld. Maar omdat het niet het topmodel is moet hij dan maar genoegen nemen met een minderwaardige behandeling en foutieve levering?
Volgens mij is elke euro nog steeds evenveel waard.

Grappige interpretatie wel.. 'Ik betaal meer en moet dus maar een betere behandeling krijgen'?

barthoefs

Senior Member
Toch blij dat ik dan geen L&K genomen heb en een zeer goed uitgeruste style... Langer dan 6 maand vind ik sowieso schandalig. 4 maand vind ik normaal, 2,5 kort... Heb dan toch het juiste lotje getrokken

Volgens mijn dealer (Nederland) staat de levering van mij L&K gepland voor week 15.
Letterlijke tekst laatste email:

Volgens onze gegevens is tot nu toe de levertijd week 15 (!) Wij gaan er van uit dat dit klopt...

Mocht een andere levertijd onverhoopt opkomen dan weet u dat als eerste..

Met vriendelijke groet,

De ... achter klopt zijn mogelijk wel veel betekend.
De vraag die bij mij nu opkomt of een verschil zit in levering via PON (Nederland) of via de Belgische evenknie van PON.

Bart81

Forumguru
@dirkr ik vond voor mezelf dat als ik zoveel geld aan een superb geef dat hij wel mag gemaakt worden zoals ik hem graag heb.

Dat geld inderdaad ieder voor zich in welke uitvoering dan ook... Was niet negarief bedoeld hoor!
Sloeg vooral op het feit dat skoda niet zomaar uitrustingen kan weglaten als men daar al voor getekend heeft.

Excuses voor de slechte uitdrukking dan;)

11-12-2015 besteld, 1.6 TDI Active Businesline Combi, gisteren bericht gekregen dat de auto van de productieband is afgereden. 2 weken wachten nog en dan staat die voor de deur.

PS, in het verleden met de Octavia Scout 4x4 2.0 TDI gereden en daarna 3 jaar in een Ford. Nu dus weer terug bij Skoda.
Vorige week van de band, vandaag bij de dealer, dinsdag/woensdag ophalen.

BadBert

Forumguru
ZO dat is snel.... zou leuk zijn als het bij mij ook zo snel zou gaan whahaha

mijn dealer bleef volhouden dat tussen van de band rollen en leveren makkelijk 3 tot 4 weken zou zitten.

timdejonge

Actief lid
Zonet nog even langs de dealer gereden....
Het was de vrouw.. zij heeft me het scherm even laten zien, en levering staat gepland,
ten vroegste 18/04 en ten laatste 15/06, ruime marge me dunkt... :)

Bovenaan Onderaan