timdejonge
Actief lid
oei, sorry, ik dacht dat je de wagen al had......
Nog 2 maand te gaan...oei, sorry, ik dacht dat je de wagen al had......
Ik heb zojuist van de dealer te horen gekregen dat de levertijd verkort wordt . Productie over 2/3 weken i.p.v. In mei!
Vandaag gebeld. Volgende week vrijdag ophalen. 3 september besteld. . Eerst genoemde datum was week 14.
Dat is 6 maanden. Die van mij was 10/8 besteld en is 10/12 geleverd - 4 maanden levertijd dus.Mijn S3 1.6 TDI Greentech 88 kW 120 pk 7 versn. DSG. Besteld 31/8. Wordt eind februari geleverd
Beste EGorseling. Dit is dr reactie van mijn dealer van 12-01-16 wat betreft de 230V/USB aansluiting:Het lijkt willekeur te zijn wat voor lange levertijden zorgt.....ik lees berichten over bestelling voor september en levering na april 2016.
Ik lees ook berichten over bestellingen na oktober en levering voor maart.
Misschien voorraadmodellen? Zou ook kunnen dat productieplaatsen van dealer vol zitten, of de productieplaatsen van bepaald model/type en uitvoering.
Ik wacht momenteel op antwoord van dealer over de 230v/usb aansluiting en de standaard velgen (stratos). Mijn HB zou 2 weken eerder klaar staan, maar zeker is niets als je zo alle berichten leest. Misschien dat ie al klaar staat
Je weet het gewoon niet en kunt de bestelling niet volgen zoals een poststuk mbv track&trace.
Klanten zouden in staat moeten zijn met een inlog elke stap te kunnen volgen, met eventueel de problematische onderdelen gemarkeerd.
In zulke hypermoderne fabriek zal er toch zeker een track&trace aanwezig zijn?
Beste EGorseling. Dit is dr reactie van mijn dealer van 12-01-16 wat betreft de 230V/USB aansluiting:
Goedemiddag,
Helaas klopt het bericht op het Skoda Forum, hieronder heb ik het bericht van de importeur gekopieerd. De Wireless rear seat entertainment wordt in ruil daarvan standaard bij een columbus navigatie
Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App standaard voor Columbus
Vanaf productie 2016 is de Smartlink met wireless RSE App standaard voor het Columbus navigatiesysteem. Dit geldt zowel voor de navigatie Columbus in de standaard uitrusting van bijvoorbeeld de L&K, als voor de optie navigatie Columbus. Met deze functie bent u in staat met uw Smartphone connectie te maken met uw Columbus systeem en bijvoorbeeld de radio, navigatie of climatronic te bedienen.
230 Volt aansluiting uit het Style Businesslinepakket
ŠKODA Auto heeft aangegeven dat ook de “230V socket inclusief USB aansluiting” onderhevig is aan ernstige capaciteits- en leveringsproblemen. Om lange levertijden te voorkomen is er besloten deze uit de standaarduitrusting te halen van de Style (Businessline). Ook de optie voor de reguliere Ambition, in combinatie met Radio Bolero, komt te vervallen en wordt gesloten in uw DMS. Deze maatregel geldt voor zowel reeds bestelde auto’s als nieuwe bestellingen.
Daarvoor moet je in overleg met de dealer. Misschien geeft hij je een restitutie voor de waarde van de RSE.a
Allemaal goed en wel, maar ik had sowieso die RSE optie al gekozen... ? Dus wat krijg ik dan in de plaats ?
In Duitsland kregen de klanten een bon aangeboden van 140 euro voor het wegvallen van de 230v aansluiting. Dus om nu een optie van 80 euro hiervoor in de plaats te activeren lijkt me erg onredelijk. Ik had deze optie ook al besteld en moet nu wachten hoe men dit gaat compenseren. Zo wie zo is het verhaal over het weglaten van de 230v aansluiting ruk. de importeur/dealer zouden alle klanten aktief moeten benaderen en in overleg gaan. Dat gebeurd nu niet en dat geeft weer de discussies zoals hier op het forum als ook in andere landen. En eigenlijk kunnen ze het niet maken. Je hebt wat besteld en dat moeten ze dan ook maar leveren desnoods achteraf naleveren.Daarvoor moet je in overleg met de dealer. Misschien geeft hij je een restitutie voor de waarde van de RSE.