Het grote S3 levertijden topic

timdejonge

Actief lid
hier nog 5 dan hé :-) maar we leven in hoop.... wie weet krijg ik binnenkort wel een berichtje dat hij er al is....
 

BadBert

Forumguru
Ik zal het hier ook nog even melden:

Superb ambition businessline combi 1.6 tdi (hand bak)
- verwarmde voorstoelen
- verwarmde voorruit
- panoramisch glazen schuif kantel dak
- mechanische zonnewering achter
- candy white

Besteld via aa lease, 3e week van december, voorlopig staat ie gepland voor week 10.
Wordt geleverd door Ames Dordrecht
 

MarsMars

Senior Member
Mijn S3 1.6 TDI Greentech 88 kW 120 pk 7 versn. DSG. Besteld 31/8. Wordt eind februari geleverd
Dat is 6 maanden. Die van mij was 10/8 besteld en is 10/12 geleverd - 4 maanden levertijd dus.
En dat mèt 230V stekker, pano dak en stratos velgen...
 

EGorseling

Senior Member
Het lijkt willekeur te zijn wat voor lange levertijden zorgt.....ik lees berichten over bestelling voor september en levering na april 2016.
Ik lees ook berichten over bestellingen na oktober en levering voor maart.

Misschien voorraadmodellen? Zou ook kunnen dat productieplaatsen van dealer vol zitten, of de productieplaatsen van bepaald model/type en uitvoering.

Ik wacht momenteel op antwoord van dealer over de 230v/usb aansluiting en de standaard velgen (stratos). Mijn HB zou 2 weken eerder klaar staan, maar zeker is niets als je zo alle berichten leest. Misschien dat ie al klaar staat ;)

Je weet het gewoon niet en kunt de bestelling niet volgen zoals een poststuk mbv track&trace.

Klanten zouden in staat moeten zijn met een inlog elke stap te kunnen volgen, met eventueel de problematische onderdelen gemarkeerd.
In zulke hypermoderne fabriek zal er toch zeker een track&trace aanwezig zijn?
 

Tinto

Forumguru
Het lijkt willekeur te zijn wat voor lange levertijden zorgt.....ik lees berichten over bestelling voor september en levering na april 2016.
Ik lees ook berichten over bestellingen na oktober en levering voor maart.

Misschien voorraadmodellen? Zou ook kunnen dat productieplaatsen van dealer vol zitten, of de productieplaatsen van bepaald model/type en uitvoering.

Ik wacht momenteel op antwoord van dealer over de 230v/usb aansluiting en de standaard velgen (stratos). Mijn HB zou 2 weken eerder klaar staan, maar zeker is niets als je zo alle berichten leest. Misschien dat ie al klaar staat ;)

Je weet het gewoon niet en kunt de bestelling niet volgen zoals een poststuk mbv track&trace.

Klanten zouden in staat moeten zijn met een inlog elke stap te kunnen volgen, met eventueel de problematische onderdelen gemarkeerd.
In zulke hypermoderne fabriek zal er toch zeker een track&trace aanwezig zijn?
Beste EGorseling. Dit is dr reactie van mijn dealer van 12-01-16 wat betreft de 230V/USB aansluiting:

Goedemiddag,

Helaas klopt het bericht op het Skoda Forum, hieronder heb ik het bericht van de importeur gekopieerd. De Wireless rear seat entertainment wordt in ruil daarvan standaard bij een columbus navigatie

Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App standaard voor Columbus
Vanaf productie 2016 is de Smartlink met wireless RSE App standaard voor het Columbus navigatiesysteem. Dit geldt zowel voor de navigatie Columbus in de standaard uitrusting van bijvoorbeeld de L&K, als voor de optie navigatie Columbus. Met deze functie bent u in staat met uw Smartphone connectie te maken met uw Columbus systeem en bijvoorbeeld de radio, navigatie of climatronic te bedienen.

230 Volt aansluiting uit het Style Businesslinepakket
ŠKODA Auto heeft aangegeven dat ook de “230V socket inclusief USB aansluiting” onderhevig is aan ernstige capaciteits- en leveringsproblemen. Om lange levertijden te voorkomen is er besloten deze uit de standaarduitrusting te halen van de Style (Businessline). Ook de optie voor de reguliere Ambition, in combinatie met Radio Bolero, komt te vervallen en wordt gesloten in uw DMS. Deze maatregel geldt voor zowel reeds bestelde auto’s als nieuwe bestellingen.
 

timdejonge

Actief lid
a
Beste EGorseling. Dit is dr reactie van mijn dealer van 12-01-16 wat betreft de 230V/USB aansluiting:

Goedemiddag,

Helaas klopt het bericht op het Skoda Forum, hieronder heb ik het bericht van de importeur gekopieerd. De Wireless rear seat entertainment wordt in ruil daarvan standaard bij een columbus navigatie

Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App standaard voor Columbus
Vanaf productie 2016 is de Smartlink met wireless RSE App standaard voor het Columbus navigatiesysteem. Dit geldt zowel voor de navigatie Columbus in de standaard uitrusting van bijvoorbeeld de L&K, als voor de optie navigatie Columbus. Met deze functie bent u in staat met uw Smartphone connectie te maken met uw Columbus systeem en bijvoorbeeld de radio, navigatie of climatronic te bedienen.

230 Volt aansluiting uit het Style Businesslinepakket
ŠKODA Auto heeft aangegeven dat ook de “230V socket inclusief USB aansluiting” onderhevig is aan ernstige capaciteits- en leveringsproblemen. Om lange levertijden te voorkomen is er besloten deze uit de standaarduitrusting te halen van de Style (Businessline). Ook de optie voor de reguliere Ambition, in combinatie met Radio Bolero, komt te vervallen en wordt gesloten in uw DMS. Deze maatregel geldt voor zowel reeds bestelde auto’s als nieuwe bestellingen.



Allemaal goed en wel, maar ik had sowieso die RSE optie al gekozen... ? Dus wat krijg ik dan in de plaats ?
 
Daarvoor moet je in overleg met de dealer. Misschien geeft hij je een restitutie voor de waarde van de RSE.
In Duitsland kregen de klanten een bon aangeboden van 140 euro voor het wegvallen van de 230v aansluiting. Dus om nu een optie van 80 euro hiervoor in de plaats te activeren lijkt me erg onredelijk. Ik had deze optie ook al besteld en moet nu wachten hoe men dit gaat compenseren. Zo wie zo is het verhaal over het weglaten van de 230v aansluiting ruk. de importeur/dealer zouden alle klanten aktief moeten benaderen en in overleg gaan. Dat gebeurd nu niet en dat geeft weer de discussies zoals hier op het forum als ook in andere landen. En eigenlijk kunnen ze het niet maken. Je hebt wat besteld en dat moeten ze dan ook maar leveren desnoods achteraf naleveren.

Skoda lijkt echt het B/C mark te zijn binnen de VAG groep. Ik heb leverings problemen gelezen door problemen met velgen, pano dak, 230v, lakkleur die ineens wegvalt en ga zo maar door.
Dealers verzuimen daarna ook met regelmaat om de klanten te informeren. En met wat pech heb je ook eens een slechte dealer zoals ik het heb getroffen.

Wat een ongelofelijke bende is het eigenlijk met Skoda.
Dit staat los van het feit dat een SuperB een mooie auto is. Maar; hier nu ook al een terugroepaktie en diverse mankementen wat lijkt op slecht getest en vooral te snel op de markt gebracht. Ik kan er niets anders van maken.
Communicatie is key in deze en dat verzuimd men !
 

EGorseling

Senior Member
Voor mijn gevoel is het overal hetzelfde, ongeacht het merk. Waarschijnlijk bij custom builds en very very high end autos dat klantenservice beter zal zijn, maar daar is prijskaartje ook naar.

Ik was op hoogte van de 230v/usb, maar nog niets vernomen van dealer, vandaar de vraag die ik uit heb staan. Als auto nu veel sneller klaar is, dan vind ik het niet erg. Als het niets scheelt en de communicatie blijft zo slecht, dan niet egt tevreden. Maar zal hoe dan ook blij zijn met de gezinsuitbreiding!
 

EGorseling

Senior Member
Hopelijk een dezer dagen nieuws over de auto. Als ik sommige berichten hier zo zie hoop ik op zeer goed nieuws....als in over een week staat mijn auto klaar :tegek:
Het zal niet, maar eens mens moet iets te dromen hebben :pardon:
Nog maar ff geduld opbrengen...:koffie:
 

EGorseling

Senior Member
Ik zit hier zowaar tegen mezelf aan te posten.....niemand meer online?
Zeker allen hun nieuwe wagen aan het halen :deuk:
:nailbiting::thumbsdown::mad:
:maakmegek:

Vergeeft u mij, het is zondag en ik wacht op goed nieuws.....ik wil mijn SB3 HB!
:D
 
Bovenaan Onderaan