Het grote S3 levertijden topic

Ik ben wel jaloers op jullie. Zomaar bericht krijgen over de produktie datum en leverdatum is echt top. Mijn "dealer" Hegeman in Nijmegen kan nog steeds niet bevestigen dat mijn auto deze week wordt gemaakt. Maar goed. je kunt ook gewoon pech hebben met je dealer :(
 

barthoefs

Senior Member
Ik ben wel jaloers op jullie. Zomaar bericht krijgen over de produktie datum en leverdatum is echt top. Mijn "dealer" Hegeman in Nijmegen kan nog steeds niet bevestigen dat mijn auto deze week wordt gemaakt. Maar goed. je kunt ook gewoon pech hebben met je dealer :(
En als je eens tot daar rijdt? Dat staat toch allemaal in hun systeem? Oorspronkelijk stond er bij mij eind mei in (die eerste datum die je krijgt bij bestelling) 1,5 maand later mailtje gestuurd en ik kreeg antwoord dat er nu stond dat hij op 10/2 bij de invoerder in België zou staan.
 
En als je eens tot daar rijdt? Dat staat toch allemaal in hun systeem? Oorspronkelijk stond er bij mij eind mei in (die eerste datum die je krijgt bij bestelling) 1,5 maand later mailtje gestuurd en ik kreeg antwoord dat er nu stond dat hij op 10/2 bij de invoerder in België zou staan.

Ja ik weet het, als ik het idee zou hebben dat het zou werken dan stond ik morgen op de stoep. Maar op de 1 of andere manier wil men de informatie niet opvragen en of delen. Herhaaldelijk om informatie gevraagd maar te horen gekregen dan men er voor heeft gekozen om geen tussentijdse updates aan klanten te geven. De lol van een nieuwe auto is er ondertussen helemaal af. Nu nog kijken hoe men de problemen met de 230v gaat oplossen als ook het feit dat ik de rear entertainment al had besteld terwijl deze nu standaard is.
 

Schep

Forumguru
Uitvoering: Superb Combi Style Businessline 1.4 110 kW / 150 pk TSI Combi 7 versn. DSG
Kleur: Lava Blue
Opties (allemaal af-fabriek, lekker bijtellen):
- Lichtpakket
- Stoelbekleding leder
- Sunset
- Mufu 3-spaak stuurwiel met paddles
- 18inch Pegasus velgen
- Travel assist
- Dynamic chassis control
- LED interieur pakket
- Panorama dak
- Ad. cruise control+frontass.
Besteldatum: 20-08-2015
Levertijd/datum: Week 5/6 (2016), net bericht gehad dat hij volgende week wordt geproduceerd
Dealer: A-Point Amsterdam
5,5 maand na besteldatum mag ik hem gaan rijden. 1 februari haal ik 'm op.
 

timdejonge

Actief lid
mijne zou geleverd worden eind april, maar concessiehouder heeft zo zijn twijfels.
Vandaag op autsalon (Belgie) even nagevraagd bij Skoda-stand naar leverdatums, en daar wist met te vertellen dat er serieuze problemen zijn met leveringen van de modellen met panoramisch open dak en/of beige leder.
 

barthoefs

Senior Member
mijne zou geleverd worden eind april, maar concessiehouder heeft zo zijn twijfels.
Vandaag op autsalon (Belgie) even nagevraagd bij Skoda-stand naar leverdatums, en daar wist met te vertellen dat er serieuze problemen zijn met leveringen van de modellen met panoramisch open dak en/of beige leder.
ik dacht hier ergens te lezen te hebben dat het over problemen net pano dak van hatch is en niet met pano dak combi. We zullen het moeten zien als de mijne op 10/2 echt al in belgie is, heeft het minder dan 3 maand geduurd (levering aan mij niet inbegrepen)
 

timdejonge

Actief lid
Voor zover ik vandaag te horen gekregen heb, zit de toeleverancier met serieuze problemen om leveringen bij te houden. Wanneer is jouwe besteld geweest dan als ik vragen mag ?
 

barthoefs

Senior Member
Voor zover ik vandaag te horen gekregen heb, zit de toeleverancier met serieuze problemen om leveringen bij te houden. Wanneer is jouwe besteld geweest dan als ik vragen mag ?
Bestelling is effectief doorgezet door dealer Jennes op 16/11 en ik kreeg eerst eind mei als leverdatum. Op 6 januari kreeg ik echter te horen dat hij op 10/2 bij invoerder in Belgie al zou zijn. Dit is aan mij begin deze week nog eens bevestigd door dealer. Mijn uitgebreide specificaties staan paar pagina's terug. Redelijk veel opties op de Style Combi met ook panoramisch dak.
 

timdejonge

Actief lid
dat klinkt positief, hopelijk klopt de info. en trekt de lijn zich door naar mijn bestelling :-)
Mijn bestelling is doorgeven eerste week december.
 

barthoefs

Senior Member
dat klinkt positief, hopelijk klopt de info. en trekt de lijn zich door naar mijn bestelling :-)
Mijn bestelling is doorgeven eerste week december.
Mijn collega zijn Combi Style met minder opties is ook eerste week december besteld (zonder pano dak etc) en zou toch ook al 17/2 bij de invoerder zijn... Als we de verkoper mogen geloven (hij zal dat niet uitvinden om ons valse hoop te geven, dat werkt anders alleen maar negatief)
 

timdejonge

Actief lid
jennes is wel grote dealer natuurlijk, misschien speelt dat mee ?
Heb je config bekeken en lijkt me quasi volledig zelfde als mij, heb enkel nog de trekhaak en net zoals jij ook dat 'bewuste' panodak :) Als ik dit zo lees, word ik spontaan een beetje betergezind.
Echter vorige week was de levertermijn volgens mijn dealer nog steeds eind april :(
 

barthoefs

Senior Member
jennes is wel grote dealer natuurlijk, misschien speelt dat mee ?
Heb je config bekeken en lijkt me quasi volledig zelfde als mij, heb enkel nog de trekhaak en net zoals jij ook dat 'bewuste' panodak :) Als ik dit zo lees, word ik spontaan een beetje betergezind.
Echter vorige week was de levertermijn volgens mijn dealer nog steeds eind april :(
Jennes is inderdaad een grotere dealer, maar weet niet hoeveel gewicht dit heeft ivm bestellingsplaatsen. Ik moet per ongeluk maandag met de Passat naar Jennes om batterij te laten testen, zal dan nog eens gaan horen.
 

peter_f

Nieuw lid
dat klinkt positief, hopelijk klopt de info. en trekt de lijn zich door naar mijn bestelling :-)
Mijn bestelling is doorgeven eerste week december.

Bij mezelf ongeveer gelijkaardig verhaal als bij barthoefs. Ergens eind oktober besteld, eerst juni/juli als leveringsperiode, en nu 15 febr. Combi uitvoering met pano dak (en USB/220V aansluiting).

p
 

timdejonge

Actief lid
vanmorgen toch nog even de dealer mailtje gestuurd, levering bij hen blijft blijkbaar toch op begin mei staan......
Dilemma dus, wachten of ik neem het showroommodel over....
deze heeft 19" velgen, maar geen pano dak, geen muzieksysteem en geen trekhaak.... mmmmm
 

coreza01

Forumguru
vanmorgen toch nog even de dealer mailtje gestuurd, levering bij hen blijft blijkbaar toch op begin mei staan......
Dilemma dus, wachten of ik neem het showroommodel over....
deze heeft 19" velgen, maar geen pano dak, geen muzieksysteem en geen trekhaak.... mmmmm
Ik zou zeggen dat de trekhaak ook achteraf gemonteerd kan worden, maar het muzieksysteem en het pano dak zijn toch echt het wachten waard!! Ik heb ze ook en geniet echt elke keer als ik de auto in stap. Ik weet dat het wachten heeel heeeel heeeeeeeeeeeel lang kan duren, maar daarna heb je echt plezier van de auto zoals JIJ die hebt samengesteld.
 

barthoefs

Senior Member
vanmorgen toch nog even de dealer mailtje gestuurd, levering bij hen blijft blijkbaar toch op begin mei staan......
Dilemma dus, wachten of ik neem het showroommodel over....
deze heeft 19" velgen, maar geen pano dak, geen muzieksysteem en geen trekhaak.... mmmmm
Ik zou ook wachten. Vandaag bij andere dealer in de buurt de wagen aan de vrouw laten zien en ze was direct verkocht...

Duurt het zo lang omdat je de standaard velgen behouden hebt?
 

timdejonge

Actief lid
Euh, ik mag hopen van niet, ik had nog aan de dealer gevraagd de stratos velgen te vervangen door de ZEUS velgen....(iets makkelijker te onderhouden :D

kan ik ergens jouw auto bewonderen ?
 

barthoefs

Senior Member
Euh, ik mag hopen van niet, ik had nog aan de dealer gevraagd de stratos velgen te vervangen door de ZEUS velgen....(iets makkelijker te onderhouden :D

kan ik ergens jouw auto bewonderen ?
Hoe bedoel je? Mijn bestelde wagen die moet nog afkomen he.
Mijn vrouw had gewoon het model nog niet in het echt gezien. Daarom eens bij De Decker in Dendermonde langsgereden. Daar stonden 2 combi's en 2 hatchen. De 2 combi's hadden elk het panoramisch dak. Daar kan ik zeker nog op wachten. Het is echt supergroot. Er stond wel geen combi style in de showroom.
 
Bovenaan Onderaan