Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Renzo4000

Forumguru
Iets wat me nu al twee keer is gebeurd met de columbus ... 's ochtends wil hij nog wel eens "half starten" en werkt het geluid niet (op geen enkele bron). Enige oplossing is dan de auto uit en weer opnieuw starten. Meer mensen die dit euvel hebben meegemaakt?
 

Evilcomputing

Senior Member
Iets wat me nu al twee keer is gebeurd met de columbus ... 's ochtends wil hij nog wel eens "half starten" en werkt het geluid niet (op geen enkele bron). Enige oplossing is dan de auto uit en weer opnieuw starten. Meer mensen die dit euvel hebben meegemaakt?

Ikke nie.
 

Darkside

Forumguru
Tot nu toe ook nog niet meegemaakt.
ook niet dat hij de weg kwijt is kwa welke MP3 hij was (wat ik ook gelezen had dat dat wel eens gebeurt)
 

Evilcomputing

Senior Member
Dat heb ik wel, maar dat is alleen vanaf de usb hd die er aan hangt, hij begint dan weer met partition 1 eerste nr. vanaf een usb stick/sd kaart geen probs

Wat ik wel heb bij sommige films(wel vanaf SD) is dat in eens het beeld op zwart blijft maar de film wel verder gaat.
Skip ik terug naar 0:00 en weer terug naar waar ik was zie ik wel weer beeld.
 

Renzo4000

Forumguru
Ik moet wel zeggen dat dit altijd in combinatie gaat met het pairen van mijn Galaxy S5 ... wellicht dat daar een "storing" wordt veroorzaakt. Al zou m.i. niet het hele systeem daar last van moeten hebben.
 

wimpie33

Senior Member
Vrijdag doet de dealer een software update. Hopelijk werken de plaatjes weer bij DAB.

Moet er toch heen omdat de koplamp sproeier niet helemaal meer terug gaat.

Ben benieuwd wat deze update brengt.
Heb hetzelfde probleem mijn sproeier aan de bestuurder zijde gaat niet helemaal in
 

Archie

Senior Member
Sinds de kaartupdate van afgelopen november heb ik het probleem dat DAB hapert en dus om de zoveel tijd even blijft hangen en dan weer doorgaat. Het is minimaal maar wel echt storend in een mooi nummer. Is dit herkenbaar?
 

Darkside

Forumguru
Niet bij mij. Ik luister kwa radio alleen maar DAB. Alleen als ik een parkeer garage in ga luister ik naar FM.
Maar nog geen gehaper gehoord
 

Archie

Senior Member
Niet bij mij. Ik luister kwa radio alleen maar DAB. Alleen als ik een parkeer garage in ga luister ik naar FM.
Maar nog geen gehaper gehoord
OK, geen idee waar het ineens vandaan komt. Ik ga eens testen of ik het ook hoor zonder dat mijn foon geconnect is, anders ga ik de bluetooth update ook doen.
 

Reload

Nieuw lid
Iets wat me nu al twee keer is gebeurd met de columbus ... 's ochtends wil hij nog wel eens "half starten" en werkt het geluid niet (op geen enkele bron). Enige oplossing is dan de auto uit en weer opnieuw starten. Meer mensen die dit euvel hebben meegemaakt?

Gistermiddag voor het eerst gehad dat ik nergens geluid op had. En inderdaad de auto even uit (even wachten) en weer starten. Erg irritant, als het nog een keer gebeurt mag de dealer er naar kijken want dit lijkt mij niet te horen.
 

Joske

Forumguru
Gistermiddag voor het eerst gehad dat ik nergens geluid op had. En inderdaad de auto even uit (even wachten) en weer starten. Erg irritant, als het nog een keer gebeurt mag de dealer er naar kijken want dit lijkt mij niet te horen.
dit is ook op te lossen door de "on/off" knop van je Columbus in te drukken en blijven drukken (bijna 10 seconden ofzo). Dan gebeurt er een harde reset.

Wat ik steeds heb, is dat als ik DAB wil luisteren in een parkeergarage. Dus de auto wegzetten en opnieuw starten met DAB als keuze dat het symbooltje dat ik geen DAB kan ontvangen gedurende de gehele rit naar huis blijft staan. Desondanks kan ik wel DAB ontvangen, maar het symbooltje blijft staan... Doe ik dan de harde reset is het probleem "opgelost". :)
 

Darkside

Forumguru
Luister je dan naar een DAB zender die niet op FM te beluisteren is? Want bij mij springt ie over van DAB naar FM. Welke ik dan op -2 kwijt raak.
Als ik naar huis rij heb ik weer FM op -1 en DAB als ik buiten ben.
 

micky

Forumguru
Let eens op of de volume niet gewoon op 0 staat, soms moet je lang slingeren aan de volume (een paar keer draaien), maar de columbus zet soms het geluid naar 0 als je bij om wat voor reden dan ook een andere bron kiest (bijv. van DAB naar FM) of als je terug komt van een telefoongesprek, dit om het systeem en je gehoor te sparen, wanneer precies heb ik nog niet helemaal kunnen lokaliseren.
 

lugolux78

Forumguru
Of staat PDC nog aan maar piept niet ook dan geluid op 0 en soms zie je sensoren niet op scherm.. Ook wel gehad. Lampje PDC brandt dan wel...
 
Bovenaan Onderaan