Het grote-hogedrukreinigers-ervaringen-topic

Heb jij een hogedrukreiniger?

  • Ja, een Nilfisk

    Stemmen: 26 16,6%
  • Ja, een Kärcher

    Stemmen: 81 51,6%
  • Ja, een Bosch

    Stemmen: 1 0,6%
  • Ja, een Powerplus

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, een HD van de Aldi of Lidl

    Stemmen: 7 4,5%
  • Ja, mijn merk staat er niet tussen (specifieer)

    Stemmen: 10 6,4%
  • Neen

    Stemmen: 32 20,4%

  • Totaal aantal stemmers
    157

EdK

Forumguru
Grandioos ??? Noem het eerder doeltreffend en leerzaam voor die etter....bakjes....:cheer:
 

Desperado

Forumguru
Ja......maar.......wat doe je met die olie dan? Die kan niet het riool in.

On-topic; vanmiddag de Nilfisk even getest. Met de vuilfrees een oud stoeltje schoongemaakt. Ideaal, de oude lak kwam er grotendeels al af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

EdK

Forumguru
Alleen jammer dat het hout ( ga ik even van uit ) er ruw van word en dat je dan nog met schuurpapier even aan de gang moet voor je nieuwe verf of laklaag erop gooit
Maar doe het zelf ook nog steeds hoor met bankje in de tuin en inderdaad ideaal ...
 
Haha.. jaja.. V6.. toch wel bi-turbo dan heh?
Maare; even on-topic in dit oude topic ;)

Ikzelf heb al jaren een Karcher Winner 100M. Is dus inmiddels een wat ouder ding. Heb hem een jaar terug ofzo zelf geserviced. Hij was ineens aan het lekken tijdens gebruik en zag aan het water wat lekte dat daar olie op dreef. Dus ding open gemaakt. Opzich zit het ding vrij simpel in elkaar. Zal eens kijken of ik de fotos er nog van heb. Maar er zitten keerringen in waar de stuwpennen doorheen op en neer gaan en die waren dermate hard geworden dat door de druk er water in en uit de kamer ging en dus ook de olie. Want het tandwiel gebeuren en een draaischijf welke onder een bepaalde hoek gemonteerd zit draaien rond in een olie kamer. Dit was dus lek gegaan. Uiteindelijk opzoek geweest naar olie; het heeft naast een smerende werking ook een verkoelende werking voor zover ik dat kon vinden.. karcher heeft "speciale" minerale olie.. en er gaat maar iets van 200-300ml in ofzo, en die "speciale" olie gaat natuurlijk per liter en koste de hoofdprijs. En daarbij nergens te vinden.. behalve dure online webshop.. dus dat ging ik mooi niet doen en heb er gewoon van valvoline syntetische 10w50 (dacht ik) in gekieperd en tot nu toe werkt dat prima!

Die rubbertjes waren een euro of 8 voor een setje en de olie bij de action 4 euro.. ;)
 
Bovenaan Onderaan