Het grote Detailing Stappenplan Topic

Owkay. Ik ga best starten met aanschaf van milde klei. Quick detailer wordt aangelengd? Lees hier dat sommigen het product durven aanlengen tot 50%...
 

Cordoba

Forumguru
Owkay. Ik ga best starten met aanschaf van milde klei. Quick detailer wordt aangelengd? Lees hier dat sommigen het product durven aanlengen tot 50%...

Dat is ook van de QD afhankelijk, die van Mothers gebruikte in puur, die van Poorboys verdund tot 50%. Mogelijk kun je 'm nog verder verdunnen, maar dan krijg ik die gallon nooit op.
 

ramniv

Senior Member
even een tweetal vragen....

- Ik wil graag een pre-was gaan gebruiken i.c.m. met de Alka Line Foamer. Heeft iemand nog een tip voor een goede pre-wash?
- Ik heb in de superb II lederen stoelen en wil deze wel een beetje onderhouden. Nu ben ik nog totaal geen detailer/ iemand die er uren insteekt. (misschien komt dit ooit nog). Wat is een gebruiksvriendelijke manier de stoelen in ieder geval minimaal te onderhouden?

dank voor het meedenken.
 

eriktv

Forumguru
Over het leer: ik gebruik 1-2x per jaar Autoglym leather cleaner en daarna leather care. Daar knapt ‘t echt gigantisch van op, sta elke keer versteld hoe vuil de schoon ogende stoelen zijn. Is wel even een klusje van 1-2 uur als je ‘t in detail doet, maar eventueel kun je je bijv. ook beperken tot de bestuurdersstoel of het in delen doen.

Zorg dat je voldoende (oude?) handdoeken o.i.d. hebt en dat je niet direct erna in de auto moet zitten, dat vind ik altijd wat eng met evt. afgeven op kleding. Pas ook op als je net als ik geperforeerd leer hebt dat je de vloeistoffen eerst goed verdeelt in de doek, zodat je niet later allemaal wit opgevulde gaatjes in het leer hebt :)
 

Broertje van Einstein

Senior Member
Hoi, volgende week is de Kodiaq aan de beurt. Doe ik met mijn broer, die echt een detailing fanaat is. Na kleien, polijsten (grof en fijn) om de swirls van de wasstraat er uit te krijgen. Na nog enkele operaties gaat de auto uiteindelij in de glascoating en daarna nog drie keer in de Reload. Wordt echt een nekkendraaier.
 
Bovenaan Onderaan