Het grote Dashcam topic

floyd2

Forumguru
Heb nu de USB van de radio gebruikt, die is wel geschakeld alleen als de auto start, denk de cam dat ie aan een PC hangt en wil bestandsoverdracht doen en neemt daarom niet automatisch op.

Op zich een goed idee!!
Knip de draadjes door van de 2 middelste contacten van je USB-kabel en de camera denkt niet meer dat ie aan de PC hangt.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Ik wordt er gek van... Afgelopen maand 2 keer een schade gehad aan een bedrijfsauto, waarbij de dader spoorloos is.
Het wordt tijd voor een camera, zodat we in ieder geval bij de verzekering wat kunnen doen.

Iemand ervaring met deze: http://www.videocamerashop.nl/product/619447/category-213809/konig-full-hd-autocamera.html

Het was de goedkoopste die ik in NL kon vinden. Geen behoefte aan om via Ali of ebay te kopen ivm terugvorderen btw. Is dit als basis camera voldoende of heeft iemand nog een goede tip. Liefst onder € 100,-
 

Joske

Forumguru
Vandaag heb ik de voeding van de dashcam mooi kunnen wegwerken. De 12 volt plug in de O3 zit niet achter het contactslot, deze blijft altijd aan. Ik heb juist het contactslot nodig om de cam automatisch aan en uit te laten schakelen.

De oplossing in dit topic kan ook worden toegepast in de O3.
Gebruik de zekering op positie 47 Achterruitwisser

Bekijk bijlage 27004 Bekijk bijlage 27005 Bekijk bijlage 27006 Bekijk bijlage 27007

Op basis van deze manier wil ik het ook wegwerken.
kan iemand me een beetje op weg helpen? :bloos: ben echt compleet hulpeloos op het gebied van elektronica.... :bloos:
ik wil dit ook zo aansluiten (dashcam is besteld) maar vraag me af wat ik nu juist allemaal nodig heb en hoe de aansluitingen gemaakt worden?
Ik begrijp dat ik dit op conrad kan bestellen?

Is deze de juiste voor op zekering 47 in te pluggen? Ik las in een ander topic dat er verschil in dikte bestaat voor de zekeringen?

https://www.conrad.nl/nl/adapter-vo...ng-standaard-kabeldoorsnede-15-mm-841115.html

Hoe sluit je de piggyback aan? zekeringen er uit en dit in de plek en vervolgens de zekeringen in de piggyback inpluggen?

Welke 12V-plug moet ik bestellen?

Hoe maak je de verbinding naar de 12V-houder? Moet ik solderen of gewoon inpluggen?


Alvast bedankt voor de hulp! :dankje:
 

Yeti2015

Forumguru
Op basis van deze manier wil ik het ook wegwerken.
kan iemand me een beetje op weg helpen? :bloos: ben echt compleet hulpeloos op het gebied van elektronica.... :bloos:
ik wil dit ook zo aansluiten (dashcam is besteld) maar vraag me af wat ik nu juist allemaal nodig heb en hoe de aansluitingen gemaakt worden?
Ik begrijp dat ik dit op conrad kan bestellen?

Is deze de juiste voor op zekering 47 in te pluggen? Ik las in een ander topic dat er verschil in dikte bestaat voor de zekeringen?

https://www.conrad.nl/nl/adapter-vo...ng-standaard-kabeldoorsnede-15-mm-841115.html

Hoe sluit je de piggyback aan? zekeringen er uit en dit in de plek en vervolgens de zekeringen in de piggyback inpluggen?

Welke 12V-plug moet ik bestellen?

Hoe maak je de verbinding naar de 12V-houder? Moet ik solderen of gewoon inpluggen?


Alvast bedankt voor de hulp! :dankje:
De adapter van conrad is de juiste.
Je kan de stekker van de camera verwijderen, dan de plus rechtstreeks aan de zekering houder en de massa ergens aan het chassis.
Of je besteld deze adapter erbij en dan kan je de camera stekker behouden.
https://www.conrad.nl/nl/procar-ver...-met-sigarettenaanstekerkoppeling-855954.html
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske Ik denk dat je het weet maar nog even voor de zekerheid.
Veel van die camera soorten hebben een spanning verlaging in de sigarenaanstekerplug zitten en als je die niet gebruikt dan gaat de boel in rook op.
Ik heb die plughouder aan de linkerkant achter het deksel (opzij van de zekeringenkast) met een trekbandje op metalen frame van het dashboard vastgezet.
 

Joske

Forumguru
@Skoda-MAN : toch bedankt voor de extra tip hoor :thumbsup:

heb jij ook zo een sigarettenplug aangesloten met een piggyback? Moet je dan die "schoentjes" of wat het ook zijn er op knijpen? En die passen dan in elkaar?
En maakt het uit welke draad je aan de massa legt? Ik vermoed van niet?
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske Ik heb zogenaamde zweef zekeringen gebruikt die ik nog had liggen 1 met een amp-pootje die ik in een vrije zekeringhouder direct in de zekeringkast heb gedrukt en de andere was met een draadje waar ik een amp-pootje aangeknepen heb en in een andere vrije zekeringhouder heb gedrukt.
Ik heb namelijk een contact geschakelde + en een constante + nodig omdat ik de camera ook aan kan laten in de parkeermodus via een accuspaningsbewaker die afgesteld is op 12,4 Volt
De massa draad heb ik een 6mm oogje aangeknepen en op het boutje van het dashboardframe gezet.
De draad naar de achterste camera trekken was nog het meest vervelende netjes door het harmonica rubber van de achterklep.

Mijn camera's zijn van Bleackvue, mooi klein en via WiFi op de telefoon of tablet uit te lezen / zichtbaar te gaan maken
 

Joske

Forumguru
daar versta ik al helemaal niets meer van @Skoda-MAN :laugh:

maar wat ik me nog steeds wel afvraag, als je er zo een kabelschoentje aanknijpt, die kan je dan naderhand in elkaar pluggen toch é? :bloos:

er zijn namelijk zoveeeeeeeel mogelijkheden dat ik werkelijk door het bos de bomen niet meer zie. :sterretjes:
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske AMP is een merknaam van allerhande stekker en aansluitmateriaal.
images

472406.jpg

In dit geval gaat het om het zogenaamde "mannetje en die past in de zekeringenkast waar anders een zekering in zit.
Ik heb met een multimeter de spanning opgezocht zowel voor constant + en contact +
Achter in het instructieboekje staat de afbeelding van de zekeringenkast en de lijst met zekering nummers en of die nog vrij zijn.
zwevende-zekeringhouder-1105104dc8f007e08a3.jpg
zwevende zekering
AMP stekker er aan en in de zekeringenkast steken en de andere kant naar de verbinding die je nodig hebt.
Mocht je nog vragen hebben dan lees ik het wel
Groet Paul
 

MacRembrandt

Forumguru
He, wat een leuk draadje......:tegek:

Ik heb sinds de zomer ook een dashcam, de LS460W.
Bevalt goed. Ik heb al heel wat filmpjes gemaakt in de serie "Hoe zie ik een Touran over het hoofd".:maakmegek:
Met als topper afgelopen maandag, toen er een brommer achterop mijn auto knalde.
Op de dashcam is goed te horen (en zelfs te zien) hoe hij erop klapte.

Maar...hoe posten jullie die filmpjes?
Moet je dan persé via Youtube uploaden? En is dat dan ook "private" te zetten, dat niet iedereen dat filmpje kan zien, maar alleen de mensen hier via de link?

Ik wil wel eens wat delen op Facebook, maar dan niet voor de hele wereld, maar voor allen vrienden, zeg maar.

Ik ga dit draadje volgen.....
 

MacRembrandt

Forumguru
Ja.
Van 't zomer met fel licht is het beeld niet zo scherp, maar ik denk dat elke dashcam daar moeite mee heeft.
Was wel even bang dat dat kwam door warme en aangetaste lens (zijn wat dingen over te vinden op internet).

Maar nu lijkt het allemaal weer prima.

Ik heb 'm er altijd in zitten, met een 32GB kaartje.
Ik haal alleen het filmpje eraf wat interressant lijkt. Verder draait ie gewoon door.

Ik heb 'm nu aan de verwijderbare mount hangen. Eigenlijk vind ik die fijner dan de vaste mount. Die moet je plakken, maar is er bij mij, weer met dat warme weer, al afgedonderd.

Komt nu op zich wel uit. Rijdt in anderhalve week al met de vierde leenauto.:banghead:
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske Gefeliciteerd, het is je gelukt :thumbsup:

Leuk stukje film en die maakt direct duidelijk waarom je brandstofverbruik vrij hoog is.
Tegen het einde schrik je toch een beetje van de gendarmerie.
Het bewijs kan in het ergste geval ook tegen je gebruikt worden :banghead:
 
Bovenaan Onderaan