Het grote Dashcam topic

Desperado

Forumguru
Met gespaarde vvv bonnen en een handvol kleingeld vanmiddag bij de Halfords een Mio MiVue 338 opgehaald voor 99 euro.
Voorlopig een 4 gb kaartje erin om te proberen, grote komt later wel. Eerste indruk is goed, duidelijke opnames en geluid. Morgen maar eens testen op de reis Ede-Groningen en terug.
 
@Desperado
Hoe bevalt de Mio 338 cam? Ben super tevreden met de Mini 0801, hele mooie beelden. Een kennis van mij heeft een dure Blackvue cam....die moest even slikken toen ie de beelden van de Mini zag. In een vergelijk was de Mini gewoon scherper....verrassend! Is de Mio niet wat aan de grote kant?:thumbsup:
 

Desperado

Forumguru
Hij bevalt mij heel goed. Groot......ongeveer 5 bij 6 cm denk ik en 1 cm dik + 1 cm voor de lens.
De beelden zijn prima, niet superieur, kenteken van mijn voorganger is niet of moeilijk leesbaar.
 

floyd2

Forumguru
Ik heb een G1Wc binnen gekregen en het eerste wat ik aan gaat passen voordat ie er in komt is de chromen ring rond de lens zwart maken.(met liquid rubber)
Het was me op het plaatje ook al opgevallen en het is niet de bedoeling dat men 'm van een kilometer afstand ziet zitten.
Dan nog eens de schema's van de octavia doorpluizen of er mogelijkheden zijn via de binnenverlichting/dimmende spiegel om 'm aan te sluiten.
Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee??(wiel hoeft tenslotte geen 2 maal uitgevonden te worden)
 

Sparkie

Forumguru
Afgelopen weekend een aardig fenomeen geconstateerd. Ik had de voedingskabel niet uit de sigarettenaansteker gehaald afgelopen weekend en nu blijkt dat de camera op begint te nemen zodra er beweging in beeld komt. Ik heb opnames van rond de 10 tot 15s van auto's die langsrijden, fietsers, de postbesteller van PostNL en de buren die af en aan lopen.
 

Sparkie

Forumguru
Ik ben niet zo tevreden over de viewer die is meegeleverd met de camera.
Daarom heb ik deze gedownload: http://www.registratorviewer.com/index_en.html

Programma is gratis en doet precies wat je wilt:
Hij groepeert alle filmpjes naar één rit en de delen lopen mooi in elkaar over.
De GPS loopt mooi mee.
Nederlandse interface.
Mooi scherp beeld.

Zie bijlage voor screenshot.
 

Bijlagen

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    240,2 KB · Weergaven: 102

blokart

Senior Member
Ik zou ook voor de mini gaan maar twijfel vanwege het GPS signaal of het niet zou worden verstoord door de verwarmde voorruit, iemand ervaring?
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb de mini op mijn auto met voorruitverwarming. Signaal wordt niet verstoord, maar, ik heb wel die module voor de zekerheid geplaatst op het stukje achter de spiegel waar geen verwarmingsdraden doorheen lopen.
 

blokart

Senior Member
Bedankt voor de snelle reactie en geeft me enige zekerheid dat het kan werken, ook zag ik dat er een nieuw model zit aan te komen de 0803
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Toch weer een hoop goede tips gelezen in dit draadje, dank daarvoor.

Zojuist een aantal filmpjes zitten bekijken en ik ben voor de 0803 gegaan. Deze is besteld op nalevering, volgens de site van MiniDashCam komen ze morgen binnen. Zal helaas te laat binnen zijn daar wij donderdag vertrekken naar België. Het had mooi geweest.

Volgende week of de week erna zal ik mijn bevindingen posten, de komende dagen even nadenken over hoe ik het beeldmateriaal zo origineel mogelijk, dus niet gecomprimeerd, kan delen. Komt goed...
 

blokart

Senior Member
Vandaag toevallig een leuke Android software geprobeerd voor weinig, misschien een alternatief.
Autoguard Pro werkt uitstekend met m'n S3 alleen een stevigere opstelling moet ik nog zien te vinden.
Nummerplaten zijn via de computer vrijwel altijd leesbaar, vermoedelijk zal er een probleem zijn bij
beperkte lichtsterkte wat ik nog moet uitproberen.
 

Blackokkie2

Forumguru
Vraagje. Wat is jullie mening? Zo'n Mini 0801 of 0803, wat is beter? Met intern geheugen of zonder(of beperkt) en met een SD kaart?
 

blokart

Senior Member
Ik zou voor de 0803 met GPS en 32GB dit vanwege de hogere resolutie ea. maar helaas zijn er nog niet zoveel mensen die hem hebben getest en deze die het hebben zijn op wat problemen gestoten, het voordeel is wel dat de producent heel hard werkt aan de naar bovengekomen problemen, hoofdzakelijk software issues, meeste info op dashcamtalk.com, was in het begin ook zo met de 0801
 

RoelF

Forumguru
Vandaag heb ik de voeding van de dashcam mooi kunnen wegwerken. De 12 volt plug in de O3 zit niet achter het contactslot, deze blijft altijd aan. Ik heb juist het contactslot nodig om de cam automatisch aan en uit te laten schakelen.

De oplossing in dit topic kan ook worden toegepast in de O3.
Gebruik de zekering op positie 47 Achterruitwisser

Dashcam1.jpg Dashcam2.jpg Dashcam3.jpg Dashcam4.jpg
 

TL@

Forumguru
Knap werk. Zit de zekeringenkast in het handschoenkastje? Een volledige how-to zou heel leuk zijn :cheer:
 

RoelF

Forumguru
De zekering kast zit links van het stuur achter het opbergvakje. Dit vakje moet je even langs het clipje forceren, dan kan je er bij. Daarna kan je van binnenuit ook tegen dat zijklepje duwen en dan gaat deze ook netjes los.
Voor de rest spreken de foto's voor zich, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@
Bovenaan Onderaan