iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat als ik aan het navigeren met stem, deze stem ook blijft praten als ik via het bluetooth systeem aan het bellen ben. Eigenlijk wil ik dus dat die route miep blijft praten tot het moment dat ik een telefoongesprek aanga. Vanaf dat moment moet ze als het ware gemute worden. Nu is het zo dat ik continu die miep er doorheen hoor praten als ik een telefoongesprek aan het voeren ben.
Wie kan me vertellen hoe ik dit het beste in kan stellen???
Ik heb de versie 4 van internet gedownload, mijn columbus navi leest idd de dvd en laat ook de nieuwe kaarten zien, echter werkt zoals op veel forums te lezen is de TMC niet meer, althans bij mij. Wie heeft er een echt goed werkende versie en kan mij vertellen waardeze te downloaden is. Ik vind één keer sponseren van een DVD met achteraf veel te oude kaarten meer dan genoeg.
Ik heb de versie 4 van internet gedownload, mijn columbus navi leest idd de dvd en laat ook de nieuwe kaarten zien, echter werkt zoals op veel forums te lezen is de TMC niet meer, althans bij mij. Wie heeft er een echt goed werkende versie en kan mij vertellen waardeze te downloaden is. Ik vind één keer sponseren van een DVD met achteraf veel te oude kaarten meer dan genoeg.
Als het goed is kun je bij volume instellingen kiesen om het navigatie volume te beperken dan zou de navigatiestem zachter moeten gaan als er een andere audio bron bezig is, ik moet dit zelf morgen ook eens testen, laatst een rit van bijna 3 uur gereden waarbij m'n dochter een DVD zat te kijken en dat geluid ging steeds uit als de Navigatie iets vertelde.
Sorry forumleden, ik heb me niet gerealiseerd dat ik een "domme" vraag stelde. Het zal zeker met de fustratie te maken hebben. Inmiddels weer wat wijzer.
Ben je er toevallig al achter of en hoe je de navi kan muten als je aan de telefoon zit via de bvluetooth verbinding....ik heb het nog niet voor elkaar gekregen....
Nee, tot nu toe lukt het niet, de navi. stem blijft dwars door het telefoongesprek heen komen...
Ik moet zeggen dat ik sinds begin deze week de navi. stem helemaal uit heb staan dan da's ook wel prettig de pijltjes in m'n maxidot en eventueel het scherm als de weg wat onoverzichtelijk is is meer dan genoeg voor mij.
Heb hem ook altijd uit staan, alleen is het aan en uit zetten van de stem nogal bewerkelijk.....althans voor mijn vrouw....ik kan me niet herinneren dat er een simpele mogelijkheid is om het geluid aan en uit te schakelen met één druk op de knop ipv een zooi menu's te moeten doorbladeren....toch?
lol, hetzelfde hier mijn vrouw komt er ook niet uit, ondanks dat het er toch heel duidelijk staat, ik denk dat het meer de angst is om iets fout te doen...
Helaas heb ik ook geen anderesimpelere manier kunnen vinden om alleen de navi audio aanuit te zetten.
Wat je kunt doen is tijdens het praten aan de volumeknop draaien, dan pas je het volume van de stem direct aan. Je kunt 'haar' de laatste aanwijzing laten herhalen door op de rechter draaiknop te drukken in Map mode, of op het speaker-knopje rechtsboven bij de DVD-drive.