Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Darkside

Forumguru
Ik had een vraagje over de stembesturing van de columbus. Deze is in het engels. Geeft dit een probleem voor het invoeren van nederlandse adressen in het navigatie gedeelte?
Vind het geen probleem om engels te 'lullen' maar dan moet het systeem wel snappen welke stad en straat ik bedoel.
 

Darkside

Forumguru
Dat is dan jammer. Ik lees ook net dat de MDI interface overweg kan met de iPod classic 6G. Betekend dit dat de laatste generatie iPod classics niet werken. Of is de lijst out of date.
Wil graag een iPod classic aansluiten. Maar dan wel een nieuwe. Anders moet ik op marktplaats gaan zoeken.

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]
 

nomad

Senior Member
In principe werken alle ipods. Ik heb een 5.5G, maar die werkt ook gewoon.
Anders even testen bij je dealer.
 

Darkside

Forumguru
Ja maar moet nog een skoda leasen en moet nog een ipod kopen :)
Maar wil als ik over een tijdje 229,- uitgeef aan een ipod niet voor een verrassing komen te staan dat de laatste generatie niet werkt.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Als een beetje audiofiel .... valt mij op als je een ipod (4g) via de MID laat lopen dat het geluid een beetje over versterkt is, de ingangsverterking van de Columbus staat iets te hoog.
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij moet je het volume van de Ipod op max 70% zetten. anders stuurt de ipod het signaal al te hard uit.
Kan het helaas nog niet testen.
 
Hallo Allemaal.
Even een vraagje over de Columbus.
Kan ik ergens de ringtones aanpassen?
Ik kan nu alleen kiezen uit een rijtje Nokia deuntjes, maar ik krijg het niet voor elkaar om een deuntje van mijn nieuwe telefoon te gebruiken.
 

hemi24

Forumguru
Als je je ringtone als WMA of MP3 bestand hebt, kun je deze afspelen op je Columbus...

Beetje afgezaagd, maar de ringtones zitten niet in je Columbus, maar in de BT-module (onder de passagiersstoel). Voor nu nog weinig aan te wijzigen, wellicht is dit voor diegenen met een naderhand ingebouwde mObridge carkit wel een optie.
De standaard beltonen zijn in ieder geval weinig bijzonders...
 
Net nwe o2 met zeer waarschijnlijk die nwe bridge. Kan namelijk uit de ringtone collectie van m'n E72 gewoon kiezen. Allen past'ie het actieve profiel gelijk/definitief aan heb ik gemerkt :(
 

ebmc

Lid
Shuffle HD

Hallo allemaal,

Ik ben nu twee weken in het bezit van een O2EBL met een Columbus systeem.
Natturlijk heb ik al mijn favoriete CD's al geladen op de HD, maar ik krijg geen optie gevonden om alle mappen willekeurig af te spelen. Shuffle binnen in één map gaat prima, maar ik wil graag alle muziek door elkaar spelen.

Is er een optie welke ik over het hoofd heb gezien ? Of moet ik alles ongeorganiseerd in 1 map gooien ?
 
Nou, okee, daar gaan we weer. ik heb de columbus er nu een tijdje inzitten en het geluid is fenomenaal (i.c.m. soundsystem). Maar toch, de radio antenne werkt nog steeds but. Ik heb nu zo'n verloopje ertussen zitten, maar heb nog steeds een antenne. die kabel was wel lekker duur, 30 euro voor een simpel kabeltje. Is er goed ontvangst te krijgen met alleen de standaard Octavia antenne op het dak?

Verder werkt de stuurbediening nog steeds niet! Heeft iemand wellicht de VAG-Code voor de juiste werking van het systeem op een Edition 100 met soundsystem? Overigens als ik DSP aanzet in VAG werkt de stuurbediening wel maar heb ik geen navigatieschermpje meer op de maxidot...

ik heb tegenwoordig zelf de VAG stekker plus software dus kan dat zelf doen...

Dank je wel alvast!
 
@ebmc,

als je je hele HD wilt shuffelen, moet je sowieso 1 los nummer, of i.e.g een mp3 bestandje, in de root van je hdd zetten, dus buiten de mappen van je muziek. Doe je dit niet, kan je niet shufflen over je hele HD. Als je nu start, gaat ie automatisch dat ene mp3tje spelen. als je dan shuffle indrukt, shuffled ie vanaf dat moment de HD. Het is een truucje, maar het werkt prima.

MAARrrrr, ik wil je niet teleurstellen, maar die shuffle functie is beroerd. Hij shuffeld namelijk maar over een paar Gb van je HD. Ik druk dat het makkelijkst uit in artiesten. Stel je hebt artiesten van A tot Z, ik heb 40 Gb aan muziek (externe HD via MDI, maar probleem geld voor alle bronnen).. hij shuffled dan alleen de artiesten a t/m d (ongeveer). Dat komt overeen bij mij met ongeveer 4Gb aan muziek. alle andere albums ga je dus nooit horen in de shuffle...ja heeeeeeel af en toe pakt ie een nummer buiten die 4Gb range.
Is echt heel jammer, maar helaas.
 

hemi24

Forumguru
Dus ik hoef mijn 4G ipod nog niet te vervangen voor een groter exemplaar? Momenteel mixed de Columbus met de Ipod aan de MDI prima, beter als op de HDD.
 
Heren,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik een cd naar de hd kan kopieeren, op de een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar....

Gr,

Tom
 

higgy

Forumguru
@Michielv: maak maar eens een afspraak met Emiel van Electronic4cars.nl en laat hem de boel eens goed nalopen.
 

ebmc

Lid
@ebmc,

als je je hele HD wilt shuffelen, moet je sowieso 1 los nummer, of i.e.g een mp3 bestandje, in de root van je hdd zetten, dus buiten de mappen van je muziek. Doe je dit niet, kan je niet shufflen over je hele HD. Als je nu start, gaat ie automatisch dat ene mp3tje spelen. als je dan shuffle indrukt, shuffled ie vanaf dat moment de HD. Het is een truucje, maar het werkt prima.

Andrik,
Dit is inderdaad de oplossing. Ik heb dit vanmorgen getest en het blijkt te werken. Hoe goed de shuffle functie is, heb ik nog niet kunnen beoordelen. Dat zal ik volgende week wel doen tijdens een langere rit.
Bedankt voor de tip !
 
Bovenaan Onderaan