Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

WillemJan

Forumguru
Niet onnodig quoten aub

Ik zou op de ISO kijken hoe de bestanden staan en dat naast de DVD versie leggen. Dan zou er een verschil moeten zijn.

Het het ligt met andere upgrades durf ik niet te zeggen, ik heb daar geen ervaring mee.

Heel veel succes.... Willem-Jan
 
Nou we gaan het in ieder geval nog eens proberen.... Morgen :)....
Dank je wel voor alle tips, en sorry voor het vervuilen van dit draadje.....
 

RogerS

Forumguru
Ik ben de Engelse PDF handleiding aan het lezen :koffie: van de Columbus. Je kunt duidelijk zien dat deze vertaald is vanuit het Duits. Een voorbeeld:

The navigation system will also recognise the character sequence “AE”, “UE” and “OE” instead of the German specific characters “Ä”, “Ü” and “Ö” vom Navigationssystem erkannt.
:ahum:
 

Fabia II Sport

Actief lid
Kan het zijn dat in de nieuwe software het DVD kijken onder het rijden niet meer werkt ? (VoiceControl en Tone knop) bij mij werkt het in iedergeval niet meer op de 2010 uitvoering.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

MarcoO2

Forumguru
Dat werkt toch nooit onder het rijden, tenminste, als je harder dan 8 km/u rijdt (tenzij je er iets aan hebt laten doen)?
 

Fabia II Sport

Actief lid
Bij mijn vaders Octavia (O2) werkt het wel, VoiceControle paar seconde indrukken tot de toon, en dan de Tone knop.
Je kan dan tijdens het rijden DVD (kinder DVD's voor de bijrijder ..... ;)) kijken.
Alleen moet je dan niet aan het volume komen want dan krijg je de melding dat je geen dvd kijken mag tijdens het rijden.....
 

hemi24

Forumguru
Is de mogelijkheid om DVD-te bekijken tijdens het rijden met het truukje van indrukken "Tone"-knop niet komen te vervallen met de FW ná 2664?!?
 
Afgelopen vrijdag heeft mijn Columbus het loodje gelegd. Hij weigert elke dienst. Bij het starten van de auto krijg ik wel het welkomst-scherm, maar vervolgens gaat het scherm op zwart. Een tiental seconden later volgt weer het welkomst-scherm en dat gaat weer op zwart. Dat herhaalt zich continu, hij bijft maar opstarten. Touchscreen werkt niet. Ook radio, de harde schijf etc. weigert elke dienst. Harde schijf, radio etc ook niet meer te benaderen via de maxidot. Maandag dus maar even naar de dealer.

Is dit een bekend probleem? Kon er op het forum niets over vinden.
 

EdK

Forumguru
Haal de columbus is geheel van spanning af !
Dus ff die columbus uitbouwen ( moet makkelijk zijn, vraag aan dievengilde ) en dan de stekkers even los voor een minuut.
Daarna weer op stekkers erin en kijken wat hij doet !
Of zit er toevalig ergens een reset knopje ergens ( manual)

Scheelt je weer een ritje dealer en vrije tijd die je moet opnemen.
 

Captain Hook

Forumguru
Is die Columbus niet apart gezekerd?
Dan is het makkelijker om ff de zekering los te halen dan de hele unit uit te bouwen (ook al kan dat volgens het dievengilde heel gemakkelijk)
 
Nieuwe HDD aan MDI van Columbus

Even iets heel anders tussendoor. Omdat de 2,5" HDD was overleden (een oude uit de laptop, was niet voor niets op tijd vervangen...) heb ik een nieuwe HDD gekocht en aangesloten. Het is een 1,8" HDD geworden van 30 Gb. Ik heb gekozen voor 1,8" omdat deze minder stroom verbruikt en niet duur is (19 euro incl kabeltje).
Wat mij opviel, omdat deze een LEDje heeft: het blijft branden, ook wanneer de sleutel uit het contact is. Betekent dit dat in theorie deze kleine HDD de accu zou kunnen leegtrekken? Of gaat na verloop van tijd ook de stroomvoorziening via MDI van de HDD uit?
 

Ronnie

Forumguru
Wat mij opviel, omdat deze een LEDje heeft: het blijft branden, ook wanneer de sleutel uit het contact is. Betekent dit dat in theorie deze kleine HDD de accu zou kunnen leegtrekken? Of gaat na verloop van tijd ook de stroomvoorziening via MDI van de HDD uit?
Het apparaat blijft "inwendig" nog een minuutje of 10-15 actief, hierna schakelt CAN het apparaat uit en zou het ledje ook uit moeten gaan.
 
Haal de columbus is geheel van spanning af !
Dus ff die columbus uitbouwen ( moet makkelijk zijn, vraag aan dievengilde ) en dan de stekkers even los voor een minuut.
Daarna weer op stekkers erin en kijken wat hij doet !
Of zit er toevalig ergens een reset knopje ergens ( manual)

Scheelt je weer een ritje dealer en vrije tijd die je moet opnemen.

Morgen sta ik bij de garage. Laat het lekker aan hen over. Vrije tijd die ik moet opnemen is niet aan de orde. Is auto van de zaak, dus problemen aan de auto van de zaak kosten mij geen vrije tijd :-). Overigens: soft reset al geprobeerd: geen resultaat.

Overigens hoopt Dreverhaven stiekem op een volledig overleden Columbus in garantieperiode, gevolgd door inbouw van een actueler type met nieuwere firmware en kaarten :-)
 

MarcoO2

Forumguru
Ben benieuwd of jij echt een nieuwer type krijgt. Ik heb ook een nieuwe gekregen, maar wel van hetzelfde type als mijn originele exemplaar.
 

EdK

Forumguru
ze hebben bij PON nog een 2e handsje op de plank liggen.
moeten alleen het stof er even vanaf blazen !!:D
 
Bovenaan Onderaan