Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Darkside

Forumguru
@ Tom Boere: Een originele CD (dus geen MP3) kan je niet kopieren naar de HD. (de RT4 van peugeot kan wel CD's rippen btw).
Dus deze zal je eerst thuis moeten omzetten in MP3.
Daarna kan de CD in het systeem geplaatst worden en zou je het folder icoontje( rechts) vast moeten kunnen houden, dan komt er als het goed is een optie te voorschijn waar je de mogelijkheid hebt om te kopieren.
 

Darkside

Forumguru
Succes. Dit weekend 214 albums geconverteerd naar MP3 zodat ze straks op de HD geplaatst kunnen worden. (16,89GB dus het zou moeten passen).

PS kan de Columbus eigenlijk overweg met playlists? Kon het zo 1,2,3 niet vinden in de handleiding.
 

RogerS

Forumguru
Maximaal aantal MP3's in een directory?

Weet iemand of er een beperking is van het maximaal mp3's in een folder?

Ik wil namelijk 1000 mp3's in één folder plaatsen. Heeft dat misschien ook nog gevolgen voor de snelheid van de Columbus als je de folder opent?
 

RogerS

Forumguru
Dat zou ik wel willen maar ik heb de auto met Columbus nog niet en zodra wij de auto hebben gaan wij op vakantie en heb ik geen tijd om daar uitgebreid mee te "klooien".

Voorlopig heb ik maar een sub-directory per 100 nummers aangehouden.

Mocht iemand het al hebben uitgeprobeerd dan houd ik mij aanbevolen.
 

WillemJan

Forumguru
Hoi RogerS,

Kijk anders even in de manual van de Columbus: https://mediaportal.skoda-auto.com/...ation/B6_Superb_Columbus_NavigationSystem.pdf.

Echter, daar wordt jouw vraag niet beantwoord. Ik neem aan dat er geen limiet op staat. Het meest belangrijke is dat het volgende:

De CD's/DVD's moeten met de ISO 9660-niveau 2 standaard, als ook met het
Joliet-bestandssysteem (enkelvoudige sessie en meervoudige sessie) overeenstemmen.

Goede vakantie!

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan
 

RogerS

Forumguru
Uiteraard heb ik eerst in de handleiding gekeken (RTFM)... Maar bedankt voor het meedenken.
 

WillemJan

Forumguru
@RogerS: er zijn er zoveel die niet de moeite nemen om de handleiding eerst door te nemen.
Achteraf bleek ook dat jouw vraag niet in de handleiding wordt beantwoord.

Succes... Willem-Jan
 

FredV

Banned
@RogerS: Dit zegt de Columbus handleiding (blz 28):
• De kaartstructuur op het aangesloten apparaat mag een diepte van meer dan acht​
niveau's niet overschrijden. Een map mag niet meer dan 1000 bestanden bevatten.

Dit gaat dan over een extern aangesloten apparaat.
 

RogerS

Forumguru
@FredV: Die sectie had ik niet gelezen (ervan uitgaande dat dit alleen voor apparaten geldt die via MDI worden aangesloten).

De tekst:

  • Bij de weergave van een apparaat met een harde schijf (HDD) met een zeer groot gegevensvolume kan er een vertraging optreden bij het inlezen van de overzicht van muziekbestanden.
  • Bij de weergave van een apparaat met een ingewikkelde kaartstructuur kan er een vertraging ontstaan bij het inlezen van de overzicht van muziekbestanden.
  • De kaartstructuur op het aangesloten apparaat mag een diepte van meer dan acht niveau's niet overschrijden. Een map mag niet meer dan 1000 bestanden bevatten.
Dat zou betekenen dat het net kan. Ik zal het erop wagen...
 

Yeti Linka

Actief lid
Vreemd geluid tijdens afspelen van muziek uit de Columbus.

Hoi allemaal,

Zo af en toekomt er, tijdens afspelen van muziek, een gong achtig geluid door de muziek heen. Er gaat nergens een lampje branden en kan er niet achter komen wat het is of waarvoor het is. Het de gebruikshandleiding al doorgebladerd en daar ook niets tegen gekomen. Het geluidje is er niet altijd. Zo is het een paar weken weg, en dan is het er ineens weer.

Iemand enig idee wat het kan zijn of waar het voor is?

Andre
 

Yeti Linka

Actief lid
Dat denk ik niet. Ik had het ook toen ik op de snelweg met de caravan erachter. Op de snelweg mag je 120 en met de caravan 90. Dat kan het dus haast niet zijn. Maar ik zal het in de gaten houden.
 
Zo af en toekomt er, tijdens afspelen van muziek, een gong achtig geluid door de muziek heen. .........
Iemand enig idee wat het kan zijn of waar het voor is?

Is het niet je telefoon die via BT gekoppeld wordt? Bij mij klinkt er een gong zodra er verbinding is met de telefoon.
 

Yeti Linka

Actief lid
Nee, niets van dit alles. Ik heb niets voor flitspalen geinslalleerd. En mijn telefoon koppel ik altijd direct als ik ga rijden.

Gisteren nog opgelet of het iets met maximum snelheid heeft te maken. Maar nee hoor. Geen geluid bij overschrijding.
 

piair1982

Forumguru
Waar speel je je muziek van af? Een SD kaart? misschien dat die schijffouten heeft. Dan ff in de pc stoppen en een schijfcontrole uitvoeren. Daarna weer muziek luisteren in de auto. Kijken en voral luisteren of het dan verdwenen is.
 
Bovenaan Onderaan