Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

vormkrijger

Nieuw lid
ooooo dat is goed nieuws :)

Ik zet al mijn elektronica in het Engels.

Ik hoop natuurlijk wel dat de stem van de navi is in te stellen.
Waarschijnlijk niet .....
 

hemi24

Forumguru
Voor het geval je op Engels gaat, kun je nog kiezen uit male of female...

In standje NL is er alleen de Vlaamse dame...
 
Okee, ik blfij vragen hebben over de columbus. Maar als ik in het secret menu kom verschijnt er bij mij in eerste instantie alleen FM en AM (en als ik langer ingedrukt houd gaat hij verder naar het echte secret menu). Maar het gaat mij om die FM en AM. Ik zie vaak ook de optie DAB, maar die verschijnt bbij mij niet als ik in dit menu zit. Is daar een reden voor?
 

coolrunnings

Actief lid
En ja hoor, vannacht was het bij ons in de straat ook raak. Columbus bij mij eruit gejat, RNS-510 bij de buurman d'r uit en de Columbus van de volgende buurman heeft mazzel gehad, die zit er nog in.
Schade-herstel bedrijf meldde nog wel fijntjes dat ik nog "mazzel" heb gehad, omdat ze ook al begonnen waren met het demonteren van de MotorManagamentUnit die onder de bijrijdersstoel blijkt te zitten.
Gelukkig voor mij heeft de buurman ze gestoord in hun werkzaamheden, waardoor ze ervandoor zijn gegaan, want als ze die eruit hadden gehaald, had ik niets meer aan de auto gehad.
Gelukkig zit er inmiddels al weer een nieuwe zijruit in en de nieuwe Columbus is al weer besteld (hopen dat ze niet volgende week weer "op bestelling" langs.
 

hemi24

Forumguru
...de MotorManagamentUnit die onder de bijrijdersstoel blijkt te zitten.

Volgens mij zit daar alleen de module voor de blauwe tand?!?

Toch geen fijn gevoel lijkt me, zo'n braak-kraak! Vooral niet als je straks weer een nieuwe Columbus hebt!
Ze zouden er dood bij neer moeten vallen, of de handen zouden er terplekke af moeten vallen!!!
 

Bakkertje

Forumguru
Het lijkt maar niet op te houden met de diefstallen van de RNS510/Columbus. Volgens mij is er maar 1 manier om dit te voorkomen. Geen Columbus meer nemen, maar een toestel met afneembaar front. Succes met de afhandeling.
 

nomad

Senior Member
De motormanagementunit zit echt niet onder de bijrijdersstoel. Ze moeten bij een schadebedrijf gewoon doen waar ze goed in zijn: schades repareren.
Ze wilden gewoon de BT unit erbij jatten... lekker makkelijk.
 
Inbraak poging

Ook ik heb "bezoek" gehad deze week. Ruit ingeslagen, met meteen een verrassing: mijn auto-alarm. In een woonwijk om 04:30 toch reden geweest om snel te vertrekken. Columbus zit er dus nog in ... Het was op diverse plaatsen raak in de wijk. :mad:
 

Darkside

Forumguru
Ben je tevreden over de mobridge? is de geluidskwaliteit en de bediening goed / makkelijk? Over een paar weekjes krijg ik mijn nieuwe auto. Ook met de mobridge.
 

Wasmachineman

Forumguru
Bij mij herkent de mobridge geen telefoonboek. Dit moet ik nog even laten checken door de dealer die het inbouwde. Geluid etc is gewoon goed.
Ik heb een Noia-E72.
 

rcFred

Senior Member
Darkside, de bediening moet ik doen via het stuur en de maxidot, de Amundsen kan er niet mee overweg. Hiervan was ik al op de hoogte toen ik de module bestelde. Maar dat is voor mij voldoende, zo vaak bel ik niet en als ik bel is het wel iemand uit de helhistorie. Icm de Columbus is alles via het lcd-scherm te bedienen, wat makkelijker is bij het invoeren van een telefoonnummer.
Ik gebruik een Iphone 3GS en heb alleen gemerkt dat ik smsjes niet kan lezen in de maxidot, dat ondersteunt de telefoon niet. Verder werkt het voor mij net zo goed als de af-fabriek module en mijn Nokia e75 die ik gebruikte voor de diefstal van de Columbus.
Qua geluid ervaar ik hetzelfde als met de oude af-fabriek module, gewoon goed. Wel heb ik een andere microfoon nu in gebruik, de kabel van de ingebouwde microfoon was bij diefstal van de Columbus doorgeknipt.
 

Darkside

Forumguru
Ok dank je. Ik heb straks wel een columbus dus ook via lcd te bedienen. Sms had ik al begrepen. Werkt allen met rsap. En mijn Desire kam daar niet mee overweg. Mooi dat het geluid goed is. Dat was nog wel eem punt bij mijn huidige auto.
 
Misschien een vreemde vraag, maar sinds kort hebben wij zo'n shell-fleet tankpas gekregen, en heb ik de POI's voor alle tankstations van Shell, en heb ik ook begrepen dat Columbus geen POI's kan inlezen. Ik moet mijn auto nog krijgen, maar zou de dealer die POI's erop kunnen zetten ipv de 'bekende' manier van dvd kopieren, opnieuw branden en installeren?
 

Fabia

† In Memoriam
Afgelopen zaterdag was ik bij Verdaat, Eindhoven om mijn RR op te halen. Stond er in de garage een twee weken oude SuperB waarbij dus de Columbus navigatie gestolen was. Maar wat helemaal erg was dat het inbrekersgilde dit keer een plaatschaar gebruikt hadden en op precies de juiste plek een gat geknipt hadden in de rechterdeur en zo bij de deurbediening konden komen. Het was een gat van plus minus 10-15 cm rond en het plaatwerk stond naar buiten gekruld. Zelfs de verkoper en het garage personeel hadden zoiets nog nooit gezien. Verder waren er totaal geen sporen van braak en het navigatiesysteem was netjes verwijderd. Maar je staat wel ff heel raar te kijken. Niks is meer veilig onderhand.
 
Bovenaan Onderaan