Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralph

Lid
Voor degene die nog problemen hebben met hun navigatie systeem, met name de firmware. Hier is een link naar een pagina waar de meeste problemen verholpen worden. Er worden directe download links aangeboden om de juiste software binnen te halen. Zo is er ook een CD waarmee je de hele HDD van je columbus kan wissen ingeval van aanhoudende problemen! Het heeft mij in iedergeval enorm geholpen en hoop dat jullie er ook wat aan hebben!

http://vwnavi.com/showthread.php/13...SWL-recovery-CD?p=50989&mode=linear#post50989
 
Ik zie net dat firmware 1300\2800 ook al aangekondigd is...

Firmware 1300 & 2800 announced

New firmware for the RNS510 (B and C models) has been announced (only for European models):

-----------------------------------------------------------
Firmware for B-model only :

#CD:tongue: 0 0 4 . 9 3 4 . 3 0 4
#DATE:2010-04-27

#Project: VWRNS
#Author: RoNe
#Description: C_EU_9.242_t560 C6

#CommentStart:
This is a SWL CD for VW delivery.

#CommentEnd:


#Integrationphase: Delivery cw45/09 C6-samples
#VwSwPartNumber:1T0035680C/1T0035680C/7L6035680C/3T0035680A
#VwSwIndex:1300/1302/1304
#AppsBuild:C_EU_9.242_t560 C6

#CRC16:81

------------------------------------------------------------
Firmware for C-model only :

#CD:tongue: 0 0 4 . 8 9 6 . 3 0 1
#DATE:2010-02-24

#Project: VWRNS
#Author: RoNe
#Description: C_EU_9.242_t540 C6

#CommentStart:
This is a SWL CD for VW delivery.

#CommentEnd:

#Integrationphase: Delivery cw45/09 C6-samples
#VwSwPartNumber:1T0035680C/1T0035680C/7L6035680C/3T0035680A/7F0035680/7E0035680
#VwSwIndex:2800/2806/2802/2808/2804
#AppsBuild:C_EU_9.242_t540 C6

#CRC16:c80f
------------------------------------------------------------

At the moment not details about the software changes available.
 

hemi24

Forumguru
Laat me raden: ...alleen verbeterde stabiliteit en snelheid...
(ondanks wat er op de laatste regel staat geen details?!?)
 
ok, eindelijk heb ik de columbus bijna werkend in mijn auto. Het navigatieinbouwbedrijf kreeg helaas niet geheel mijn stuurbediening in werking. Alleen de volume knoppen werken nu op het stuurwiel, de trackchang, vooruitspoelen, terugspoelen en mute knop werken niet. Is er iemand met een oplossing voor dit probleem? zou fijn zijn als ook dit werkt....
 

WillemJan

Forumguru
ok, eindelijk heb ik de columbus bijna werkend in mijn auto. (...)

Hoi,

Even voor de volledigheid: wat is je auto? Als het een Octavia Pre Facelift model is, moet er op de DVD iets worden aangepast. Daarover is op dit forum meer te vinden. Weet uit mijn hoofd even niet wat.

Daarnaast: waarom levert zo'n bedrijf een niet-werkende configuratie af?

Met vriendelijke groeten.... Willem-Jan
 
ik heb een pre facelift O2 inderdaad. IS die aanpassing die ik zelf kan doen? Of moet hij weer op een computertje worden aangesloten?
 

WillemJan

Forumguru
ik heb een pre facelift O2 inderdaad. (...)

Op het DVD image (iso bestand) moet je 2 bestanden aanpassen. Als je dat gedaan hebt, en de installatie opnieuw opstart, zou je probleem opgelost moeten zijn.

Zometeen zal ik even voor je kijken. Ben nu wat anders aan het doen.

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
@MichielV: Zie http://www.my-gti.com/1198.

Extract files PQTABLE and SKTABLE from image (use magiciso or ultraiso). Files can be found from path: \VUCI\B101\RNSMIDEC\PROG
Switch the filenames by just renaming SKTABLE to PQTABLE and vice versa
Overwrite the renamed files back to image and save the image. Burn this image to DVD or CD.
Load or reload the Firmware to your RNS-510 using the steps below.
Voilá… buttons are back!

Dit geldt alleen voor de Octavia pre-facelift modellen!!!!!!!!

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan
 
Dag WillemJan,

Top dit lijkt mij inderdaad de oplossing. Nog even een paar vragen als ik dit ga doen. Ik zal eerst checken of ik de 1100 firmware erop heb staan. Verder nog wat vragen:
Blijft mijn (softwarematige DVD vrijschakeling) intact na het installeren van de nieuwe firmware? Blijft de rest werken zoals alle info op mijn maxidot etcetera. Kortom blijven alle overige functies die nu prima werken, na installatie van de nieuwe firmware intact?

Nogmaals bedankt voor je antwoorden!
 

WillemJan

Forumguru
(...)Blijft de rest werken zoals alle info op mijn maxidot etcetera. Kortom blijven alle overige functies die nu prima werken, na installatie van de nieuwe firmware intact?

Nogmaals bedankt voor je antwoorden!

Jazeker, geen probleem mee gehad (met de S2). Over de overige zaken durf ik geen uitspraken te doen.

Succes... Willem-Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan