Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

lock

Actief lid
[moderatorbreak]Niet onnodig quoten![/moderatorbreak]

Zal het een en andere ff om moeten zetten dus. Top. Kan die ook plaatjes van de cd lezen. Net zoals itunes doet?
 

Freddy-v

Nieuw lid
Vraagje
Heb net een Octavia Business Elegance besteld, dus met de columbus.
Weet iemand of / hoe de Parking distance control hierop wordt weergegeven?
Of heb ik straks alleen maar een akoestisch signaal??

Hoor graag.....
 

WillemJan

Forumguru
@Freddy-v: nee hoor, er wordt een auto weergegeven. Op de auto zie je waar je op moet letten. Werkt heel erg goed!
 

ebmc

Lid
Ja voor zover ik weet wordt op de columus netjes visueel aangegeven hoeveel ruimte er nog is. Zowel voor als achter (als je PDC voor als optie hebt).

vw_rns_510_ops_front_rear.jpg
 

Ralph

Lid
Voor degene die meer informatie willen over de updates voor het columbus systeem (inclusief download locaties) kijk ff naar : my-gti.com

Aan de linker kant RNS510 kiezen...
 

eskimo

Nieuw lid
navigatiestem

Ben sinds kort in het bezit van de O2 1.2 TSI BL Elegance en dus ook het columbus systeem. Ben helemaal gelukkig met deze keuze op 1 punt na .
De navigatiestem van de dame vindt ik (en ik druk mij nu netjes uit) redelijk irritant. Ikw as hiervoor een TomTom systeem gewend en daarin kon ik voor meerdere stemmen kiezen.

Vraag is nu kan ik binnen columbus ook kiezen voor een andere stem of kan ik andere stemmen uploaden naar het systeem.
 

nomad

Senior Member
Het is niet mogelijk een andere stem te kiezen. Wel een stem in een andere taal, maar geen andere nederlandse stem.
 
@WillemJan

De Columbus ondersteund wel degelijk jpg bestanden alleen niet als album covers, maar bij visitekaartjes (via SD) kan dit wel degelijk, zie foto...

En ja ik heb het halverwege vorig jaar getest en het werkt, ondanks dat het wel onhandig is om deze visite kaartjes te maken moet namelijk via http://vwlabs.com/ de visite kaartjes uit bv je GSM of outlook werken niet.

Apart from this, the RNS 510 also has the function “Picture Navigation”. With this function, it is possible to attach one’s own pictures to the respective addresses or geographical data. On saving these on an SD card and transferring them to the RNS 510, these pictures are displayed and selected and the routes are calculated.

rns-510.jpg


@Lordje

Er zijn al aardig wat mensen hier die de BMW kaarten gebruiken ipv de VW kaarten.

+ BMW kaarten zijn actueler
+ BMW kaarten hebben zowel Oost als West Europa kaarten op een DVD
- BMW kaarten hebben geen rijbaanadvies
- BMW kaarten hebben geen 3D landscape view (of hoe dat ook heet, wel gewoon 3D)


@eskimo

Wees blij dat je geen Opel Insignia gekozen hebt dan is de Nederlandse taal alleen in het Belgisch te krijgen... :tongue:
 

lock

Actief lid
pauze tijdens bellen

Ik vroeg me af of de muziek op pauze gaat als je gebeld wordt. Nu in mijn huidige auto wel. Als ik wordt gebeld of ga bellen gaat de cd op pauze.
gebeurt dit ook of speelt hij rustig verder?
 

hemi24

Forumguru
voor zover ik weet gaat het afspelen van de mp3's op pauze bij een mute van de telefoon.
Als je het volume op "0" draait stopt deze in ieder geval en wordt het afspelen vanaf het 'stoppunt' hervat als het volume weer wordt opengezet.

... ondanks dat het wel onhandig is om deze visite kaartjes te maken moet namelijk via http://vwlabs.com/ de visite kaartjes uit bv je GSM of outlook werken niet...

Ik gebruik altijd de volgende site voor het aanmaken van adressen op de SD kaart: http://www.volkswagen-nav-companion.de/search.jsf

Reden waarom de visitekaartjes van je gsm of outlook niet werken is waarschijnlijk omdat dit een oudere versie is van de v-card bestand; De Columbus slikt versie 3.0
 
Voor de mensen met een RNS 510 (Columbus).. Er komt een beveiliging aan tegen het "lenen", word door PON zelf ontwikkeld:
http://passat.be/viewtopic.php?f=125&t=34108&start=15

UPDATE omtrend beveiliging van de RNS 510:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste mensen,

Hierbij de toegezegde update.
Afgelopen dinsdag is zoals aangekondigd het tweede prototype van de bescherming samen met PON geëvalueerd.
Dit prototype heeft de (heftige) sterktetest goed doorstaan.

Het definitieve model wordt hier en daar nog wat verstevigd en verder verfraaid.
De versteviging is nodig om de laatste zwakke plekjes op te lossen.
De verfraaiing is nodig om de beveiliging er netjes te laten uitzien, zonder grote inbreuk op het uiterlijk van het interieur.

PON heeft de wens uitgesproken om medio juni 2010 de definitieve bescherming op de markt te gaan brengen.
Er wordt dus heel erg hard gewerkt om een oplossing zo snel mogelijk aan te kunnen bieden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Jeroen
 

EdK

Forumguru
Enne.......... alle columbus eigenaren krijgen deze graitis in een terugroep actie gemonteerd in hun wagen met columbus ongeacht de leeftijd van wagen en navgatie systeem ?? :crazy:
 

lock

Actief lid
bedankt voor het antwoord. super om te weten. Kan niet wachten tot me wagen er is. Maar eerst nog ff naar thailand :)
 

hemi24

Forumguru
Maar hoe zit het nou met die aangekondigde beveiliging?

Heb op de gelinkte site gekeken, maar daar schijnt PON bij navraag van niets te weten...!?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan