Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
Ik sluit me aan bij WillemJan: Bij S2 en O2-FL modellen de bestanden NIET omdraaien; alleen voor de pre-FL O2...
 
De bestanden omdraaien was geen hele goede set van je. Dat is alleen voor de Pre-FL.
Ook snap ik niet helemaal goed waarom je een unofficial cd-image hebt gebruikt. De official moet je hebben.

Het terugwisselen van de 2 bestanden moet je in ieder geval doen. Of nu wel de official pakken. Maar in beide gevallen betwijfel/weet ik niet of daarmee de menu's terugkomen.

Je kunt een downgrade-optie aanzetten bij het hidden menu. Setup-toets ingedrukt houden voor zo'n 20sec.

Ik heb ook een keer gehad dat de menu's verdwenen waren na een update van fabrieksversie naar 2664. De dealer heeft de radio opnieuw hercodeerd. Gewoon aangeven dat een vriend van je een dvd'tje erin heeft gedrukt met een nieuwe versie. En dat na de upgrade je menu's weg waren. :-)
 

hemi24

Forumguru
De overstap naar 2664 was voor mij vrij simpel:

- ondersteuning van SD kaarten met capaciteit tot 32GB;
- aanduiding van de max snelheid;

Volgens mij is er op een marginale verbetering van de stabiliteit weinig nieuws bij gekomen bij versie 2724, dus ook ik zie voorlopig af van een verdere update...
 

nomad

Senior Member
@hemi24: Er is wel een update voor de 1.6 CR TDI.
Die heet 2.0 TDI en heeft voldoende powerrrrrrrrr.

Maarre.... even serieus. Dit soort dingen weet je toch als je zoiets koopt/least ? De waardes wijzen al uit dat dit geen strepentrekker is. Als ie onregelmatig loopt is er iets anders aan de hand, maar performance problemen zul je mee moeten leven.
 

arfo0210

Nieuw lid
RNS-510 Columbus Firmware Update in Superb II

IMHO: Volgens mij was het omdraaien van deze bestanden juist niet de bedoeling.... Ik heb het toen in mijn S2 niet gedaan. Volgens mij geldt dit alleen voor sommige Octavia's.

WillemJan en Hemi24,

Hartelijk dank voor jullie reactie; ik heb een nieuwe CD gemaakt van de image zonder de 2 bestandjes PQTABLE en SKTABLE om te wisselen/hernoemen en heb die gisteravond opnieuw geladen. Na een succesvolle update was de volume regeling hersteld, echter het AUDIO en NAVIGATION menu ontbraken nog steeds… :( Maar… toen ik vanochtend de auto startte waren alle menu’s weer aanwezig! En alles werkt! Super! Heel hartelijk dank voor jullie support in deze! :aangenaam:

Dus, even voor alle duidelijkheid: een update van RNS-510 Columbus (3T0035680A) in Skoda Superb II (2010) van firmware 2684 naar 2724 werkt 100% met de hieronder aangegeven image; de bestanden PQTABLE en SKTABLE hoeven niet te worden omgewisseld/hernoemt.


[moderatorbreak]Link verwijderd[/moderatorbreak]

Nu nog een laatste vraag: hoe kan ik extra POI’s laden? Bijvoorbeeld die van Flitspalen.nl of gewoon een lijst met ANWB Campings?

Alvast bedankt allemaal; ‘k vind het nu al een super forum!
 

hemi24

Forumguru
@nomad: hee bijdehandje: ik heb met veel plezier zonder over vermogen te klagen in een 02 1.9TDI gestuurd en de 1.6CR heeft dezelfde spec's...
Ik wou nu eenmaal de EBL en niet een kale 2.0TDI... Kan ik in de Nederlandse files lekker spelen met de extra opties die deze versie rijk is, waaronder de Columbus.

...en daarmee maar weer ontopic: Columbus!!!
 

arfo0210

Nieuw lid
2724 van "Josi" of Official... & POI's Laden in Columbus

Hallo RalphMalph,

Ik zag je bericht net iets te laat :eek:, maar heb alsnog de official gedownload en geladen. Klein minpuntje v.w.b. die Official image: hidden menu werkt niet meer, maar is snel te verhelpen met de unofficial recovery image van Josi [moderatorbreak]link verwijderd[/moderatorbreak] Werkt allemaal super! Ook mijn welgemeende dank natuurlijk naar jou voor je snelle support vanaf het begin; TOP! :worshippy:


[moderatorbreak]
Niet verwijzen naar sites met illegale software!
Lees nog even de Forumregels aub.

3. Auteursrechten van forum, illegale software en materiaal beschermd door auteursrechten
<knip>
Het plaatsen en/of linken naar illegale software en beschermd materiaal is niet toegestaan. In deze categorie vallen ook links naar sites die deze materialen aanbieden, zoals Eweka, KaZaa, eDonkey, Emule, torrentsites e.d.
Tevens accepteren wij het niet, dat er kopieën van software worden aangeboden (al dan niet tegen betaling), zoals bijv. navigatiesoftware en/of landkaarten, waar auteursrechten op van toepassing zijn.
Indien het duidelijk is, dat het over boven beschreven materiaal gaat, zal het desbetreffende topic gesloten worden en krijgt de poster ervan een waarschuwing.
Mocht er vanuit de controlerende instantie (BREIN bijv.) toch een sanctie worden opgelegd aan Skodaforum.nl ten gevolge van het posten van of linken naar beschermd materiaal door een gebruiker, is Skodaforum.nl bereidt mee te werken aan onderzoek en alle beschikbare gegevens van de poster hiervan vrij te geven. Eventuele schade, welke Skodaforum.nl leidt door boven genoemde activiteiten zal verhaald worden op de poster.
Wij verwijzen voor alle duidelijkheid ook naar de website van BREIN: http://www.anti-piracy.nl/piraterij/faq.asp

Volgende keer dat iemand linked naar sites waar illegale software op aangeboden wordt, krijgt die persoon zijn/haar 1e waarschuwing.
[/moderatorbreak]

Allen en iedereen nogmaals bedankt… alleen nu die POI’s nog… Iemand een tip/idee/suggestie? :icon_smile_question

THNX.
 
Graag gedaan Arfo. Ik lees dat als je de menu's kwijt bent je ze dus wel weer terug kunt krijgen, dat wist ik niet. Mooi om dat ook te weten.
Na een half uur zonder contact, stopt de Columbus compleet. Na weer op contact te zetten heeft de Columbus een koude start gehad. Dus dat verklaart waarom je het niet direct zag en smorgens wel.

POI's is een apart verhaal. De enige manier schijnt te zijn om ze in de navigatie-dvd bij in te bakken via een programma'tje dat heet POI-editor. Zelf ben ik daar nog niet aan toegekomen om dat te doen.

Het idee. Kopieer de hele nav-dvd naar je harde schijf. Download je POI's die je wilt hebben. Start POI-editor. Voeg ze toe aan de bestanden op je harde schijf , pas het label en een configbestandje in de root aan (anders ziet de Columbus geen nieuwe dvd) en brand een nieuwe dvd. Laden in de Columbus en klaar ben je.

Nadeel is dat je bij nieuwe/gewijzigde POI's weer een nieuwe dvd moet maken.
 

lock

Actief lid
Wat is de bestands opbouw voor muziek op de schijf?

Ben ff al alles op een rij aan het zetten en ben hier erg benieuwd naar.
bijv;
artiest naam----->album
 

MarcoO2

Forumguru
Dat hangt er van af hoe jij het inricht. Als jij mappen of bestanden naar de HDD kopieert, neemt'ie gewoon de mapstructuur inclusief bestandsnamen over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan