Het grote Bolero topic

Kwam dit tegen op de Skoda Uk site, klaarblijkelijk zou er een
software update zijn voor de Bolero, waardoor het laden van mp3
bestanden aanzienlijk versneld wordt.
Bij navraag bij mij dealer was hier nog niets van bekend.
Heeft iemand deze update al?

(onderstaande eigenaar heeft een gloednieuwe Octavia met Bolero)


After reading this thread I popped down to my local dealer.

Firmware was checked, if I remember right I had 053 but it said the latest was 054. Updated in about 1/2 hour and I can now say I have a very quick Bolero.

It takes just a second to do anything now.
 

yprgwt

Lid
Wat doe je dan na de download ?
Het is een programaatje wat een oplossing biedt voor de langzame sdkaarten lezerij van de Bolero.
De maker is er achter gekomen dat de Bolero tot 9 mapnivo's probeert te scannen. Als je er dus voor zorgt dat er 9 nivo's diep mappen op staan die leeg zijn en dan pas in diepte map 10 muziek plaatst en met afspeellijsten werkt dat de Bolero best snel kan zijn.

picture.php


Wat je dus moet doen is het volgende:

Je maakt een map (SDKaart) op je pctje,
Dondert daar de muziek in die je wilt hebben bij voorkeur met mappen (Rock, Rammstein, Rock top 500 enzenz) en laat dan het programmaatje zijn ding doen op die hoofdmap (SDKaart).
Als hij klaar is, kopieer je de hele inhoud van de map SDKaart naar je sdkaartje en je plaatst 1 mp3tje in de root van de sdkaart (anders start de Bolero niet de muziek op; hij geeft dan aan dat er niets op de sdkaart staat; hij leest namelijk maar 9 nivo's diep)
Je kan dan nu de speellijsten kiezen in je menu van je Bolero.

Hopelijk is het begrijpelijk beschreven, anders hoor ik het wel...
Groet Frank
 
ik gebruikt het al enige maanden werkt perfect (zie post 108)
ben al een poosje bezig met de dealer omdat er volgens de engelse
skoda site een update zou zijn voor de Bolero om het trage inlezen van
mp3 files aanzienlijk te verbeteren.
tot nu toe nog geen stap verder, volgens de dealer is deze update nog
niet beschikbaar?
 
even enkele vragen over de Bolero:

- als ik de bluetooth optie bestel kan ik dan ook via de Bolero de telefoon opties gebruiken?
- worden de pdc gegevens ook grafisch weergegeven via de Bolero (zoals ook op de Columbus gebeurt)
- als ik de MDI opties bestel kan ik dan ook Ipod/USB bedienen vanuit de Bolero?

Ik zou namelijk een Columbus in mijn Yeti laten zetten (incl. bleutooth en MDI), echter dat is best prijzig en ik maak me vooral zorgen over de diefstal gevoeligheid.
Dus twijfel ik nu om wellicht de Bolero te laten zitten en afneembare navi (tomtom of iets dergelijks) te gaan gebruiken.
Dus ik wil eigenlijk weten welke functies ik dan mis die ik wel op de Colombus zou hebben (buiten de HDD/DVD playback en navigatie)...
 
Bolero, telefoon, pdc en MDI

even enkele vragen over de Bolero:

1- als ik de bluetooth optie bestel kan ik dan ook via de Bolero de telefoon opties gebruiken?
2- worden de pdc gegevens ook grafisch weergegeven via de Bolero (zoals ook op de Columbus gebeurt)
3- als ik de MDI opties bestel kan ik dan ook Ipod/USB bedienen vanuit de Bolero?
.
Ik kan hetvolgende alleen voor mijn Octavia met bluetooth en Bolero zeggen natuurlijk maar....
1- Ja, dat kan
2- Ja, als je parking distance control bedoelt.
3- Weet niet, die optie heb ik niet. (als je naar de link in bericht 120 (van Ralley) gaat en op blz 12 rechterkolom gaat vind je het antwoord, ja dus)
en nog meer details over Apple en MDI vind je hier: https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/en/Device/MDI/MDI_2010_EN.pdf
 
Heb een vraag over de Bolero. Ik lees hier en daar dat er verschillende firmware versies zijn welke problemen oplossen. Nou krijg ik binnen twee weken mijn nieuwe Octavia met een achteraf door de dealer ingebouwde Bolero. Hoe check ik of ik inderdaad een nieuwe heb gekregen en niet een uit voorraad met "oude" hardware en firmware. Heb al zitten spitten op het web maar kon niet direct een mogelijkheid vinden om Hardware en Firmware versie op een makkelijke manier uit te kunnen lezen, door bijvoorbeeld een toetscombinatie. Iemand enig idee?

Dank

John
 

v.kommeren

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik rij sinds kort een octavia 2 van de eerste lichting.
Ik heb hier onlangs een Bolero radio ingebouwd van een faclift onctavia 2.
De volgende ochtend was mijn accu leeg, en na wat navraag schijnt dat te komen door lekstroom van de Bolero.

Ik heb hier en daar iets gelezen dat dit verholpen kan worden door "de gateway van de canbus te veranderen"
Ik hoop dat een van jullie mij beter kan uitleggen hoe en wat er precies moet gebueren.

alvast bedankt voor de reacties!
 

LoneWolf

Nieuw lid
Hallo Iedereen.

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een SuperB II uit 2008. Na een week lang spelen en onderzoeken loop ik tegen het volgende probleem op:

Ik heb een vraag over de Bolero icm Bluetooth en het Maxi-dot scherm.

Mijn Superb is af-fabriek geleverd met een bluetooth ontvanger (ik kan even niet opzoeken welk serienummer precies). Als ik met mijn Android (draait op JB 4.1.2) telefoon op zoek ga naar SKODA_BT kan ik zonder problemen koppelen. Audio afspelen en telefoneren gaat prima....echter ik krijg geen enkele gegevens (telefoonboek, laatste oproepen enz.) te zien, zowel niet op de Bolero, als op mijn maxi-dot scherm (ik kan daar ook nergens de optie Telefoon selecteren. Ook kan ik mijn telefoon niet bedienen via de telefoonknop op mijn stuur of via de "Phone" knop op de Bolero. Het resultaat is dan dat de radio op 'mute' springt.
Er zat op het dashboard wel zo'n hele mooie jaren negentig nokia carkit geschroefd...deze heb ik eraf gehaald en ik kwam twee stekkertjes tegen (1 paarse antenne-stekker, en een zwart blokje met 4 gekleurde draadjes), zou het zo kunnen zijn dat deze toch op de Bolero moeten worden aangesloten, of ligt het probleem ergens anders.

Alvast bedankt voor evt. reacties
 

Rallye

Forumguru
Ik moet na het voor de eerste maal aanmelden van de telefoon op de telefoon toestemming geven voor toegang tot de SIM-kaart. Na een paar seconden verdwijnt de vraag om toestemming. Als ik die toestemming niet meteen geef, kan ik dat, zo lijkt het niet meer aanpassen. Zou dat jou ook overkomen kunnen zijn?

Je zou de telefoon eens weg kunnen gooien uit de Bolero en opnieuw aan kunnen melden. Kijk dan gelijk eens op je telefoon naar zo'n melding.

N.B. Ik heb geen af-fabriek carkit, noch een Bolero.
 

LoneWolf

Nieuw lid
Ik moet na het voor de eerste maal aanmelden van de telefoon op de telefoon toestemming geven voor toegang tot de SIM-kaart. Na een paar seconden verdwijnt de vraag om toestemming. Als ik die toestemming niet meteen geef, kan ik dat, zo lijkt het niet meer aanpassen. Zou dat jou ook overkomen kunnen zijn?

Je zou de telefoon eens weg kunnen gooien uit de Bolero en opnieuw aan kunnen melden. Kijk dan gelijk eens op je telefoon naar zo'n melding.

N.B. Ik heb geen af-fabriek carkit, noch een Bolero.


Bedankt voor het meedenken!
Ik heb je tip opgevolgd, echter helaas zonder resultaat. Zou het zo kunnen zijn dat bij mij de de hele optie gewoonweg nooit is geactiveerd en dat dit eerst via de VAGCOM geregeld dient te worden? Ik ga binnenkort op visite bij een bevriende automonteur, als het goed is kan hij de hele rataplan uitlezen. Ik laat wat weten als het gelukt is.

p.s.
Ik heb gisteren geprobeerd om een 'oude' Nokia N82 te koppelen, hier kreeg ik inderdaad wel de vraag voor toestemming tot de SIM-kaart. Maar ook hier kreeg ik geen telefoonboek e.d. te zien.
 

Sharpener

Nieuw lid
Weet iemand welke verwijderingssleutels er nodig zijn om een Bolero los te maken in een 2013 octavia? Ik weet dat er 4 nodig zijn maar het is me niet helemaal duidelijk welke vorm die sleutels moeten hebben.
 

Sharpener

Nieuw lid
Nee, het gaat om het front. Dat moet je verwijderen met 4 platte insteeksleuteltjes. Die zijn er in verschillende vormen binnen de VAG groep. Ik wil ze bestellen maar weet niet exact welke.
 

Redcap

Lid
Ik heb ook een Bolero (auto uit 2010) met extreem lange opstarttijden voor een 32Gb SD card. Lees hierover hierboven en elders op internet dat er firmware updates beschikbaar moeten zijn om dit probleem op te lossen. Zijn er hier mensen die dit voor elkaar hebben gekregen bij een Skoda dealer? Word hier moeilijk over gedaan buiten de garantie (lees soms dat het best wat kan kosten en soms ook niets)?
 
Bovenaan Onderaan