Het grote Bolero topic

Bolero en PDC

Is er iemand bekend met het fenomeen dat de PDC weergave niet te zien is op de Bolero? Zo ja, enig idee wat er aan te doen is? De dealer weet het namelijk niet. Volgende stap is dat ik hem met de importeur contact laat opnemen... maar alle hulp is welkom!

Ard

-----------
Octavia 1.8 TSI, DSG, Bolero + soundsystem, PDC voor/achter, trekhaak, Xenon verlichting, ...

OK, gisteren is 'ie teruggeweest naar de dealer... en 't werkt nu zoals verwacht :super:

Nou alleen nog zorgen dat ook de elektrisch verstelbare stoel fatsoenlijk reageert op de verschillende sleutels, maar daar post ik wel een ander berichtje voor :ot:

Ard
 

theo.nl

Nieuw lid
Wat hebben ze er aan gedaan precies en hoe ?

Ik wil ook een Bolero aanschaffen en er zit nu een stream in de auto, ik heb achter PDC

Gr Theo
 
[MODERATORBREAK]Niet onnodig quoten[/MODERATORBREAK]

Helaas weet ik niet precies wat ze gedaan hebben. Volgens mij was het slechts een kwestie van anders/opnieuw configureren van de elektronica.

In eerste instantie kregen ze dit niet zelf voor elkaar, maar na contact met de importeur is het alsnog gelukt.

Bij mij zat de Bolero er echter al wel vanaf de fabriek in. Dus of het hetzelfde werkt met inbouw achteraf weet ik niet. Overigens heeft de Stream toch ook een optische weergave van de PDC, of niet? Logisch gezien zou ik dan verwachten dat dat ook op de Bolero zou moeten werken.

Ard

(Overigens werkt het automatisch verstellen van de stoelen op basis van verschillende sleutels nog steeds niet :mad:)
 

Bas1975

Nieuw lid
Bolero=super

In mijn auto zit af-fabriek een Bolero +soundsystem en heeft ook optische parkeeraanwijzing op het display. Ben over de set heel erg tevreden, geluid is gewoon super voor een fabrieks HIFI-syteem. Er zijn wel twee nadelen aan het syteem; 1; Het display is soms zeer slecht leesbaar, vooral wanneer het heel koud is en ook als het grauw weer is-> display helderheid is gestuurd door lichtsensor.
2; Hoeveelheid informatie en telkens wisselende layout van touchscreen is tijdens het rijden niet altijd even makkelijk in het bedienen. Bijvoorbeeld als je een MP3 directory doorzoekt.
Gr Bas
 
[MODERATORBREAK]Niet onnodig quoten[/MODERATORBREAK]

@ Theo.nl: Als je een Bolero gaat plaatsen zul je waarschijnlijk je Can gateway moeten vervangen door een nieuwere versie, omdat anders de radio de accu leegtrekt. Dit komt omdat de Bolero een ander can protocol gebruikt.
Een tweede gevolg hiervan is dat de grafische weergave van PDC verdwijnt. Dat is wel te fixen, maar dan moet je het stuurapparaat vervangen en bekabeling aanpassen.
 

Glenn_C

Nieuw lid
Past en werkt een bolero uit een s2 ook op een o2 facelift?

Ik heb al wat gezocht maar ik heb nog geen duidelijk antwoord gevonden. Ik denk dat de radio ingelezen moet worden???
 
@Glenn_C Ja hoor een Bolero uit een Suberb past, geen probleem.

Ik heb inmiddels alles in huis om een VW RCD510 in mijn Octavia uit 2006 in te bouwen.
Heb wel nog één vraagje: weet iemand of ik een Can Gateway na het wisselen nog moet aanmelden met VAGCom ofzo? Of is het plug-and-play?
 
Verbetering inleestijden Bolero

Kwam dit tegen of the Britskoda site.

heb het net even uitgeprobeerd en het werkt bij mij
fantastish snel, werd onderhand ene beetje hangerig
van de langzame inleestijd van de data.

Ik heb eerst mijn kaart geformatteerd, toen de files
gekopieerd naar de SD kaart, vervolgens het programma
opgestart en de sd kaart selecteren.

als het goed gaat zie je daarna in de root 1, en al je playlists, als
je op 1 klikt krijg je 2,3,4,5,6,7,8, en in 9 staan al je mp3
files.

als je dit gedaan hebt kopieer je 1 aparte Mp3 file naar de root
deze start dan als eeste op, dan selectie kiezen en vervolgens
kunt je kiezen welke submap met mp3 files je wiltl opstarten.



citaat

Here is version 4 of my little organizer for Bolero SD-cards.

But please follow the instructions:
Copy music folders to some empty folder or to the root of an empty SD-card.
These music folders should not have subfolders - this version can't (later versions maybe will) handle it.
Run my application (point to the folder or SD-card).
The structure is ready for use - playlists are made, and the music folders are moved to the right place (don't touch them!!!!)
The playlist files can be reorganized, but don't touch what's inside ...
Included is a 'mix'-playlist with music from all folders.
And remember to put one mp3/wma-file where the playlists are (in the root)


You can still download from
http://www.lfsv.dk/diverse/setup.zip

Have you installed before, then please uninstall the old version, before installing the new ...


einde citaat.
 

AvE

Nieuw lid
Bolero in de Yeti

Sinds kort heb ik een Yeti met daarin de Bolero Audio. Wat uiterlijk Bolero betreft hetzelfde als degene die in de andere modellen van Skoda (VW) geleverd wordt.
Aan de linkerkant zit een knop voor "PHONE" deze werkt echter op de Yeti niet (geen functie dan alleen mute), mijn Skoda garage bevestigd dit. Hoe kan ik mijn Bolero toch laten communiceren (BT) met mijn GSM. Ik neem aan dat ik alleen software moet aanpassen aangezien de functie niet bekend is in de radio terwijl het in andere modellen wel werkt.

Wie kan mij raad geven wat ik moet doen?
 
Als het zo gemakelijk was, dan had niemand een car kit maar direct zijn Bluetooth
telefoon via de Radio lopen.
Wat ik begrepen heb is dat je een aparte Skoda Module moet kopen die redelijk prijzig is (dacht zo iets van euro 600) dan is het nog maar de vraag op de telefoon goed met dit systeem kan communiceren.
De dealers zelf adviseren een parrot voor euro 190,00 in te laten bouwen, maar
via je Bolero zou het uiteraard mooier zijn.
Mijn zwager heeft een Nissan Qashqai en daar zit dit wel standaard op de radio.

ze ev. ook de Topic van Kensei die een Fiscon module heeft laten inbouwen in zijn
Yeti.
 

AvE

Nieuw lid
Alles ziet er makkelijker uit dan het is, toch raar eenzelfde audio voor diverse modellen auto's maar uiteindelijk toch verschillende (niet werkende) functies(s).
De Bolero uit de Octavia heeft dus wel Phone functie, wat prijs betreft niet veel verschil waarom zou modeule dan €600,- moeten kosten?? Ach prijzen bij de dealer van kabels hebben me vaker verbaasd
 
Of de mudule ook daadwerkelijk euro 600,00 kost is maar de vraag,
ik had zelf geen interesse maar op mijn vraag kreeg is destijds dit
te horen.
Zou daarom toch even via de dealer navragen of Bluetoothtoch niet kan
en wat het extra gaat kosten.
mvgt.
 
Update, eerst de oude versie verwijderen!

Version 5 of the 'bolero_sd_organizer'-application is ready now at:
http://www.lfsv.dk/diverse/setup.zip (remember to uninstall the old version)
I've added some rather useful features (with my own intended use in mind ...), and I think this is close to the final version, unless some of you come up with really brillant ideas.
 

Melis

Lid
Waarschijnlijk pas de s2 ook op o2 want de o2 bolero is hetzelfde als van mijn Yeti. Maar ik heb er ook een bolero uit een s2 in en deze werkt verder prima.
 
Update, eerst de oude versie verwijderen!

Version 5 of the 'bolero_sd_organizer'-application is ready now at:
http://www.lfsv.dk/diverse/setup.zip (remember to uninstall the old version)
I've added some rather useful features (with my own intended use in mind ...), and I think this is close to the final version, unless some of you come up with really brillant ideas.

Begrijp ik het goed dat met deze update de bluetooth functionaliteit in de Bolero kan worden geïnstalleerd?
Ik heb zelf ook een Yeti besteld met een Bolero, dus ik volg dit met interesse
 
Nee helaas niet, met dit programma kan je de inlaad tijd van je data op de sd kaart (die standaard Skoda ? Bolero tergend langzaam is ) versnellen.

Werkt op mijn 8gb kaart perfect.
 

Mapa

Nieuw lid
RCD 510 in Octavia uit 2006?

Ik wilde graag een Bolero (of VW RCD 510) in mijn Octavia II uit 2006 te bouwen. Gaat dit werken? Krijg ik dan de airco en PDC info in het display? Moet ik de CAN bus ook vervangen ivm het beruchte probleem dat de accu leeg wordt getrokken?
 

Jochie

Lid
Weet iemand dit. Is het mogelijk om video af te spelen op de Bolero? Zou het bestand dan op een SD kaartje zetten.
En in welk formaat moet dit dan erop staan??
 
Bovenaan Onderaan