Amundsen Het grote Amundsen-topic

Frup

Forumguru
Ja, 2 jaar garantie. Maar voor koffie garantie zaken klop ik liever bij het koffieforum aan.
Ik heb daar iets meer dan 1 1/2 uur gewacht.
Even naar binnen gegluurd bij de werkplaats. Een wondere wereld waar Willie Wortel zich thuis zou voelen. Ziet er erg professioneel en netjes uit.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Pasi

Lid
Speedcam en/of flitsers : ik kan hiervoor geen actief topic hiervan vinden en aangezien het op een Amundsen ( MIB2 ) moet komen, mijn vraag maar hier geplaatst. Ik heb geen idee of deze bestanden voor meerdere type systemen gelijk zijn, maar als mijn vraag toch naar een ander subgroep/topic verplaatst moeten worden, dan op voorhand excuses.

Nadat ik onlangs de navigatie kaart heb vervangen door een actueel exemplaar, zou ik graag ook de flitsers erbij willen hebben. Niet dat ik vaak te snel rijd, maar wel om de onzinnige boetes te voorkomen, die men krijgt voor enkele kilometers te snel ( in vaak onbekende gebieden ).

Er zijn enkele websites te vinden waar men de 'speedcam' bestanden kan downloaden ( b.v. Briskoda.net ), maar als ik dan de database bekijk, dan staan daar vele landen in, maar Nederland niet. Ook in de bestanden genoemd in dit Youtube filmpje, staat geen informatie voor Nederland ( tenminste niet op naam vermeld ).

Ook zou ik graag e.e.a. per land willen hebben, zodat ik Frankrijk eruit kan halen. Dat i.v.m. de grote boetes die men daarvoor kan krijgen én omdat dat flitsers dáár vaak op voorhand worden aangekondigd waarbij men ook nog de juiste snelheid aangeeft :thumbsup:.

Kan iemand mijn vertellen/wijzen op een website met bestanden waarin ook Nederlandse speedcams ( voor een MIB2 ) staan ?

Laatst bewerkt:

Pasi

Lid
Voor enkele kilometers te snel krijg je, na de correctie, toch geen boete?

Ach, u zal vast en zeker wel weten wat ik bedoel :sneaky:. Misschien : een boete voor enkele kilometers te hard :rolleyes:.

Maar, weet u misschien een website ?

Laatst bewerkt:

Pasi

Lid
.....
Er zijn enkele websites te vinden waar men de 'speedcam' bestanden kan downloaden ( b.v. Briskoda.net ), maar als ik dan de database bekijk, dan staan daar vele landen in, maar Nederland niet. Ook in de bestanden genoemd in dit Youtube filmpje, staat geen informatie voor Nederland ( tenminste niet op naam vermeld ).
....

Blijkbaar heeft de land verwijzingen in de data, niets met de flits informatie te maken, maar met welke taal gebruikt wordt.

Dit Youtube filmpje gevolgd om de POI te installeren.

Helaas kan ik geen Nederland ( NL ) vinden, dus dan maar de data uit 'LANG_GB' gebruikt en gekopieerd.
SpeedCams.png

Omdat ik maar 1 SD poort heb, de betreffende bestanden op dezelfde SD kaart gezet als waarop de kaart staat. Daarna de kaart geplaatst en de update uitgevoerd.

Het aanzetten blijkt toch wat anders te gaan. I.p.v. 1 POI ( voor alle snelheden ), zijn alle snelheden afzonderlijke POI's geworden en moeten dus ook afzonderlijk worden aangevinkt. Maar omdat het meer dan 13 zijn, verschijnt onderstaande melding.
Max.jpg

En dan blijkt het aanzetten van alle waarschuwing niet mogelijk. Dus o.a. 40kph maar uitgezet, want die snelheid wordt in NL niet/nauwelijks gebruikt, laat staan men daarop gecontroleerd en daarvoor flitst.
Max.jpg

Helaas is het ( zover ik weet ) ook niet mogelijk om per land te kunnen kiezen voor of je wel of niet de flitsers wilt installeren/zien.

Of doe ik wat fout ?

Laatst bewerkt:

Frup

Forumguru
Of kiezen voor Sygic of Tomtom Go met flitsermeldingen. Maar ook die bieden geen garantie. En letten op de remlichten van voorgangers.

• Leuk
Waarderingen: Pasi

Rallye

Forumguru
@Pasi : welke Amundsen heb jij? Als ik lees "Omdat ik maar 1 SD poort heb, de betreffende bestanden op dezelfde SD kaart gezet als waarop de kaart staat. Daarna de kaart geplaatst en de update uitgevoerd", denk ik meer aan de Columbus. Die navigeert vanaf het geheugen in de unit, de Amundsen MIB1 en MIB2 vanaf de SD-kaart. In mijn herinnering navigeren de later versies van de Amundsen wel vanaf het geheugen avn de unit, maar die hebben een USB-aansluiting en geen SD-slot?

Pasi

Lid
@Rallye : Zover ik weet is het een Amundsun MIB2 met MST2_EU_SK_ZR_P0363T train.

Als ik de SD met de kaart uit de lezer haal en dan de navigatie start, dan verschijnt er direct een melding dat er geen bron is. Dus de kaart zal niet intern opgeslagen worden.

Mijn Fabia 2017 heeft een USB poort in het middenconsole. Misschien heeft de unit wel 2 SD poorten, maar er is maar 1 toegankelijk linksboven in het dashboard kastje.
Fabia SD kaart lezer.jpg

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Dan was ik op het verkeerde spoor gezet doordat je de term “update uitgevoerd” gebruikt. Voor de kaarten geldt dat niet, maar misschien slaat het systeem POI’s wel op in het systeem en is dat de update die je bedoelt.

Laatst bewerkt:

Pasi

Lid

Het ging mijn nu om de POI's, niet om de kaart ( die had ik eerder al vernieuwd ).

Ik zal ( ergens de komende dagen ) de POI/speedcam bestanden van de SD kaart verwijderen en dan controleren of de POI's aanwezig blijven op de kaart ( die dan dus wel intern opgeslagen worden, dat in tegenstelling tot de kaart/navigatie-data die altijd vanaf de SD kaart komt ).

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Zover ik nog weet van me Fab 3 staat alles op de SD kaart
En als je je tweede SD slot wil gebruiken @Pasi dan moet je even dashboardkastje verwijderen en dan uitmeten waar SD 2 zit tov SD1 en dan even met gatzaag voorzichtig een gat ernaast boren.........

Bovenaan Onderaan