Na enkele PM's met
@Rainesh en na meerdere YouTube filmpjes te hebben bekeken :
Grote kans dat ik het wiel weer opnieuw uitvind ( en als het fout is, laat het maar horen

), maar ...
Huidige firmware : MST2_EU_SK_ZR_P03
63T
Nieuwe Firmware : MST2_EU_SK_ZR_P03
xxT
En dan is MST2_EU_SK_ZR_P03
69T de laatst update ( wat ook vermeld wordt bij mib-helper.com ). Deze file is ( nog ) niet te downloaden via mibsolution.one, maar kan ook worden verkregen via dit forum.
Er zijn op YouTube meerdere filmpjes te vinden en dan lijkt het updaten op zich niet zo ingewikkeld. Maar als je geen diagnose software/apparatuur hebt, blijf je daarna met een error melding zitten, omdat je de nieuwe firmware niet kan bevestigen/activeren ( in één van de laatste stappen in de update ).
Hoe en wanneer die error melding ( tijdens/na het starten van de auto ) verschijnt en of deze hele werking van de Amundsen unit frustreert, dát heb ik nog niet gevonden ( werkt de unit nog wel mét die foutmelding ? ). Maar als ik om die error weg te krijgen toch langs de garage ( of iemand met diagnose apparatuur ) moet, heeft het dan nog wel nut dat ik zelf die upgrade gaan doen ?
Dus nog maar verder doorzoeken m.b.t. die error en hoe die weg te krijgen en/of wat dáár de kosten voor zijn.
.