Amundsen Het grote Amundsen-topic

octavia99

Senior Member
Je kunt flitsmeister nog prima gratis gebruiken met android auto gewoon de oude versie gebruiken en de updates uitschakelen op je telefoon. Voordeel van ingebouwde navigatie is dat je geen data verbruikt.

dj.verhulst

Forumguru
heb wel tomtom op de telefoon staan ,, de kaarten trek ik thuis wel met wifi naar binnen en file info is zo weinig data dat boeit niet , maar zolang de skoda navigatie het nog doet laat ik het zo

Laatst bewerkt door een moderator:

Frup

Forumguru
Sinds kort reageert een deel van het touchscreen van m’n Amundsen MIB2 niet meer. Een verticale rand van ca. 1 cm rechts.
Heel irritant bij het bedienen van de navigatie (Tomtom).
Ik meen dat dit al eens langs was gekomen.
Is dit scherm zélf eenvoudig te vervangen? Of weet iemand een bedrijf in het noorden van het land die dit soort reparaties doet?

IMG_2025-05-13-135546.jpeg

Laatst bewerkt:

Frup

Forumguru
Met zo'n laag stof op je scherm reageert geen enkel scherm meer....... :koffie:
:D ja erg hè?
We zitten met de caravan in Duitsland. In dit gebied teelt men, behalve heel veel wijn, ook veel koolzaad.
Op m’n auto ook een gele waas. Schoonmaken heeft momenteel weinig zin.

Rainesh

Forumguru
Sinds kort reageert een deel van het touchscreen van m’n Amundsen MIB2 niet meer. Een verticale rand van ca. 1 cm rechts.
Heel irritant bij het bedienen van de navigatie (Tomtom).
Ik meen dat dit al eens langs was gekomen.
Is dit scherm zélf eenvoudig te vervangen? Of weet iemand een bedrijf in het noorden van het land die dit soort reparaties doet?

Bekijk bijlage 117051
Heb een collega in Woerden die dit vervangt, uit mijn hoofd 150 of 200 euro was het. Doet voornamelijk reparaties van dit systeem.

• Leuk
Waarderingen: Frup

Frup

Forumguru
Heb een collega in Woerden die dit vervangt, uit mijn hoofd 150 of 200 euro was het. Doet voornamelijk reparaties van dit systeem.Thanks. Maar heb de afspraak al staan. En KMS biedt garantie.
Thanks. Maar heb al een afspraak staan bij KMS. En ze bieden 1 jaar garantie. Heb er wel goed gevoel bij. Blijft wel een hap geld …

Pasi

Lid
Onlangs een Fabia 3 uit 2017 gekocht en ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik e.e.a. kan updaten. De navigatie kaart was een erg oude uit 2017 en deze heb ik nu up-to-date. Maar gezien de oude navigatie kaart, hoe oud is de firmware dan wel en kan je deze updaten ?

Ik heb dit filmpje op Youtube gevonden, waarin e.e.a. wordt uitgelegd, maar ik kan geen nieuwe firmware vinden !

Ik heb een Amundsen Mib 2 unit, met deze SW Train versie : MST2_EU_SK_ZR_P0363T.
2.jpg

Volgens de website mib-helper.com zijn er 2 mogelijke updates ( Latest official firmware update: MST2_EU_SK_ZR_P0369T, Latest possible firmware update: MST2_EU_SK_ZR_P0480T ). Maar als ik dan naar mibsolution.one ga om die firmware/file te downloaden, dan is er helemaal niets te vinden.
Geen update te vinden en te downloaden.png

Doe ik wat fout ? Wie kan mij hiermee helpen ?

Bovenaan Onderaan