Amundsen Het grote Amundsen-topic

D

Deleted member 24009

Graag gedaan :-). Tenzij je helemaal verslaafd bent aan Spotify voegt het ook weinig toe voor dat geld....
 

Rallye

Forumguru
Op jouw Octavia van juni 2016 is Carplay (Smartlink heet dat bij Skoda, dat is Carplay met Android Auto) inderdaad te activeren.
 

Sandeb

Nieuw lid
Nu heb ik hier een vervolgvraag : Ik mag een half jaar een Skoda Octavia III RS rijden met een Amundsen systeem . Zie bijlage HW/SW Versie . ( heb de kaart al wel geupdated ) Ik heb netjes via de VW methode een Meine_Poi_Sammlung aangemaakt. Deze eerst direkt op een SD kaart uitgepakt , systeem kan de data niet lezen en daarna eerst uitgepakt en toen naar SD geschreven , helaas zelfde resultaat..... Wie een tip heeft , mag het zeggen....:cry:
 

Bijlagen

  • Photo-2017-04-22-13-36-20_0860.JPG
    Photo-2017-04-22-13-36-20_0860.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 71

basfaro

Nieuw lid
Heeft iemand ook problemen met de navigatie amundsen, hij loop zo ongeveer 25 meter achter, maw we zijn de straat al voorbij als het pijltje op de kruising staat. Auto en amundsen dus van okt. 2016 met de laatste update voor de kaart. Al diverse keren terug geweest maar men kan niet vinden bij de garage. Ik zoek eigenlijk of dat er meer mensen dit hebben en wat de oplossing is geweest.
 

EdK

Forumguru
Heeft iemand ook problemen met de navigatie amundsen, hij loop zo ongeveer 25 meter achter, maw we zijn de straat al voorbij als het pijltje op de kruising staat
Ach dat komt bij me zakelijke Tommie Tom ook vaak voor...

Maar als je een route hebt ingesteld dan krijg je toch een gekleurd lijntje te zien op de kaart ?
Dus al loopt je pijltje dan achter op jouw snelheid, dan kun je toch zien dat je links of rechts af moet voor het pijltje er is en jij al doorgeschoten bent omdat je op pijltje let ??
 

basfaro

Nieuw lid
Een horloge wat achter loopt geeft ook een tijd aan alleen niet de goede, mijn vorige amundsen deed het wel correct maar dit is bloedirritant zo rijden op de kaart.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Bij mijn Skoda was het heel accuraat en bij mijn huidige auto ook dus het is misschien slim om de GPS antenne eens te (laten) controleren.
 

mh5

Nieuw lid
Skoda en andere gebruikers van het (oude susteem) Amundsen + navigatiesysteem. Voor jullie heb een vraag.
Voor mij is het antwoord belangrijk.
Als bij aankoop van deze Amundsen+ duidelijk was verteld dat de updates € 199.00 kosten. had u dan ook voor dit systeem gekozen of een ander systeem gekocht
Zal graag jullie antwoord willen horen.
Deze uitslag neem ik dan mee voor een rechtzaak.
 

mh5

Nieuw lid
Zoek maar eens in het jaar 2015.
Het lijkt mij duidelijk wat er nu in dit stukje staat.
Het gaat over oneerlijke handelspraktijken.
Graag met ja of nee beantwoorden. Aan deze antwoorden heb ik wat en aan de rest niet.
Ik ben namelijk van de generatie die actie onderneemt en niet alleen maar stukjes schrift en verder niets tot actie overgaat. Het probleem is, principes kosten geld.
Daar zit hem nou juist de kneep.
 

Rallye

Forumguru
@mh5 Als je antwoorden wilt in het kader van je rechtszaak is het welllicht overzichtelijker als je daar een apart topic voor opent. Dan lopen de antwoorden niet door de discussie over pro en contra van een rechtszaak en discussies over de Amundsen zelf heen. Hier kun je dan een link naar dat topic posten.

Daarnaast ben ik toch benieuwd, maar dat antwoord mag ook van anderen komen, wat er in 2015 gebeurd is met de Amundsen dat nu een rechtszaak zou rechtvaardigen.
 
Laatst bewerkt:

mh5

Nieuw lid
Hallo Rallye. Ik zal dat graag willen, maar ik zal niet weten hoe ik dat moet doen.
Misschien door de leeftijd.
 

Ajwesters

Nieuw lid
Even een vraag. Sinds vorige week in het bezit van een Octavia van september 2016 met daarin de Amundsen. In mijn oude octavia had ik een telefoonhouder die in het dashboard gemonteerd was (rechts van de radio, vast gemaakt aan de schroef waarmee de middenconsole ook vast zit). Deze wil ik nu ook weer inbouwen in mijn huidige Octavia. Bij de oude kon ik daarvoor het "plastic" van de middenconsole makkelijk even loswippen, houder vast schroeven en klaar. Nu moet ik waarschijnlijk de Amundsen even verwijderen, maar de vraag is hoe. Ik kan nergens een beschrijving of handleiding vinden. Ik zie wel dat er aan de onder en bovenkant twee sleufjes zitten, dus waarschijnlijk heb je speciaal gereedschap nodig, net al "vroeger" bij de gewone autoradio van die platte staafjes.

Weet iemand dit en zo ja waar kan die dingen halen (of weet iemand hoe het anders zou kunnen?).
 

Rallye

Forumguru
Dit is wel erg verwijderd van de Amundsen, maar goed. Volgens mij zijn telefoonhouders auto-specifiek (zie bijvoorbeeld www.brodit.com). Was je oude Octavia ook een Octavia III? Dan moet je met het bijgeleverde gereedschap (meestal een plastic dingetje waarmee je het dasboard wat opendrukt) de houder opnieuw kunnen monteren. Had je eerder een Octavia II, dan moet je waarschijnlijk een nieuwe houder (of alleen het deel dat aan het dashboard zit) kopen.
 
Bovenaan Onderaan