Amundsen Het grote Amundsen-topic

edero

Forumguru
Dan heb je waarschijnlijk een MIB en geen MIB2. Deze worden volgens mij niet via het updateportal ondersteund.
 

Rallye

Forumguru
Dan heb je waarschijnlijk een MIB en geen MIB2. Deze worden volgens mij niet via het updateportal ondersteund.

@philippe bakker heeft een Octavia van 2014. Daarvan kan de driejaarsperiode nog niet voorbij zijn. Het plaatje van de Amundsen op de sit is zelfs een MIB1, dus ik zou zeggen (maar heb zelf enkel sinds een paar weken ervaring met de MIB2) dat je de MIB1 ook moet kunnen updaten via deze site:

image.png
 

edero

Forumguru
Het plaatje bij mij op de site is de 6,5 inch MIB2.
Volgens mij is er ook een 5,8 inch MIB2 en mogelijk vallen deze niet onder deze update methode.

ww-2.jpg
 

Rallye

Forumguru
Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar het plaatje leek mij een klein scherm. Ernaast staat echter 6,5".

Ik weet niet of er versies van de MIB2 zijn met klein scherm. Ik dacht juist dat het belangrijkste zichtbare verschil tussen MIB1 en MIB2 het grotere scherm van de MIB2 was....

Zie bijvoorbeeld http://www.skoda-portal.de/index.php/2015/04/offizielle-infos-zum-modelljahr-2016/

"Beim Octavia erhalten die Infotainment-Systeme Bolero und Amundsen größere, besser auflösende Bildschirme: die Displays wachsen von 5,8 Zoll auf 6,5 Zoll, die Zahl der Bildpunkte beträgt 800×480."
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
d'ieteren heeft terug gemaild het was een 0 en geen O .... ik tik dat in en het lukt :) dan komt er do not unnecesarily download 22 gb further update in novembre. dus ik heb dan de laatste update zonder dat ik dat wist?
 

Rallye

Forumguru
@philippe bakker Snelle reactie van d'Ieteren. Compliment.

De opmerking bij de download is bedoeld voor mensen die "tig" keer dezelfde download doen (eerste keer, back up, tweede back up, back up op de laptop etc.), wat Skoda geld kost. Dus niet voor jou, die voor de eerste keer de download doet.

Overigens kun je ook op je Amundsen zien wat je kaartversie is. Op één van de vorige pagina's kun je mijn kaartversie (de meest recente) zien. Mocht je inderdaad de nieuwste versie hebben, dan hoef je niet te updaten.
 

edero

Forumguru
Inderdaad zoals @Rallye zegt, eerst ff je versie checken.
Heb je bijv. ECE 2015 (of zelfs ouder), en het updateportal geeft ECE 2016/2017 aan dan kan je deze downloaden en updaten. Maar als je deze nieuwe versie al hebt, dan is het inderdaad een 'unnecesarily download', vandaar de waarschuwing.
 
Bovenaan Onderaan