Amundsen Het grote Amundsen-topic

tlpeter

Actief lid
Ik ben benieuwd of het lukt.
Gisteren viel mij ook weer op dat de snelheidsborden of niet klopten (voorheen wel) of gewoon niet te zien waren.
De update valt mij tegen.
Ik denk dat dit de vorige versie er weer op ga zetten.
 

Roen_skoda

Nieuw lid
Sinds een week (precies op vakantie in Frankrijk) is plots mijn admundsen systeem op zwart. Zekeringen ok, stekkers door garage gechecked, systeem is uitgebouwd, er is contact, maar geen verbinding, systeem gaat niet aan. Bij de dealer gaan ze volgende week proberen om met een speciale VAG/Skoda computer oid vannuit de centrale duitse computer om het systeem aan te krijgen. Lukt dit niet dan een nieuwe, a 1100,- ex btw.... Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik hoor graag, lijkt op een voedings probleem in het component ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Level42

Forumguru
Sindsdien geen problemen meer....
Dat had ik niet moeten zeggen.....zelfde gebeurde gisteren weer. Dit keer hielp een "koude" herstart echter niet ! Nog gekker.....na een minuut of 3 deed ie het weer normaal terwijl ik niets gedaan had (radio aan).

Kan dit misschien met blue tooth koppeling van telefoon te maken hebben ? Is steeds op moment dat ik net wegrijd namelijk....
 

Roen_skoda

Nieuw lid
Ok. Dus een Octavia III met een MIB 1.

Heeft iemand ervaring met dit systeem? Hij wil niet meer aan. Zekeringen ok, bedrading ok,
Accu los gehad. Geen oplossing.
Volgens garage in het component zelf. Gaan nu proberen om met 'super' computer aan de gang te krijgen. Is dat een oplossing? Lijkt me geen oplossing, maar ja je weet het niet.


Ik heb ook een bedrijfje gevonden die zeggen dit te kunnen repareren. (apeldoorn) Iemand ervaring hiermee.
 

Bakkertje

Forumguru
Hmm.. Ik hoop dat je het daarmee red, in feite is de dealer (waar je hem gekocht hebt?) het aanspreekpunt. Voor dit soort gevallen heb ik overigens een rechtsbijstandverzekering, die kun je nog wel eens nodig gaan hebben in het spel tussen dealer en Pon.. Maar ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt!
 

Rallye

Forumguru
Vandaag wat zitten spelen met de Amundsen. Carplay met Siri werkt erg goed. Je moet alleen de voice-knop (die bij mij inmiddels is geactiveerd) wat langer indrukken, anders bedien je de Amundsen zelf i.p.v. Siri. Gewoon in één zin "Navigeer naar y-straat x te z" werkt gewoon, mits Siri je locatie weet (moet je aanzetten). Ook sms-jes dicteren werkt prima.....

Zonder Carplay kan de Amundsen je sms-jes laten zien. Bij een iPhone (tenminste de iPhone SE die ik vanmiddag probeerde, maar die wijkt denk ik niet af van mijn eigen iPhone 6) alleen de berichten die tijdens de rit binnenkomen, maar bij andere telefoons moet je zelfs smsjes kunnen tikken.
 

Rallye

Forumguru
@philippe bakker Dat zou kunnen komen omdat je een MIB1 Amundsen hebt, maar misschien ook door een instelling op je telefoon. Als je een iPhone hebt zou je bij de bluetooth-instellingen van je telefoon (Instellingen -> Bluetooth -> "Je skoda" -> klik op het "i"-symbool) "Toon berichtgeving" aan kunnen zetten. Dat zorgt er bij mij voor de de Amundsen opeens midden onder een envelop-symbool weergeeft.
 

Ziggybaby

Nieuw lid
Hallo , ik heb een Skoda Rapid gekocht ui 2014 met een Amundsen bij een dealer. De Navigatie etc. werkt perfect er zit echter geen SD Kaart in het toestel.Moet ik de dealer hier om vragen/is hij deze vergeten of is dit niet noodzakelijk.
Ik heb totaal geen ervaring met een Amundsen en Skoda.Graag reactie,BVD Mvgr Martin.
,
 
Bovenaan Onderaan