Het grote AliExpress forum

Sjoerdb

Forumguru
En ik twijfel nog over 2 setje reflectoren voor achterbumper voor een projectje, goedkoop in aanschaf en als het mis gaat is hert niet zo erg.

2 van de 3 zijn al in Nederland aangekomen, 11-11 besteld.
 
Laatst bewerkt:

iRob1984

Senior Member
Ik bestel niet vaak wat bij neef Ali, maar toevallig van de week wel. Kheb een infraroodthermometer besteld, primair om eindelijk eens m'n CV installatie waterzijdig in te regelen, maar ik zag laatst een vlog van onze Wegenwachtvrind Robert, waar hij er eentje gebruikte om even snel te meten of er temperatuurverschil zat tussen de aan en afvoer van t koelwater, dus hij is ook nog eens bruikbaar voor de Faab!
En bij bol.com wordt exact dezelfde voor 20-30 euro verkocht, bij neef Ali nog geen tientje (incl verzending).

Ik vind het sowieso dat er bij Bol.com echt heel veel producten worden verkocht die exact hetzelfde zijn als de producten bij Ali tot op het productnummer toe.
Bijvoorbeeld van die hoofdlampen, bij Bol.com rond de €30 en bij ali kost ie €8 en 100% hetzelfde
En het mooiste is dan ook nog dat er staat levertijd 3-4 weken, is ongeveer de levertijd van Ali
 
Laatst bewerkt door een moderator:

iRob1984

Senior Member
@iRob1984 Dat heet dropshipping... :(
Ik heb er wel eens aan gedacht, om dit ook te gaan doen
Maar ik steun liever de Nederlandse economie en koop 9 van de 10 producten gewoon in de winkel.
Mocht het zijn dat deze producten bij Ali vandaan komen, so be it, maar dan heb ik wel een winkeleigenaar geholpen.
Tuurlijk zijn er dingen die ze hier in Nederland simpelweg niet verkopen en dan wil ik wel eens iets bij Ali bestellen
 

Tees

Donateur
Ik wil van harte Nederlandse leveranciers en winkeliers steunen, maar als ze simpelweg dropshipping doen, dan zie ik het nut niet er niet van in. Prima als ze dan extra service bieden of ervoor zorgen dat ze een voorraad hebben zodat ik 't binnen een paar dagen krijg. Maar een prijsverschil van 200% voor niets extra's behalve misschien een iets makkelijkere retour of garantieafhandeling vind ik niet te verantwoorden.
 

iRob1984

Senior Member
Retouren bij dropshipping sites is een no go, want je betaald gewoon €70 aan transportkosten. Als ik iets goedkoops wil hebben dan gewoon via Ali. En als het al kapot is bij aankomst, dan zijn de meeste aanbieders van Ali de beroerdste niet en storten het geld terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
En toen ik vandaag m'n el cheapo multimeter er weer eens bijpakte, begon ik met toch steeds meer te ergeren aan een aantal missende functies (en dat een van de 2 leads al heel lang het puntje vanaf ligt). Autorange zit er niet op, ook geen piep voor 0-weerstand en ik mis eigenlijk ook een min/max functie (erg handig voor het testen van de accu, nu moet ik dat samen met de vrouw doen). Dus maar weer naar neef Ali, en na een paar YouTube review videootjes (Darren Walker test heel veel goedkope multimeters uitputtend) besloten de WinApex ET8101 te laten aanrukken. Misschien nog net op tijd als kerstcadeautje :)
 

BigCheese

Forumguru
Ach als je bij de Action besteld heb je vaak dezelfde prijs en kwaliteit als bij Ali. Heb laatst een goedkoop multimetertje gehaald bij de Action voor iets van 3 of 4 euro, moest even checken of ergens spanning op stond. Als ik hem een keer opblaas dan haal ik wel weer een nieuwe :D

Mijn start-stop stekkertje zou nu ongeveer bij de douane moeten liggen. Ben heel benieuwd.
 

Tees

Donateur
Wat er bij de Action ligt is vergelijkbaar met wat ik nu heb. Prima hoor, ik heb m meer dan 10 jaar gebruikt. Maar t rijtje 'eisen' dat ik hierboven schreef, dat vind je volgens mij niet in een multimeter van de Action.
 
Ikzelf zou aan dat soort apparatuur toch net ff wat meer besteden, maar ok; mijn achtergrond (radiotechniek, nee, geen auto radio’s maar HF-UHF radiotechniek) is dan wellicht anders... maar deze bewuste multimeter.. brr... alle waar naar zn geld.. en dat is hier zichtbaar. Het ding is volgens de Chinezen CAT IV 600v. Ik betwijfel dat ten zeerste. Hij mist echt de nodige input protection. Ik zou deze niet eens in het 230v lichtnet steken. Ik zie slechts 1 minieme PTC, géén MOV’s, geen gescheiden hoogspanning uitsparing op het PCB... die keramische zekering is dan het enige positieve, alhoewel je voor 10A beter de wat grotere variant kunt hebben.

Die UNI-T 125C die hij er naast heeft, daar heeft hij ook een review van, die zit veel beter in elkaar. Heeft alleen geen functie om een grotere stroom dan 400mA te meten (500mA afgezekerd) dat is jammer anders zou dat echt een mooi compact ding zijn.

Ik heb een (BEHA) Amprobe AM-540-EUR;
Die was destijds bij Conrad dan ook wel ruim 100 euro.

1D9DB29F-EA4F-495C-A29F-98ED0E505C30.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Tsja, ik begrijp je helemaal @Disaster-Master, maar voor alle doeleinden waar ik m voor wil gebruiken voldoet ie. Als je die tests ziet wijkt ie ook nauwkeurigheid ook niet veel af van een Fluke, dus dat zit ook goed.

Aan de andere kant is mn oude van de bouwmarkt waarschijnlijk echt niet beter dan deze, en die kwam uit NL en had gewoon de keurmerken die ervoor staan. Dus t zal uiteindelijk wel veilig zijn lijkt me.

Maar ik zal m niet in t lichtnet steken, sowieso zit er NCV op (voor zover ik dat wil vertrouwen) en gebruik ik liever een spanningszoeker voor t lichtnet.
 

EdK

Forumguru
Tsja @Disaster-Master jij zegt het en ik dacht het ookbal.
Heb die dingen al eens ter plekke in rook op zien gaan toen men de meetpennen wat te lang in het stopcontact lieten zitten.
Zo'n universelmeter gebruik ikzelf dan ook alleen met zwakstroom meten en in besturingen die we zakelijk gebruiken.
En zodra de spanningen 230V of 400V zijn dan komt de duspel bij mij uit de lade in me wagen....

En vaak gaat het goed maar ja het zal net die ene keer gebeuren en je hebt de meter in de hand......brrrr
 

BigCheese

Forumguru
Lang verhaal kort, werkt perfect. :dankje:
Vandaag ook het stekkertje binnen, was even pielen om de knoppen netjes los te wrikken maar het stekkertje zat er zo tussen. En het werkt perfect inderdaad, zodra ik start is mijn start/stop gedeactiveerd. Blij mee!

Hbdaf5d55639245728dfb34eab9cf267fR.jpg


Voor de liefhebbers nogmaals de link: https://nl.aliexpress.com/item/4001012474153.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5f5a4c4dzcNYtT
 
Laatst bewerkt:

Sjoerdb

Forumguru
Hopelijk gauw binnen:

Interieur led lampjes
€ 3,52 5%OFF | 10Pcs Auto W5W T10 Led Verlichting 168 Lamp Auto Lamp 2835 Smd Voor Skoda Superb Octavia A7 A5 2 fabia 2 Rapid Peugeot 206 307 407 508
https://a.aliexpress.com/_mNGItwH

Achteruitrijlampen led
€ 9,62 7%OFF | 2x W16W 921 T15 P21W BA15S W21W Canbus Auto auto LED Backup Reverse Gloeilamp Voor Skoda Superb Octavia A7 Een 5 2 Fabia Rapid Yeti
https://a.aliexpress.com/_mLFqSnx

Digitaal waterpas
€ 10,64 25%OFF | R & D 360 Graden Mini Magnetische Digitale Inclinometer Level Box Gauge Hoek Meter Finder Gradenboog Base Meetinstrumenten
https://a.aliexpress.com/_mKSGWAt
2 van de 3 zijn al binnen
 
Bovenaan Onderaan