Het grote AliExpress forum

VAG-man

Forumguru
Eerlijk gezegd wel beter voor de EU, maar zoals gezegd onderwaardering blijft een issue. Invoerrechten geldt dus al vanaf €150,-!
 

Sk_Hans

Forumguru

Ik ben benieuwd hoe de postbedrijven hier mee om zullen gaan. Nu is het zo dat pakketjes onder 22 euro (eigenlijk alles wat ik bestel / kleine electronica componenten) gewoon geleverd worden. Alleen bij een waarde boven de 22 euro komt er BTW bij. De meeste postbedrijven brengen dan meteen ook 12-15 euro aan afhandelingskosten in rekening.

Gaan ze dat straks ook doen? Dan zou ieder pakket dus meteen 15 euro duurder worden en loont het zich niet meer om kleine dingetjes van een paar euro te bestellen.

Overigens gaan binnenkort ook de verzendkosten fors omhoog. Dat is omdat een verdrag afloopt waardoor China als ontwikkelingsland sterke kortingen kreeg op de verzendkosten hier in Europa. Dat is nu trouwens al behoorlijk te merken. Vorig jaar werd bijvoorbeeld een setje schakelaars van 15 euro gratis bezorgd, nu komt er al snel 10 euro bij.
 

EdK

Forumguru
RLC-410, dat is een 5 MP
Die heb ik jaar terug dus ook in een set met NVR en 4 RLC-410 geplaatst bij neef
Onlangs de laatste 2 camera kabels gelegd , die moesten een 50mtr verder tegen gevel gehangen worden. En met full koper UTPgrondkabel is dit ook geen enkel probleem
Zelf heb ik 2st RLC-420, kan ik ook nog optisch inzoomen ! met de NVR
En is prima set en echt plug and play..
 

Rallye

Forumguru
@Sk_Hans Als ik het goed begrijp gaat Ali de Europese BTW afdragen. Jij merkt daar dus (behalve een prijsverhoging mogelijk) niets van merken.
 

Sk_Hans

Forumguru
Dat zou heel fijn zijn. Ik bestel meestal kleine onderdelen die per zending rond de 5 euro kosten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
@EdK bij mijn schoonouders hebben we een RLC-422 (ook met optische zoom) opgehangen, zonder NVR overigens. Maar ik vind de zoom functionaliteit niet zo geweldig, de camera stelt ook niet zelf scherp.
Vorige week de Wifi variant besteld (de RLC-511W) voor in de tuin bij mijn schoonouders ook met zoom, eens kijken of die beter werkt..

Maar ook ik ben erg tevreden over de spullen van Reolink, plug en play.

Ik heb die van mezelf nog wel even gekoppeld gehad aan mijn qnap NAS, dan kun je die gebruiken als NVR, ook dat werkt prima.
 

JeSko

Forumguru
@Desperado

Kan je ook pech met hebben, als ik het juiste bestel doet het toch vaak wat het moet doen, ben benieuwd hoe lang mijn lampjes gaan meegaan, als ik de Ali lampjes hun bouwkwaliteit vergelijk ten opzichte van mijn originele zit daar geen verschil op om eerlijk te zijn. Je moest is weten wat er allemaal in china word gemaakt.

Ik bestel overlaatst lampjes bij het hier bekende en gerenomeerde Xenonlamp.be/nl, en ik krijg gewoon identiek dezelfde lampjes aan als degene die op Ali worden aangeboden. Die bedrijven hier zijn ook niet dom, ginds een massa lampen bestellen en er hier dankzij hun goede naam 70% winst op pakken.
 

VAG-man

Forumguru
Dat laatste is niks nieuws @JeSko. Is zelfs al meerdere malen gezegd. Misschien niet specifiek xenon lamp.be/nl, maar wel dat 99% van de lampjes daar vandaan komen. Ik vind het prima die hoge prijzen bij zo'n Europees bedrijf, maar ik heb dan liever wat geduld dat ze uit China komen.
 

EdK

Forumguru
Maar ik vind de zoom functionaliteit niet zo geweldig, de camera stelt ook niet zelf scherp.
Dit mbt scherp stellen had ik ook in begin, maar nadat ik een firmware update bij reolink van de site heb geplukt en geflasht ben ik van het probleem af.

Dus misschien eens even kijken bij reolink of er wat staat voor je camera ( kan ook op afstand ) en anders via reolink.com een mail sturen.
Had ook wat problemen dat ik me eigen NVR moest resetten ( paswoord kwijt ) en kon nergens vinden hoe dit zou moeten gaan.
Had redelijk snel een reactie en kon dus de boel resetten en uiteraard alles darna weer opnieuw instellen...
 

Captain Hook

Forumguru
@VAG-man Da's een fenomeen van de huidige tijd. :pardon:
Zelden doen lezers/posters de moeite om ff te checken of het gelinkte wellicht al eerder besproken is c.q. al gemeld is.

Want blijkbaar is het (te) veel (?) moeite om je ff in te lezen.
Precies hetzelfde fenomeen (over deze pakjesbende in Luik) werd op tweakers tig keer herhaald. Zo erg zelfs dat de mods aldaar met de grote digitale bezem er doorheen moesten.
En zelfs dan... dan nog blijven mensen niet lezen en toch weer hetzelfde herhalen... :shutup:

Zucht.
 

Bakkertje

Forumguru
In mijn geval ging het iets anders @Captain Hook
Ik krijg een linkje door via de whatsapp over de verloren pakjes en denk hé dit gaat in het ali topic.
Daarna kom ik erachter dat het bericht inderdaad al eerder was gepost..

Maar blijkbaar raakt het vele mensen die op hun pakketje aan het wachten zijn..
 

Bakkertje

Forumguru
En net als je alle hoop op levering op hebt gegeven staat de postbode voor de deur met mijn screenprotectors en hoesje voor m'n Xiaomi Mi 9...

Als die in de vrachtwagen van hiervoor heeft gezeten is er kans dat anderen hun pakketjes ook nog gaan ontvangen ....

Alles was overigens nog heel ...
 

bert44

Senior Member
liege.JPG


Hier kan jezelf even zoeken :D
 
Bovenaan Onderaan