Het Extreme Fabia-1 topic

leslee

Forumguru
ik heb er ook maar gewoon een 1.4tje in liggen. dus vind niet dat dat iets met je velgen te maken hebt.
tis gewoon een manier om je auto te verfraaien (onderscheiden van de rest)

en voordat ik voor de clean look ging had ik zo'n pijp eronder hangen, maar kost een hoop geld als oom agent je aan de kant zet
 

M1K3RsZ

Actief lid
Verlagen is opzich wel een must met die velgen!!!
Ben zelf ook weer aan het kijken voor andere velgen, maar denk toch echt dat ik ze eronder laat zetten van de zomer als ik weer in Italie ben!
De Reis gaat via tjechie dit keer aangezien vrouwlief een soort van rondreis wou gaan maken ;)
Maarre verfraaien is het zekers en ook ik zie het probleem niet met me 1.4, er zijn altijd van die jonge gasten die dan denken ow die rijden we ff zoek maar kan je zeggen dat ze allemaal raar staan te kijken van de 1.4!
@ Leslee Ik ben trouwens nog nooit aangehouden met me uitlaat!!! :tongue: (ff afkloppen)
 

Miez1

Forumguru
Ik heb velgen onder mijn (verlaagde) auto omdat ik ze mooi vindt, niet om uit te drukken dat ik 'snel' ben (want dat ben ik relatief gezien helemaal niet).
 

leslee

Forumguru
@miez1 ja precies, velgen maken de auto. en hoe laag je m ligt is geheel aan jezelf.
@-M1K3RsZ ja maar ik had er een 110mm raceland uitlaat onder die uiteindelijk 97db voort bracht terwij je maar 74db met je 1400 mag maken.
en wat betreft die jonge gastjes die doen hun best maar, heb hem puur voor show en geen GO.
als ik zin in een wedstrijdje heb dan pak ik wel de motor. weet ik zeker dat ik win :-)
 

peter86

Nieuw lid



hallo allemaal, ik ben peter en ben nieuw hiero
ik heb een fabia combi van 2003 1.4 mpi
de foto hierboven is niet de mijne, maar zo gaat ie er wel uitzien.


Uploaded with ImageShack.us
 

peter86

Nieuw lid
hmm octavia heeft toch een rechtere grill?? maar goed, gaat om het idee hoe ie eruit komt te zien.
 

M1K3RsZ

Actief lid
@-M1K3RsZ ja maar ik had er een 110mm raceland uitlaat onder die uiteindelijk 97db voort bracht terwij je maar 74db met je 1400 mag maken.

LoL ik heb vandaag toch maar eens een decibelmeter app geinstalleerd op me iphone en heb t vanmiddag toch even gemeten ikkwam uit op 114dB OOPS
Weet niet of het echt rechtsgeldig is die ap maar stond er toch van te kijken
 

Canon-Eye

Forumguru
toch even gemeten ikkwam uit op 114dB OOPS
En dan te bedenken dat:
a) vanaf 80dB op de werkplek het gebruik (cq beschikbaar stellen) van gehoorbescherming verplicht is
b) elke 3 dB méér gelijkstaat aan 2x zoveel lawaai

Dan kom je zo te zien aardig in de richting van een laag overkomende Jumbojet.
:confused: Is die meting wel goed?
 

MarcoO2

Forumguru
Misschien is de belangrijkste vraag: "is die uitlaat wel goed"? Of is dat in dit geval een retorische vraag? ;)
 

leslee

Forumguru
yo mike,

114db, ik hoop dat het in de praktijk lager uit valt, want boven de 100db wordt er zwaarder beboet
je schrikt ervan omdat het een laag gebrom is en dus minder hard lijkt.
maar klinkt wel sportief, maar daar is t een Remus voor toch?
 

Canon-Eye

Forumguru
Misschien is de belangrijkste vraag: "is die uitlaat wel goed"? Of is dat in dit geval een retorische vraag?
Dat hoort-ie niet (meer), denk ik...:winkie:
Ik zou eerst de meting (laten) controleren. Als die klopt, dan is dit inderdaad de eerstvolgende - zeer reële! - vraag.
 

M1K3RsZ

Actief lid
Ja ja ik weet het allemaal boete ben ik niet zo bang voor maar goed ik weet ook niet of het allemaal klopt hoor want het was gemeten met zo'n gratis iphone app.
Ik denk dat me sound installatie meer herrie maakt hahahaha.
Mar goed ik heb ook een afspraakje gemaakt bij me vaste garage om het boletje ff goed na te kijken De uitlaat is sowieso goed is net nieuw en is inderdaad een Remus speciaal voor de fabia, enkelt heb ik me middendemper ertussenuit gehaald en misschien ga ik die toch wel weer terug lassen.
Ben trouwens ook weer op pad geweest voor me Ipad 2.0 Dashboard, ben nu van plan om hem echt in te bouwen en niet zoals ik nu heb opbouw.
Nieuwe binnen verlichting en nieuw dashboard lampje en middenconsole van dashboard tesamen nieuw opgestuurd voor 68€ terwijl ik alleen voor het middendeel van het dashboard bij de dealer bijna 300€ moest neerleggen.
 

leslee

Forumguru
je hebt gelijk toch, zolang oom agent er niet over valt lekker laten zitten.
plannen klinken goed moet ik zeggen, ben benieuwd naar het eindresultaat.
ook maar eens kijken of ik nog aan mijn plannen toe kom voor het seizoen begint :-)
hou me op de hoogte
 

Hetzer

Forumguru
ik heb wel een erg heftige F-1 RS gezien


Een 1.9 TDI RS met 272 PK
Is dat niet zo bijzonder maar er zit ook een speciale nitro installatie op en dat geeft de RS een slordige 377 PK en 645 Nm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het enige wat er mis mee is ,is dat het alles behalve een "sleeper" is.

90598z.jpg
2mfepoi.jpg
5aoojd.jpg
smxf86.jpg
 
Bovenaan Onderaan