Het einde in zicht van de Yeti en nog ff wachten op de F3 combi

Wodkadrinker

Actief lid
veel en veilige km's in de nieuwe Fabia toegewenst .
Mooie kleur zo zie ik ze niet vaak rijden ,meestal blauw of zwart of oké wit.

Groet Cor
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Zo na een week van rijden ( weekend rit en woon/werk verkeer ) begin ik er al aardig aan te wennen aan deze Fabia.
Het geroffel van de 3 cilinder met optrekken is een niet hinderlijk geluid en doet me weer denken aan mijn motorfietstijd toen ik enkele jaren een V2 Yamaha XZ550 had die ook een eigen roffel had ....

Gister even een mail verstuurd naar VAG Techniek voor afspraak maken voor de fabrieksupdate.
Ga ik van een 95Pk naar een 115Pk , en dit zijn nog geen maximale waardens maar vind het net mooi genoeg voor de Fabia.
Als alles goed gaat moet dit 9 December gebeuren als ik de bevestiging van de datum binnenkrijg van VAG Techniek.

Tevens zat ik net nog even op de RDW site te kijken op kenteken 46 NXB 6 en zoals het eruit ziet is hij op 24/11 op iemand anders zijn naam gezet, op 23-11 zag ik al dat hij al een APK keuring had gekregen die eigenlijk op 4-12 uiterlijk had gemoeten, dus kreeg ik al een vermoeden dat er een koper zou zijn.

Dus als hij inderdaad is verkocht dan kan ik rustig zeggen dat de nieuwe eigenaar er een knappe wagen aan heeft.
En zal ongetwijfeld even geklooi hebben als hij voor de eerste keer een update op de Zenec wil gaan doen....
Maar goed had wel een documentje geschreven en bij papieren gevoegd met how to aanmelden en daarna to update.

En nu maar afwachten of ik iemand in de buurt hem heeft gekocht en ik hem misschien binnenkort nog ga tegenkomen...
Op zich is dat altijd wel leuk, met de RR ook gehad, die kwam ik 2 a 3 maanden later tegen op een parkeerterrein van de super in me gemeente.
En toen ook nog even de nieuwe eigenaren gesproken en wat vragen van het toendertijd achtergelaten Navi beantwoord en uitgelegd....
En ik zie deze nog steeds wel eens rijden 2 a 3 keer per jaar..

Tevens afgelopen zondag nog wat onderdelen bij Superskoda aangeschaft in de vorm van led verlichting voor in cabine, want die gloeilampen is ergenis...
En een tweetal laden / kastje voor onder de voorstoelen , daar ik dat ook bij de Yeti had en me erg goed beviel altijd.
En had verwacht dat hij bij de bijrijdersstoel eronder zou zitten, maar bleek niet geval te zijn en ook niet onder bestuurders stoel. En superskoda had ze voor leuk prijsje en orgineel VAG dus meteen maar meebesteld.
Tevens de sleutel gepimpt met hun onderdeel van metaal en de naam " Fabia" erin gestanst.
Tsja ik weet het , het is een echt hebbedingetje en de één vind het mooi en de ander haat het.....

En ook deze keer was superskoda weer erggg snel met leveren, had zondagmiddag besteld en het was op woensdag al bij me buren afgeleverd......
 

EdK

Forumguru
Terwijl Abraham nog steeds zijn mosterd in Diemen haalt ben ik toch tevreden over de LED verlichting van Superskoda.
Krijg alleen niet de lampunits bij de achterdeuren eruit.
Ik doe hier iets fout, maar had op bepaald moment het idee dat als ik door zou gaan ik de hemel bekleding zou slopen rond de lamphouders.
Dus mocht iemand een manual van ETKA/ELSA hebben dan zou ik hier erg blij mee zijn.

Verder het één en ander al kunnen plaatsen, maar door het fijne winterweer ook bepaalde dingen nog niet.
De kunststof spatlappen voor zitten er wel op en is een appeltje eitje , paar schroeven (torx) verwijderen en dan spatlap plaatsen en de bouten er weer in draaien...

Achterspatborden nog niet gedaan, hiervoor moet ik echt de wielen één voor één verwijderen, en tsja daar is het weer nog niet echt naar geweest.
Dan de laden / kastjes voor onder de stoelen moet ik ook nog plaatsen, voor die 20 eurie per stuk bij Superskoda kon ik ze niet in tsjechie laten liggen.
En nu heb ik de dopsleutel om de stoelrails bouten te lossen ergens in huis liggen, maar opeens is me huis wel erg groot en kan ik dat kreng niet vinden....
Maar een speld in een hooiberg word uiteindelijk ook gevonden dus die dop zal ik ook wel weer tegenkomen als ik naar wat anders op zoek ben...

Tsja en met 1100Km op de teller stond ik verleden week bij VAG Techniek voor de deur om de fabrieksupdate te laten uitvoeren.
Kwam aan met 95Pk en 160Nm en na een 3 kwartier reed ik weg met 115Pk en 200Nm...
Ja heren, ik weet het er kunnen nog veel meer PK's en Nm uit dat 3cil 1000cc blokkie gehaald worden !
Maar de reden dat ik voor de fabrieksupdate heb gekozen is allereerst de prijs die ik hiervoor acceptabel vind ( € 249,00 )
En wat ik hiermee wilde bereiken was dat de wagen NET ff lekkerder op gas zou reageren en als ik wil inhalen dat ik zonder terugschakelen gewoon gas erop gooi en kan inhalen.
En tsja dit is gelukt met deze update !
Het rijd allemaal net ff soepeler, lijkt er op dat hij iets zuiniger is geworden. Maar echt hard maken kan ik dat niet omdat ik minimaal vergelijk heb met het aantal kilometers voor de update.
Dus voor mijn gebruik en met mijn rijstijl is deze update meer dan genoeg, en kan het anderen ook zeker adviseren om te doen als ze een net wat prettiger rijdende wagen willen hebben maar niet willen (durven ) tunen.

En ja mijn dealer weet ervan dat dit zou gebeuren, dit meteen bij koop al gemeld aan hem.
Bood me zelfs aan om de Fabia bij hun tuner te laten tunen , maar ja als hij met een stage 1 al duurder is dan een VAG Techniek of JD Engenering , dan kan hij het wel vergeten.
Men deed overkomen dat men de fabrieksupdate van VAG Techniek niet eens kon..... maar goed dit kan ik me niet echt voorstellen.

Dus voor de resterende dingen die nog gemonteerd moeten worden , zal toch echt even het weer iets beter moeten worden...
Met de laatste weken van veel regen en sneeuw ga ik echt niet staan sleutelen op straat.
 
Bovenaan Onderaan