Help mij met mijn keuze!

Welke setup zou jij kiezen?

  • Setup 1

    Stemmen: 28 54,9%
  • Setup 2

    Stemmen: 11 21,6%
  • Setup 3

    Stemmen: 12 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Dat is denk ik een no-brainer. Absoluut voor de 1.4 gaan. Precies wat Heinriz ook aangeeft van een (voor jou) onvoldoende motor krijg je gegarandeerd spijt. Ik had precies hetzelfde probleem. Ik kon helaas geen EBL meer kiezen a.g.v. de 1.4 DSG, maar rijplezier wint het bij mij altijd van luxe. Het feit dat je bij de 1.4 ook voor de zeer complete EBL versie kunt gaan zou voor mij een overdreven makkelijke keuze zijn ;) Veel succes met kiezen.
 

OIIIE

Nieuw lid
Ha MaX, bedankt voor je reactie qua kleur.
Heb de afgelopen jaren Passat Variant 1.4 122PK DSG gereden (lease). Qua PK ruim voldoende vond ik. Nooit last gehad van te weinig vermogen.
Heb 1.2 gereden en vond deze zeker vergelijkbaar met de Passat. Heb uiteindelijk toch voor de 1.4 gekozen. Er komt mogelijk een Kipje achter en we gaan vaak op vakantie naar bergen.
Ik heb wel gekozen voor sierstrip op achterklep. Vond ik mooi.
Ik heb uiteindelijk een Elegance aangekleed ipv ABL. En goedkoper uit ivm meer korting op niet BL.
Succes met je keuze.
 

MaXt0r

Actief lid
Ha MaX, bedankt voor je reactie qua kleur.
Heb de afgelopen jaren Passat Variant 1.4 122PK DSG gereden (lease). Qua PK ruim voldoende vond ik. Nooit last gehad van te weinig vermogen.
Heb 1.2 gereden en vond deze zeker vergelijkbaar met de Passat. Heb uiteindelijk toch voor de 1.4 gekozen. Er komt mogelijk een Kipje achter en we gaan vaak op vakantie naar bergen.
Ik heb wel gekozen voor sierstrip op achterklep. Vond ik mooi.
Ik heb uiteindelijk een Elegance aangekleed ipv ABL. En goedkoper uit ivm meer korting op niet BL.
Succes met je keuze.

Ga morgen bij Athlon mijn nieuwe configuraties 1.2 & 1.4 eens aanvragen. Ben erg benieuwd wat van prijs er uit komt rollen. Waarschijnlijk weer veel te veel! Snap niet waarom zij zo veel duurder zijn dan andere LM.

Ik zal de uitslag hier wel even posten.

Bedankt voor al jullie reacties!
 

MaXt0r

Actief lid
Waar komt je eerste prijsopgave op uit dan?

Dat zijn de prijzen die ik van LM "Athlon" door krijg voor een 1.2 en 1.4:

Looptijd: 48 maanden
Aantal kilometers: 30000 per jaar
Totaal kilometers: 120000 km


Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D
  • Sunset 180,29
  • Metallic lak 550,55
  • Dynamic pakket 349,69
Leasetarief 679


Octavia Combi 1.2 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D
  • Sunset 180,29
  • Metallic lak 550,55
  • Dynamic pakket 349,69
Leasetarief 637


Als het toch een 1.2 gaat worden zal de definitieve setup er zo uit zien:

Octavia Combi 1.2 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D
  • DAB (digitale radio ontvangst) 100,43
  • Sunset 180,29
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep 389,62 (misschien dat ik deze nog laat vervallen)
  • Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak 1149,50
  • Metallic lak 550,55
  • Dynamic pakket 349,69
  • Reservewiel 70,18
  • Achterklep sierstrip 121,00
Leasetarief 655

Ik vind ze aan de hoge kant als ik ze vergelijk met andere online aanbieders.

Mag je een elektrisch te openen en sluiten achterklep ook aanduwen of mag dit niet vanwege de elektro motor? Als wij namelijk op vakantie gaan ligt de kofferbak vaak bom vol met spullen. Vaak is het dan een kwestie van goed aanduwen :) Als dit niet kan dan schrap ik deze accessoires.

Groet
 
Is dat inclusief brandstof? Arval is namelijk duurder. Zie mijn configuratie in mijn handtekening... Dit kost ca. €785,- per maand. Volgens mij ben je een geluksvogeltje!! ;)
 

MaXt0r

Actief lid
Is dat inclusief brandstof? Arval is namelijk duurder. Zie mijn configuratie in mijn handtekening... Dit kost ca. €785,- per maand. Volgens mij ben je een geluksvogeltje!! ;)

Excl brandstof. Die van jou ook of is dat incl? 18" velgen incl zomer en winterbanden kost mij 13€ per maand.
 

henriz

Forumguru
Voor die 1.4 versie kom ik op een catalogusprijs van €32850
Bij 30.000 km/jaar vind ik €679 heel redelijk.

Hamvraag is: hoe is je budget?
 

MaXt0r

Actief lid
Voor die 1.4 versie kom ik op een catalogusprijs van €32850
Bij 30.000 km/jaar vind ik €679 heel redelijk.

Hamvraag is: hoe is je budget?

Budget is 650 ex brandstof. Misschien dat ik er nog iets af kan krijgen. Zo niet, dan de 1.2 ;)
 

maarten77

Actief lid
Dat zijn de prijzen die ik van LM "Athlon" door krijg voor een 1.2 en 1.4:

Looptijd: 48 maanden
Aantal kilometers: 30000 per jaar
Totaal kilometers: 120000 km


Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D
  • Sunset 180,29
  • Metallic lak 550,55
  • Dynamic pakket 349,69
Leasetarief 679

Groet

Ik heb vrijwel zelfde bedrag als offerte.

Alleen ik heb:

- Meer opties: panodak, leer, elec. stoelverstelling, adaptive cruisecontrol, lane assist, paddles, drive mode.
- 20.000 km ipv 30.000 km

Het aantal km's en de opties wegen blijkbaar precies tegen elkaar op. Ben nog niet tevreden over het voorstel btw.
 

MaXt0r

Actief lid
Of 29 euro extra eigen bijdeage..... Ik betaal ook 15 euro extra omdat ik over mijn budget ging.... ;)

Ik ga al met een bijtelling van 140€ voor een Prius naar een Octavia die 250€ kost. 29€ extra bijdrage vind ik dan iets te veel van het goede.

Ik heb vrijwel zelfde bedrag als offerte.

Alleen ik heb:

- Meer opties: panodak, leer, elec. stoelverstelling, adaptive cruisecontrol, lane assist, paddles, drive mode.
- 20.000 km ipv 30.000 km

Het aantal km's en de opties wegen blijkbaar precies tegen elkaar op. Ben nog niet tevreden over het voorstel btw.

Dat heb je goed geregeld dan!
 

maarten77

Actief lid
Ik ga al met een bijtelling van 140€ voor een Prius naar een Octavia die 250€ kost. 29€ extra bijdrage vind ik dan iets te veel van het goede.



Dat heb je goed geregeld dan!

Zou kunnen. Maar ik leg na 4 jaar 80.000 km af en jij legt 120.000 km af. Dus qua afschrijving (inruilwaarde) zal jij een hoger bedrag hebben dan ik.

Ik heb overigens een kooprecht afgesproken. Na 4 jaar heb ik het recht om de auto te kopen voor 13K ex BTW / 15,5K incl. BTW.
 

henriz

Forumguru
€32.850 * 20% bij 42% loonbelasting is €230 per maand. Scheelt alweer 20 euro.
En de 29 eigen bijdrage mag je van de bruto bijtelling aftrekken. Scheelt bijna de helft.
En tot slot: is het een optie om te wachten op de Greenline? Als je diesel mag rijden natuurlijk.
 

MaXt0r

Actief lid
Zou kunnen. Maar ik leg na 4 jaar 80.000 km af en jij legt 120.000 km af. Dus qua afschrijving (inruilwaarde) zal jij een hoger bedrag hebben dan ik.

Ik heb overigens een kooprecht afgesproken. Na 4 jaar heb ik het recht om de auto te kopen voor 13K ex BTW / 15,5K incl. BTW.

Nou mensen het verhaal krijgt een rare wending. Hoe later je een beslissing neemt hoe goedkoper het eind bedrag is :) En ja, ik heb een dubbele check gedaan!

Offerte uit augustus 2013:

Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D

Looptijd 48 maanden
Aantal kilometers 30000 per jaar
Totaal kilometers 120000 km
  • Sunset
  • Metallic lak
  • Dynamic pakket
Leasetarief 679,60


Offerte uit december 2013 (vandaag 31-12):

Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D

Looptijd 48 maanden
Aantal kilometers 30000 per jaar
Totaal kilometers 120000 km
  • Sunset
  • Metallic lak
Leasetarief 635,42

Een Dynamic pakket kost mij dus 44.18 euro meer per maand :) haha. Zullen de prijzen voor de 1.4 zo gedaald zijn?
 

Oogje

Senior Member
Damn, wat een lage leasebedragen... de mijne kost 1100 inclusief brandstofvoorschot voor 3 jr 45.000 km/jaar
 

MaRco2

Forumguru
Oh ja, vooral de 18 inch is duur i.v.m. de duurdere banden (en winterbanden). Kost zo'n €25,- per maand extra... :laugh:

Dat is een fors verschil, voor 300 ex per jaar verschil en 6 banden (in mijn geval met de nodige kms) in 2 jaar, betaal je daar dan 600 ex. in 2 jaar voor extra.

Voor dat geld koop ik makkelijk 4 A merk banden, dus pure winst voor ze bijna. Bijvoorbeeld voor de 17" (vaak vergelijkbaar met 18" zomer) winterbanden was ik nog minder kwijt pas.
 
Bovenaan Onderaan